Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: LeszekS » 03 maja 2014, 09:41

Elektrycznie musiał paść... zacząłbym od tego co najbardziej skorodowane - od smoka :)
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 536
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: mareks86 » 03 maja 2014, 20:50

Opiszę swoją przygodę z awarią dla potomności, gdyby ktoś chciał naprawiać zgnite przewody na smoku.
Gdy otworzyłem klapkę pod fotelem oczom mym ukazał się straszny widok - a właściwie jego brak (nie zrobiłem foty), brak smoka tylko warstwa ziemi, no to saperka szczoteczka do zębów i po 20min wyglądało to tak:
Obrazek
hmm.. na pierwszy rzut oka nawet ok, sucho wszystko trzyma się kupy, lecz po kilku minutach gdy próbowałem ruszyć styki wszystko zaczęło się sypać w rękach i zielenić
Obrazek
no ch... myślę jak już rozebrałem to zrobię co się da, oczyściłem co się dało aby było się do czego cyną podczepić choć nie było łatwo do zdrowej miedzi się doskrobać ale jakoś udało mi się to pod lutowanie przygotować. Zabrałem się więc do przygotowania przewodów pod lutowanie i tu kolejne niemiłe zaskoczenie
Obrazek
przewody zgnite łącznie z wtyczkami... ostatecznie polutowałem to na krótko bez złączek, nie bardzo chciało się trzymać ale wskaźnik drgnął a nie działał razem z rezerwą. Dopiero będę mierzył czy wszystko sprawnie pokazuje tak że nie jestem jeszcze pewien czy nie przygrzałem czujek przy lutowaniu ale jestem dobrej myśli :D

Dwie rady dla zabierających się do naprawy:
1. Mam CRDi, lutowałem na baku - w benzyniaku nigdy bym się nie odważył i nie radzę próbować
2. Zaopatrzyć się w klej termotopliwy i po przylutowaniu wszystko ładnie zalać (tego mi zabrakło), nawet jeśli uda się wszystko ładnie polutować że będzie mocno trzymać to konstrukcja smoka jest fatalnym zbiorniczkiem na wodę która nie ma gdzie spłynąć i dlatego styki i przewody gotują się w miedzianej zupie
CRDi 150KM 2003r. - kupiony z przymusu bo miałem problemy z dotarciem do domu ale teraz nie zamieniłbym na żaden inny:)
mareks86
 
Posty: 11
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Borek

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: robert38 » 03 maja 2014, 21:11

Ktoś chyba przed tobą utopił to auto w błocie.
Ja w swoim zaglądałem tam jak samochód miał 10 lat i powiem ci, że wyglądało to prawie jak nowe.
Oczywiście było zakurzone i jakieś resztki piachu też były, ale to co pokazałeś na swoich zdjęciach to jakaś masakra.
Nie dziwię się że to wszystko zgniło.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 546
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: mareks86 » 03 maja 2014, 22:02

Przypuszczam że sporą warstwę ziemi ja mu zafundowałem, ale co zrobić jak auto samo się prosi żeby zjechać z asfaltu :D co do zgnicia to ewidentny błąd konstrukcyjny - styki są w miseczce z której woda nie ma ujścia, obejrzałem przy okazji resztę przewodów w instalacji podwozia i żadne nie są w takim stanie
CRDi 150KM 2003r. - kupiony z przymusu bo miałem problemy z dotarciem do domu ale teraz nie zamieniłbym na żaden inny:)
mareks86
 
Posty: 11
Rejestracja: 30 kwie 2014, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Borek

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: wooldi » 03 maja 2014, 22:56

W moim Terku (10 lat) miałem ten sam problem.Co prawda nie było tam tyle ziemi, pozornie było czysto i ok, ale po dotknięciu styki zostały mi w ręku.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 165
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: Tomeczek » 09 wrz 2014, 15:16

Panowie u mnie kontrolka też nie wskazuje rezerwy.... tak było od samego początku gdy kupowałem Terrka.
Z lektury tego wątku wynika, że problem leży po stornie smoka. Zanim się do niego zacznę dobierać pytam Was czy były przypadki, że wina leżała po stornie przepalonej lampki/diody.
Dodam, że wskaźnik wskazuje prawidłowo.
Podziękował
Terracan, 2.9 163 kM, rok prod. 2006, automat, amory: przód: BILSTEIN B6, tył: OLD MAN EMU, kolor: czarny
Tomeczek
 
Posty: 271
Rejestracja: 25 maja 2013, 05:27

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: Tomeczek » 09 wrz 2014, 20:24

No i wszystko jasne. Przewód od kontrolki łącznie ze stykiem na samym smoku skorodowany i uleciał mi w palcach. Przewód przedluzylem i zlutowalem na amen ze stykiem. Teraz tylko zostaje sprawdzić czy kontrolka sie zapali i potem zalewanie wszystkiego klejem.
Terracan, 2.9 163 kM, rok prod. 2006, automat, amory: przód: BILSTEIN B6, tył: OLD MAN EMU, kolor: czarny
Tomeczek
 
Posty: 271
Rejestracja: 25 maja 2013, 05:27

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: Tomeczek » 10 wrz 2014, 14:24

Tak wyglądało to u mnie.... zdecydowanie mniej syfu niż u kolegi "mareks86"

fot.1
Obrazek
fot.2
Obrazek
fot.3
Obrazek

Jak będzie OK to wszystko zaleję klejem ale stan smoka wskazywałby niestety na jego wymianę. Pewnie to zrobię albo będę musiał to zrobić wcześniej niż planuję ;)
Terracan, 2.9 163 kM, rok prod. 2006, automat, amory: przód: BILSTEIN B6, tył: OLD MAN EMU, kolor: czarny
Tomeczek
 
Posty: 271
Rejestracja: 25 maja 2013, 05:27

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: wooldi » 14 wrz 2014, 19:53

Lutowałeś bez wyjmowania smoka z baku? Ja mam to samo, ale zastanawiałem się czy lutowanie będzie bezpieczne i zrobiłem prowizorkę, na "sznurek i plaster", ale styk nie jest najlepszy i wskazówka poziomu paliwa raz pokazuje dobrze, a raz opada o 2 działki...
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 165
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: Tomeczek » 14 wrz 2014, 20:12

wooldi pisze:Lutowałeś bez wyjmowania smoka z baku? Ja mam to samo, ale zastanawiałem się czy lutowanie będzie bezpieczne i zrobiłem prowizorkę, na "sznurek i plaster", ale styk nie jest najlepszy i wskazówka poziomu paliwa raz pokazuje dobrze, a raz opada o 2 działki...


Tak, bez wyjmowania bo bałem się że może mi coś więcej ulecieć niż planuję ;)

Martwi mnie jedna rzecz.
Kontrolka raz się zapala a raz gaśnie. W sumie nie wiem jak to jest w Terracanie - czy rezerwa raz łapie i pali się ciągle czy też najpierw mruga żeby po osiągnięciu jakiegoś tam minimum zapalić się na stałe. Podpowiedzcie.

fot. stan licznika 184 351 :)
Obrazek

fot. 2 a po przejechaniu 21 km lampka zgaszona :(
Obrazek

A tak na marginesie to jeszcze tak się nie cieszyłem, że zapaliła się kontrolka rezerwy. :D :D :D
Terracan, 2.9 163 kM, rok prod. 2006, automat, amory: przód: BILSTEIN B6, tył: OLD MAN EMU, kolor: czarny
Tomeczek
 
Posty: 271
Rejestracja: 25 maja 2013, 05:27

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net