Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: krislodz200e » 13 gru 2012, 17:40

No i mnie dzisiaj trafiło to samo. Pytanie jaki numer ma oryginał? Myślę o tym żeby kupić nowy w ASO bo nie mam pojęcia gdzie kupić 442 BOSCHA. Czy ktoś ma może założony zaworek i czy coś to dało na dłuższą metę.... ?
krislodz200e
 
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2012, 15:31

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: zefirekwroc » 14 gru 2012, 14:06

ale oczywiscie, ze mozna kupic, bo ja kupilem tutaj:

http://boschczesci.com.pl/p/45/257/filt ... bosch.html

u mnie po wymianie filtra problem ustapil.
zefirekwroc
 
Posty: 133
Rejestracja: 13 lis 2012, 23:57
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: krislodz200e » 15 gru 2012, 20:24

Zamontowałem zaworek na przewodzie zasilania i problem ustąpił. Ale filtr już zamówiłem mimo wszystko. :)
krislodz200e
 
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2012, 15:31

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: szpulek » 15 gru 2012, 20:35

Tez chcialem montowac taki zaworek, nawet kupilem na zasilanie i powrot, ale gdzies przeczytalem, ze jakakowilek ingerencja w ten uklad zazwyczaj zle sie konczy.. Odpuscilem, wlasciwt filtr zalatwia sprawe.. pzdr
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: krislodz200e » 16 gru 2012, 22:22

Zaworek na zasilaniu co ma nabroić? Gruszka też ma niby zaworek tylko pewnie z czasem zdycha. Zamiast uszkodzonego zaworu w gruszce, masz osobny zawór. Ot cała filozofia. Nie zmienia to ani ciśnienia w układzie, ani przepustowości w przewodach a i ropy zostanie tyle ile trzeba bo reszta wróci powrotem.

Natomiast zaworek na powrocie może sporo nabroić.....jak źle założysz to rozwali najsłabszy element (zazwyczaj przelewy przy wtryskach, skorodowany lub słaby przewód paliwowy itd...)

Po co zakładać dwa zaworki? Powrót nigdy nie powinien być czymś ograniczony.
krislodz200e
 
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2012, 15:31

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: szpulek » 17 gru 2012, 00:12

U mnie filtr i program zalatwily sprawe. Nie analizowalem tego dalej, po prostu cos gdzies przeczytalem na ten temat.. pzdr
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: skora » 17 gru 2012, 22:07

Napisze tak!
Kupiłem w Inter Cars (orginalny) wg nich filtr paliwa do terracana, orginalny za 50zł gdzie inne były za ponad 100zł więc sie opłaca.
po czy zaczeły sie problemy z gaśnięciem auta i zapowietrzaniem układu.
2 dni nie mogłem dojść do tego że to po prostu filter jest nie taki.
Po tym jak znalazłem ten temat potwierdziło sie podejrzenie ze to filtr pier... sprawe.
Orginalny wg IC filtr nie posiadał zaworka w sobie co powinien mieć i koniec.
Dziś pojechałem do IC i kupiłem taki filtr jak był ostatnio założony (jeszcze z austrii na takim przyjechał) filtr -KNECHT KL 446
i wszystkie objawy czyli gaśnięcie podczas jazdy-utrata mocy- pojawianie się kontrolki chek.ustąpiły

Pozdro i dzięki za podpowiedźi.
Terracan 2,9CRDi 2002r. Automat
skora
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 sie 2012, 20:47
Lokalizacja: Jarocin , skorzany@o2.pl

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: zefirekwroc » 18 gru 2012, 12:12

Hej,

co do IC i ich oryginalnych filtrów to powiem tylko tyle, ze wg mnie to pracuje tam banda czesto przypadkowych ludzi, dla których wszystko co maja w systemie jest swiete, a wszelkie tlumaczenia im sa jak walenie groche o sciane. Mialem przyklad z filtrem Bosch'a, z którym zetkneli sie tez inni forumowicze, a mianowicie fakt, ze numer podany przez Nich to zupelnie inni filtr niz ten, ktory pasuje do naszych Terracanow (wielkosc gwintu do mocowania czujnika). Filtr pasujacy mozna bez problemu dostac pod pasujacym numerem w sklepach internetowych, a sam Bosch wie, ze taki problem jest i nie traktuje swoich filtrów zamiennie, a alternatywnie (polecam tym z IC zapoznac sie z definicja tego slowa). Jezeli chodzi o filtry paliwa to wiem tez ze filtr Delphi rowniez rozwiazuje sprawe. Morał więc z tego taki, ze wszystkie "tanie zamienniki" po prostu powoduja zapowietrzanie ukladu. Problem jest prosty do rozwiazania i nie ma koniecznosci montowania zaworów zwrotnych, ktore wg mnie wcale nie pozostaja takie obojetne dla calego ukladu.
zefirekwroc
 
Posty: 133
Rejestracja: 13 lis 2012, 23:57
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: ender » 31 sty 2013, 16:34

Miałem analogiczny problem. Zimą, przy dużych mrozach auto nie odpalało. Podczas wymiany filtra przypadkowo uszkodziłem pompkę paliwa (taka gumowa gruszka). Założyłem oryginalny filtr za całe 50 zł i....(cenzura) - objawy: zapowietrzanie, dalej nie pali na mrozie. Dodam, że zamiast gruszki założyłem zwykły zawór zwrotny. Dopiero założenie filtra Kneht'a rozwiązało problem. Polecam to jest odpowiedni filtr do Terracana.
GG - 2972727 Terracan 2,9 CRDi 2002
ender
 
Posty: 33
Rejestracja: 07 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Łódź

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Postautor: atego815 » 11 lut 2013, 12:34

Moje doświadczenie w tym temacie jest takie:
Zabrakło mi paliwa między pół a 1/4. Wyjąłem smoka. Sprawdziłem pod kątem jego szczelności. Czy aby rurka cała, połączenia, wszystko ok. Sprawdziłem też na sucho działanie pływaka. Prawidłowo "porusza" wskazówką od maxa do minimum i zapala rezerwę.
Wymyśliłem sobie, że może jeżeli sprawę psuje filtr (za gęsty) to może kiedy już jest już mało paliwa w zbiorniku, to wtedy, pompa ciągnie powrotem, zamiast główną rurką... A jak wiemy, powrotna rurka jest krótsza od głównej o parę cm. Aby temu zapobiec przedłużyłem rurkę powrotną do długości głównej-ssącej. Też to nic nie zmieniło. Na koniec wymieniłem filtr na Knecht KL 446... I to wszystko nic nie pomogło. :evil: Dziś znowu zabrakło mi paliwa między pół a 1/4 na wskaźniku... Mam jeszcze podejrzenie że może smok jest jakiś nieoryginalny i w powietrzu pokazuje dobrze, a w zbiorniku nie schodzi pływak do dna...Sprawdzę jeszcze raz to. Powiem o wyniku.
NA zbiorniku robię cyrka w mieszanym cyklu 670 km...
Ach! ach! Majorze, dzisiaj żyjem, jutro gnijem,
To tylko nasze, co dziś zjemy i wypijem!
-------------------------------------
"Władca ziemi" 2.9CRDI 2005r automat. Podobno 150tyś km...
Awatar użytkownika
atego815
 
Posty: 11
Rejestracja: 01 lut 2012, 20:32
Lokalizacja: Pszczółki k/Gdańska

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron