Strona 1 z 1

napinacz paska klinowego krótszego

Post: 26 sty 2016, 11:05
autor: tomekk
Witam !

Kochani czy ktoś wymieniał napinacz, lub samą rolkę przy krótszym pasku klinowym (wspomaganie kierownicy). Chodzi mi o to, czy trzeba całość wymienić razem z "cokołem", czy też można samą rolkę, albo samo łożysko. Auto jest ciągle w ruchu i nie ma jak na razie wykręcić, żeby się przyjrzeć. Słychać piszczenie i rolka jest taka trochę luźna na boki. Może ktoś wymieniał i ma kod, bo w manualach, nawet ruskich jest jakby oznaczenie niejednoznaczne. Silnik 2.9 CRDi 150 KM, rocznik 2002.

Pozdrawiam

Re: napinacz paska klinowego krótszego

Post: 26 sty 2016, 19:32
autor: nizak102
Witam
ja wymieniałem samo łozysko. rolka jest nie do dostania. łozysko typowe i kosztuje grosze. uwazaj tylko jak bedziesz wciskał je -najlepiej wbic przez stare łozysko młotkiem lub wcisnąc delikatnie imadłem- bo ja jak robiłem to na prasie to pogiełem całą rolke (normalnie jak z plasteliny) i musiałem drugą używke kupic i kolejne nowe łozysko.
Pozdrawiam
Mateusz

Re: napinacz paska klinowego krótszego

Post: 26 sty 2016, 21:32
autor: tomekk
Witam !

Bardzo dziękuje za informację. Czy trzeba odkręcić całą podstawę napinacza, czy też wystarczy samą śrubę rolki ? Pamiętasz może numer łożyska ?

Pozdrawiam

Re: napinacz paska klinowego krótszego

Post: 26 sty 2016, 22:09
autor: nizak102
Witaj
numeru łozyska nie pamietam ale było napewno typowe.
trzeba poluzować srube od napinania i odkrecic rolke. jak masz zdjetą osłone silnika to da sie to nawet z ziemi zdjąć bez wiezdzania na np. kanał. fabrycznie ta rolka wystepuje w całosci z napinaczem i kosztuje $$$$$$$ majatek.
przy zdejmowaniu uwazaj zeby nie pogubic takich podkładek i zapamietaj ich kolejnosc bo to dosc istotne.
delikatnie przy wyciaganiu i wsadzaniu łozyska to moja rada bo jak zniekształcisz rolkę to juz jest kolejny wydatek....
Pozdrawiam
Mateusz