Strona 1 z 11

Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 10 kwie 2010, 14:18
autor: irek
Witam!

Jak juz o tym wspominałem, nie działa u mnie lampka rezerwy. Jest to dosyć powszechny problem w naszych autach.
Jednak poziom paliwa dotąd pokazywany był na zegarach prawidlowo.

Dziś jednak pomimo, ze wskazówka stała w połowie miedzy zerem a pierwszą działką auto stanęło
Dolałem paliwa, odpowietrzyłem i poszło.

Dotankowałem ale... WESZŁO TYLKO 66 litrów :!:

Co mam o tym mysleć?
czyli wskażnik działa prawidłowo ale jednak paliwa zabrakło :?:

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 28 kwie 2010, 18:18
autor: hebel
u mnie przed zapaleniem rezerwy wchodzi 72-73 l, wskaźnik spada poniżej zera, ale rezerwa działa. Coś chyba jest nie tak z czujnikiem u Ciebie.

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 12 maja 2010, 11:37
autor: irek
czujnik wymieniony na nowy.
podobno przyczyną może być przepuszczający zawór powrotny (ten w gruszcze do podpompywania)
w piatek mecze temat dalej :(

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 14 maja 2010, 17:05
autor: irek
I to nie to.
Serwis obiecał zwrócic kase jeśli sie pomylą wiec w poniedziałek jadę meczyc temat dalej.
Dzwoniłem do zaufanego mechanika, który naprawia JEEPA mojego brata - sugeruje pompe wtepna niskiego ciśnienia paliwa, czy jakos tak.
Poszukamy, popatrzymy.

Problem nie jest taki rzadki. Maniek Z miał to samo.

Z drugiej strony dzwoniłem to tego warsztatu, który polecał wojtass-29
-> DIESIEL-SERWIS-Damian Gawron.Kamień 10.Dmosin koło Głowna
-> viewtopic.php?f=13&t=315

Człowiek sugeruje że to nie pompa, raczej coś się zapowietrza.
Może szukać rozwiazania w odpowietrzniku?

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 15 maja 2010, 15:57
autor: pawel1987
w teracanie jest pompka jakas w zbiorniku??

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 23 maja 2010, 17:23
autor: irek
Pompy w baku niestety nie ma i szkoda bo to byloby najprostsze rozwiazanie.
Szukałem w sieci tego tematu i wszędzie powtarzał się motyw wymiany tej pompy
I u mnie niestety ...
Ale...
Oddałem pompe do regeneracji.
Własciwie była ok wiec tylko wymienili gumki, uszczelki itp
Do tego filtr paliwa (był nowy ale tylko tu było mieszane w ukladzie)

I... działa :o

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 03 gru 2010, 11:46
autor: Zbynek13
irek pisze:Pompy w baku niestety nie ma i szkoda bo to byloby najprostsze rozwiazanie.
Szukałem w sieci tego tematu i wszędzie powtarzał się motyw wymiany tej pompy
I u mnie niestety ...
Ale...
Oddałem pompe do regeneracji.
Własciwie była ok wiec tylko wymienili gumki, uszczelki itp
Do tego filtr paliwa (był nowy ale tylko tu było mieszane w ukladzie)

I... działa :o


Mam podobny problem też nie działa kontrolka rezerwy.
Wymieniałem też filtr paliwa.
Piszesz że u Ciebie działa, czyli według ciebie co mogło być przyczyną awarii?

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 03 gru 2010, 15:00
autor: irek
sama rezerwa to typowy problem
mozna zaradzić wymieniajac cały smok w baku
próbowalem przeczyszczać itp ale nie udało sie

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 28 wrz 2011, 11:13
autor: piciu_pc
czy jest w końcu jakaś jednoznaczna odpowiedź bo niby przypadłość a tyle przyczyn poczytałem i zgłupiałem a co będzie jak przed gruszką zacisnę wężyk a odblokuje gdy będę odpowietrzał bo coś mi ciężko odpala mam wrażenie że tam mi ciśnienie spieprza a nawiasem mówiąc miesiąc temu rezerwa przestała świecić i od tej pory wskaźnik pokazuje jak chce do w połowie między kreskami mam koniec paliwa :cry:

Re: Kontrolka paliwa czy coś w baku?

Post: 19 paź 2011, 23:56
autor: Terraman
Witam

Miałem identyczny problem po wymianie filtra paliwa (może zbieg okoliczności). Problemy z paleniem, silnik gasł jak miałem około 10 litrów w baku itd. Gdy szukając przyczyny tego stanu zmieniłem wężyki zasilania i powrotu paliwa na przezroczyste okazało się, że jeden z nich po chwili wypełnia się powietrzem. O dziwo zasilający. Wyglądało to jakby silnik zasilał się powrotem. Ten z kolei w baku umieszczonu jest nieco wyżej niż smok zasilania więc i paliwa "brakowało" przed zapaleniem się rezerwy.

Aby przywrócić prawidłowy przepływ paliwa w instalacji na przewodzie zasilania tuż przed bakiem (właz pod siedzeniem za kierowcą)
zainstalowałem zawór zwrotny. Wszelkie problemy znikneły. Pali jak powinien i nie zaskakuje brakiem paliwa.
Może złudzenie, ale wydaje się bardziej energiczny.