Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: shs » 12 mar 2016, 15:12

Witam, tu masz rację górna wiązka i wtyczki wtryskiwaczy były w stanie agonalnym spękane od temperatury wszystko wymieniłem na używane stan bdb. ( kabelki miękkie nie spękane ) prześwietlałem kabelki i ta sama sytuacja silnik dalej kuleje.
Pozostało jeszcze sprawdzenie wtryskiwacza , który kupiłem do regeneracji z Carnivala 2,9 CRDi tak mi doradził ten co mi wtryski sprawdzał ,mówił może być uszkodzona cewka w moim wtryskiwaczu co się zdarza raz na 1000 , sprawdzi ewentualnie wymieni zaworki zobaczymy.
Po wymianie tego wtryskiwacza co kupiłem do regeneracji wydaje mi się że silnik chodzi jeszcze gorzej jak na moim wtryskiwaczu ( zamontowałem bez sprawdzania na maszynie ) w poniedziałek jadę sprawdzić ten wtryskiwacz i skasować błędy zobaczymy co pokaże .
Możliwe że mam uszkodzony sterownik silnika jak to sprawdzić ?
Pozdrawiam
shs
 
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2016, 12:47

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: barzuc » 12 mar 2016, 18:41

Cewkę we wtrysku możesz sam sprawdzić - odepnij wtyczkę i zmierz opór. Jeśli dobrze pamiętam powinien być ~1 Ohm.
Po podmianie wtrysku (zakładam że założyłeś o tym samym nr fabrycznym) trzeba go wpisać do kompa inaczej wszystko wariuje. Inna sprawa, że jak kupiłeś "do regeneracji" to na 100% już się nie nadawał do jazdy. Na własnym wtrysku nawet agonalnym będzie lepiej. Tak samo błędy - trzeba je wykasować inaczej komp "pamięta" nie nie da ci pełnej mocy.
Sterownikiem na razie się nie kłopocz - najpierw ogarnij wtryski, wykasuj wszystkie błędy (porządnym softem, bo te uniwersalne wszystkiego w większości przypadków nie czytają) i jak problemy nie ustąpią to dopiero wtedy szukaj dalej.
Skąd jesteś? Może w pobliżu masz kogoś z kompem to pomoże :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: shs » 13 mar 2016, 17:00

Jestem z Kotliny Kłodzkiej konkretnie Nowa Ruda .
Mam mało doświadczenia z Terracanem dopiero się uczę na mim ,a dobre rady są mile widziane [b]barzuc [b] zwróć uwagę mój model to 2,9 CRDi 150 KM z roku 2002 podobno do niego musi być dobry soft nie każdy komputer jego zdiagnozuje ,a tym z 163 KM po roku 2004 jest łatwiej.
Byłem w warsztacie i wydaje mi się że dobrze diagnozuje jego komputer Bosch, podłączył pokazał 3 wtrysk brak kontaktu zwarcie do masy i wszystkie wtryskiwacze sprawdzał na maszynie .
Jak przywiozłem mojego Terrcana z Niemiec styczniu to zawiozłem na lawecie do pewnego warsztatu na diagnozę i odczytał głupoty ( uszkodzone świece żarowe) i już mi te świece będzie zamawiał tylko mam się zastanowić czy chcę te droższe czy tańsze , a okazało się że jest uszkodzona uszczelka pod głowicą pojechałem z tą głowica do niego i poprosiłem aby dopasował mi te świece żarowe, które zdiagnozował to zgłupiał zaczął mi ciemnotę wciskać. Na komputerach to aż tak się nie znam ale na mechanice to troszkę doświadczenia posiadam. Ten model nie posiada świec tylko podgrzewacz na ssącym kolektorze .
Planowałem głowice sprawdzona czy nie jest pęknięta zrobiłem zawory i gniazda z uszczelkami na TOP nowa uszczelka nowy rozrząd SKF przestał walić parą z wydechu węże zachowują się normalnie i pozostały te wtryski.
Podejrzewam że Niemcy już szukali przyczyny 2 wtryskiwacze są inne, ale typ ten sam, pompa wygląda na nową lub po regeneracji zawór na listwie nowy, ale dlaczego był przegrzany to ?
shs
 
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2016, 12:47

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: barzuc » 14 mar 2016, 08:41

Z podłączeniem kompa - doskonale znam problem, ale przy 163KM nie jest wcale inaczej czy łatwiej niż przy 150KM.
Jest już na forum niskobudżetowe (~30zł) rozwiązanie tego problemu - czyli pełen dostęp do kompa terka zarówno dla wersji 150KM jak i 163KM. Terka (jak i masę innych Hundaiów) żeby poprawnie zdiagnozować potrzebny jest hi-scan lub zdaje się delphi. Cała reszta działa lepiej lub gorzej z przewaga na gorzej.
Opis masz w tym temacie:
viewtopic.php?f=5&t=2723#p14970

Co do samego wtrysku - jeśli miałeś przegrzany silnik to mogło po prostu zapiec zaworki we wtryskach. Pewnie porządne czyszczenie i wymiana samego zaworka za ~150 (zamiennik EU) / 250zł (oryginał) powinno wystarczyć.
Uważaj na mechanika jeśli na dzień dobry mówi o uszkodzeniu cewki (bez najprostszego pomierzenia miernikiem) i od razu każe kupować nowy bez rozebrania i próby regeneracji.

Co do samych wtrysków - zobacz czy są prawidłowo zakodowane w ECU (może poprzedni mimo, że wtryski zmienili to kompa już nie ruszyli) - bo jest to konieczność a nie opcja, inaczej silnik nie będzie działał poprawnie. Podłączając się w.w. softem sam zobaczysz jakie masz wpisane nr seryjne wtrysków i ew. uzupełnij zgodnie z tym jak masz rozmieszczone na cylindrach. I mala dygresja - pamiętaj że nr cylindrów idą 1-2-3-4 licząc od rozrządu / chłodnicy, wtryski z kolei to 1-4-2-3 czyli po kolejności zapłonu. Tak więc jeśli wywala błąd 3 wtrysku (czyli wywala błąd jeśli dobrze pamiętam P0203) znaczy że trzeba grzebać przy wtrysku z 4. cylindra (czyli najtrudniej dostępny i jednocześnie narażony na zapieczenie np. przez wyciek z odmy).

Tu masz szczegóły błędów wtrysków i ścieżkę diagnostyczną
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 430/P0203/
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: nizak102 » 14 mar 2016, 09:21

Witaj
Barzuc tylko ze 150 konna wersją taka jak ja łaczac sie po kabelku i programem cascad nie zrobi chyba nic przy wtryskach i przy innych układach...
ja testowałem wszystkie mozliwe konfiguracje łacza, wszystkie dostepne sterowniki próbowałem wgrywać usuwając stare i jedyne co dobrze działa to odczyt (nie pełny) i kasowanie błedów z pamieci. Wchodzi mi np. wtryski czy w abs ale po 1 sekundzie mnie rozłzłacza i wyrzuca z programu. I tak jest ze wszystkim co próbuje zrobić. Gdzies czytałem ze starsze terki miały gniazdo obd2 ale miały bardzo wolne łącze prawie jak obd1. W nowszych po lifcie jest już pełne obd2.
czy wy też macie drugie takie białe gniazdo obok obd2 ? czy ktoś wie do czego słuzy?
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: barzuc » 14 mar 2016, 10:02

Mateusz - akurat silnik (ECU) i immobliser działa na standardowej 7. linii którą kabelek ma domyślnie połączony. Pozostałe układy (w aucie) komunikują się na 3 pozostałych liniach - więc trzeba kabelek przerobić żeby mieć dostęp do wszystkiego. Nawet u mnie (163KM) jest jak piszesz, że nie do wszystkiego jest dostęp (na pewno nie mam dostępu do ABS i A/T) . Ale akurat do silnika, wtrysków i immo - nie miałem żadnego problemu (nie kodowalem niczego ale do odczytów miałem dostęp więc i zapis powinien działać). Może faktycznie są jeszcze jakieś różnice, o których nie mam zielonego pojęcia - za ew. wprowadzenie kogoś w błąd - przepraszam, nie jest ani nie było to nigdy moim celem :)

Ja mam u siebie tylko OBD2, nic poza tym.

Co do problemu, który ma shs - wydaje mi się, że sprawdzenie przypisania nr wtrysków będzie dobrym pomysłem (i już mniej istotne czy kabelkiem + cascade, czy u znajomego co ma odpowiedni sprzęt czy też w ASO), bo sam Mateuszu wiesz, że nie każdy skaner poprawnie czyta i interpretuje błędy terków.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: nizak102 » 14 mar 2016, 11:48

Witaj
no wiem ze nikogo nie chcesz w bład wprowadzić ale ja nawet nie moge podejrzec wtrysków bo jak tylko w nie wejde to odrazu mnie rozłacza. i tak jest z kazda pozycja w cascade - jak wchodze to mnie rozłacza. jak czytam kody dtc to tez nie mam do nich rozwiniec bo jak wejde w rozwiniecie to odrazu mnie wywala. moge tylko podejrzec numer bładu i go skasować.
jak próbuje podejrzec parametry pracy to strasznie skaczą i jak próbuje je przewinąc to mnie wywala.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: barzuc » 14 mar 2016, 19:33

Niestety przy rozwiązaniu kabelek + lapek jeszcze wchodzi zawsze czynnik samego kompa i komunikacji. Pewnie nie zawsze się uda wszystko zestawić idealnie. Jakbyś był przelotem w Poznaniu to mogę ze swoim podskoczyć i zobaczymy czy to kwestia ECU czy lapka.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: nizak102 » 15 mar 2016, 08:22

Witaj
ok jak bede gdzies w trasie to wpadne :) dzieki
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dopasowanie sterownika silnika 2.9CRDI

Postautor: shs » 23 kwie 2016, 08:16

Sprawa się wyjaśniła, pierwszy raz wtryskiwacze dałem do sprawdzenia okazało się ze dwa są dobre ,a dwa do naprawy .
Po tej naprawie silnikiem rzuca nie równo pracuje zadzwoniłem to gościu kazał przywieść wszystkie cztery do sprawdzenia, zamontowałem i silnikiem dalej rzuca i tak 4 razy . Gościu zapierał się wtryskiwacza są 100% sprawne dał mi wydruki i twierdzi że jest uszkodzenie elektroniczne lub rozrząd , brak ciśnienia w cylindrach itd... .
Oddałem wtryskiwacze do innej firmy do sprawdzenia okazało się że wszystkie są nie do naprawienia ( poddał się nie naprawi niech naprawia ten co zepsuł ) zaproponował abym kupił wtryski do regeneracji nie naprawiano to je naprawi i tak zrobiłem . Kupiłem używki sprawne z gwarancją zamontowałem i silniczek chodzi idealnie można postawić szklankę z wodą na silniku .
I tak wspaniały magik od wtrysków bujał mnie przez miesiąc i małej kasy nie skasował . Stwierdziłem że urządzenia do kontroli wtryskiwaczy to nie wszystko jeszcze trzeba mieć pojęcie i troszeczkę szkolenia w tym kierunku.
Zawiozę ostatni raz te wtryskiwacze na gwarancji do naprawy , na pewno tego nie naprawi zaholuje samochód aby zamontował te wtryski zacznie wymyślać nowe historyjki , a później się zdziwi jak zamontuję sprawne.
Będę żądał zwrotu wszelki kosztów na wszystko mam rachunki. Jednym słowem ten magik uszkodził mi dobre wtryskiwacze , które dałem jemu do sprawdzenia dlatego że samochód sprowadziłem i naprawiałem głowice , chciałem być pewny bo sprzedawca napisał że uszkodzone wtryskiwacze , a była głowica.
W tym przypadku BARZUC miał rację ( nie szukaj nic w sterowniku )
Motyw z tego uwaga na psędo mechaników
Pozdrawiam
shs
 
Posty: 35
Rejestracja: 23 sty 2016, 12:47

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron