Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Panowe pomocy!

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 04 lut 2016, 14:30

Witaj
tak jak pisałem wczesniej ze winą padania wtrysków moze byc peknieta głowica lub uszczelka pod głowicą.
jak przez głowice bedzie podciagał powietrze z płynem to ugotujesz wtryski, jak bedziesz miał poduszke powietrzną w głowicy to tez bedziesz gotował wtryski, jak bedzie miał słabą kompresję na cylindrach to komputer bedzie próbował zeby wyrównac prace i obroty - bedzie próbował podciągnąc wtryskami/dawkami. Wtedy róznice miedzy wtryskami moga byc kolosalne i układ wtryskowy zaczyna wariowac bo sa przekraczane wartosci graniczne.
nie mówie ze u ciebie tak jest ale to ze wywaliło płyn ze zbiorniczka juz powinno dac ci do myslenia a twoim mechaniorom tymbardziej. moim zdaniem podsysa gdzies powietrze do układu i wszystko az sie gotuje od zbyt duzej temperatury głowicy.
Niech uruchomią silnik i termometrem laserowym przeleca po głowicy kolektorach itp. dobry mechanik wie gdzie jaka moze byc temperatura i szybko ustali co jest nie tak. jak bedziesz miał w głowicy korki powietrzne to bedą bardzo duze róznice temperatur na niewielkich odległosciach. druga sprawa ze silnik szybko i mocno sie zagrzewa a przewody od ukladu chłodzenia robią sie jak kamień.
2000 za pompę to powinna być mniej wiecej ok ale po 625 za wtrysk to troche mało bo tyle a nawet wiecej kosztuja same czesci orginalne do wtrysku a gdzie jeszcze ich robocizna, testy i zarobek.
Jesli wymieniali koncówki i zaworki to napewno chinole jak za taka kase.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: barzuc » 04 lut 2016, 21:31

Mateusz, z cenami podzespołów się nie zgodzę. Zaworek + końcówka w oryginale delphi to koszt ok 500-550zł bez szczególnego szukania. Zamienniki masę in EU to kosz ok 300zł, chinczyki mniej niż 200 - oczywiście każda cena to za komplet zaworek + rozpylacz.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 04 lut 2016, 21:57

Witaj
no przeciez to samo prawie napisałem ze za ok 600 zł to nikt mu wtrysku na orginałach nie zrobi bo tyle czesci kosztuja....a gdzie zarobek warsztatu pompiarskiego. kolega napisał ze zapłacił 625 zł z robocizna za wtrysk a wiec pewnie czesci kosztowały ze 350 zł a reszta za robocizne. u nas w warszawie takie sa ceny moze gdzies w polsce w mniejszym miescie robocizna jest tańsza i wtedy za taką kwote ktos zrobi wtryski. kolega Arti jest z wawy takze ceny mniej wiecej mi sa znane bo mam kumpli co mają warsztaty i robią zwykłe samochody takze wiem ile oni kasują klientów za takie regeneracje.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 07 lut 2016, 19:07

Witam Panów.
Mateusz(mam nadzieję,że sie nie obrazisz,ze po imieniu napisalem) mam diagnozę od goscia co naprawial wtryski.tzn.warsztat ma..A więc przelewy byly tak rozjeb...że menzurki zabraklo przy pomiarach :shock: Gość nie widział opilkow..Stwierdzil,ze jesli nawet w układzie zostały by jakieś to ewentualnie mogłyby przypchac któryś wtrysk..Opisał wszystko i nowa(zregenerowana)pompa wraz z wtryskami i opisem pojechla do firmy,ktora sprzedała pompę..I teraz wisienka na torcie..Pompa kupiona w Warszawie..A odesłać trzeba bylo do Lubli,gdyż....w Warszawie to tylko handlowiec jest..
Jestem zdziwiony,że pompa rozwalila wtryski po przejechaniu 350-400km :shock:
Oby teraz tylko nie zaczelą sie spychologia ze strony firmy,ktora sprzedała pompę..Oby podeszli profesjonalnie do tej sytuacji i bez kłótni naprawili wszystko skoro winna jest pompa..
Ps.Mam nadzieję,że to okaże się termostat z czujnikiem temperatury...bo zakładając najgorsze...bloków na allegro do 163konego jest brak :cry:
Pozdrawiam
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 08 lut 2016, 14:05

Witaj
a nie mówiłem zeby zrobic test na przelewy ??????? .................
.........cholera i znow miałem racje hehehe - polscy rzeżbiarze pompiarze :P
wziąśc kałacha i wyjebać tych wszystkich pompiarzy złodzieji i kombinatorów
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 09 lut 2016, 11:36

Jestem ciekaw czemu ta pompa tak rozwalila wrtyski..
Auto kwitnie w warsztacie już kupe czasu..i ciagle cos nowego..
Odkąd je mam jezdzilem nim 3dni :cry:
Powoli tracę sily i wiarę w ten samochód..
A jeszcze nie jest wpelni zdiagnozowany ten wyciek ze zbiorniczka..bo jak to zrobic skoro motor "zdechł"..czekam na odpowiedź z reklamacji pompy..
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 18 mar 2016, 11:31

Witam.Panowie ma może ktoś jakąś koncepcje..po reklamacji na wtryskiwacze...zregenerowaniu ich po raz kolejny,sprawdzeniu pompy..Auto nie odpala..tylko za pomocą samostaru odpali..Rozwala mnie to iz z zepsutymi wtryskami(4 zatarte)auto odpalalo przy -18bez najmniejszego problemu...Szlak mnie juz trafia z tym autem i warsztatem..Jesli ktos ma jakis pomysł to proszę o rady..
Pozdrawiam
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: nizak102 » 18 mar 2016, 17:48

Witaj
Sprawdziles kompresje, przewody paliwowe, grzalke w dolocie , jakie bledy komputer pokazuje? He informacje to sa podstawy.
Jak masz w okolicy jakiegos speca od fordow mondeo slynnych Tdci to powinien sobie z terkiem poradzic bo to sa prawie takie same uklady paliwowe.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panowe pomocy!

Postautor: Arti » 18 mar 2016, 18:15

No właśnie nie pokazuje żadnych błędów..wtryski idealnie rozpylaja,pompa ksiazkowo..W warsztacie diesel polak też nie mają pojęcia...a to juz drugi..Może z oprogramowaniem?stracilem juz głowę..samochód zapala z samostaru..i chodzi..po zgaszeniu nie chcę zapalic..masakra
Arti
 
Posty: 39
Rejestracja: 05 gru 2015, 17:27

Re: Panowe pomocy!

Postautor: barzuc » 18 mar 2016, 18:19

A jak już odpali to pracuje równo czy szarpie nim w każdą stronę?
Może czujnik położenia wałka rozrządu?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net