Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Zablokowana klamka tylnych drzwi

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: Coyote » 27 lut 2016, 18:31

Witajcie

Dawno mnie nie było ale i czasu mało. Doszły ojcowskie obowiązki :D itd


Słuchajcie, mam problem z tylnymi drzwiami. Lewe już się od zewnątrz nie otwierają. Prawe zaczynają strajkować ale czasem jeszcze współpracują. Od wewnątrz się pięknie otwierają, z zewnątrz praktycznie nie da się klamki pociągnąć. Jak naciągnę cięgna wewnętrzną klamką to zewnętrzną klamkę odciągnę. Nie wiem za bardzo co tam nasmarować bo nie ma nigdzie dojścia a nie wiem czy jak ściągnę boczek od środka to czy później jakieś cięgna z klamki wewnętrznej nie spadną i będzie klapa całkiem. Co ciekawe, jakby jednocześnie lewe i prawe drzwi tylne zaczęły się blokować.


Z tego co szukałem na forum nie znalazłem nic podobnego. Nie bardzo też udało mi się coś znaleźć na schematach. Jakby ktoś miał jakiś pomysł to piszcie.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: robert38 » 27 lut 2016, 19:21

No to jest nas dwóch. Mam podobny problem. U mnie jest tak, że klamka działa normalnie aż nagle coś się dzieje i przez tydzień nie mogę drzwi otworzyć z zewnątrz, potem nagle to przechodzi i klamka zaczyna działać normalnie. Po jakimś czasie znowu przestaje działać i tak w kółko.

Ja zdjąłem boczek, ale nie zlokalizowałem gdzie jest problem.

Zobaczymy co nam koledzy poradzą.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: wooldi » 27 lut 2016, 22:49

U mnie ciężko chodziła to napsikałem WD40 i na razie pomogło.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 169
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: Coyote » 28 lut 2016, 00:55

Co do ściągania boczka:
Mi się wydaje, że zewnętrzna klamka pracuje jakby bezpośrednio na zamku. Ale z samym zamkiem nic się przecież nie dzieje bo wewnętrzna klamka ładnie otwiera.

Też dzisiaj napsikałem czymś podobnym do wd40 bo ten aktualnie zużyłem :D zobaczymy rano jak będzie.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: Coyote » 03 mar 2016, 20:20

Ogólnie ciekawe. Zamki nasmarowane oba. drzwi raz się blokują raz puszczają - nawet w ciągu jednego dnia. Nie bardzo ogarniam o co chodzi. Może dzisiaj przysiądę do jakichś schematów to ogarnę temat jak to poprawić.

A wy jak tam z walką? Ma ktoś jakieś pomysły?
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: robert38 » 03 mar 2016, 20:28

Ja już przywykłem. Mam ten problem od co najmniej dwóch lat, ale jak rozwiążesz zagadkę to chętnie skorzystam i to naprawię, bo jest to trochę uciążliwe.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: Coyote » 03 mar 2016, 20:49

Na schematach gówno jest brzydko mówiąc. Dopiero po aukcjach można znaleźć ten zamek i go zobaczyć. Cięgno to stalowy pręt więc się nie naciągnie. Dalej jest jakiś ślizg (to jest ten moment jakby napinania klamki) i język, który pewnie zwalnia chwyt zatrzasku. Muszę to przemyśleć, popróbować. Nie chce mi się drzwi rozbierać bo trzeba przeciąć folię a to już nigdy nie będzie tak szczelne. Zamek kosztuje 20zł, najwyżej zamówię i rozpracuję problem.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: Coyote » 04 mar 2016, 16:35

Hmmm WD40 ponad wszystko. Prawe drzwi jakby się naprawiły i ładnie chodzą. Lewe niby lepiej ale czuć, że coś im dolega.

Ważne jest żeby mieć wd40 (lub cokolwiek innego o podobnych właściwościach) z tą cienką i długą rurką. Otwieramy drzwi i wiadomo psikamy po szczękach zamka. Później wkładamy rurkę w dwa miejsca. Jedno to tam gdzie jest włącznik blokady dziecięcej. Rurka musi iść głęboko do góry. Drugie miejsce pokazuje się jak się odciągnie klamkę zewnętrzną. Pojawia się tam taki jakby kwadratowy otwór patrząc od góry. Teoretycznie powinno to wszystko ścieknąć po cięgnie na zamek i wszystkie ruszające się elementy. Można jeszcze w czasie lub po aplikacji machać wewnętrzną klamką.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Zablokowana klamka tylnych drzwi

Postautor: k0d0 » 27 lut 2019, 19:55

Ostatnio też walczyłem z tym problemem. :evil:
Podzielę się moim spostrzeżeniem. W klamce znajduje się wodzik. Po jej otwarciu w wysuwającym się prowadzeniu widzimy w środku wodzik który ma tendencje do zakleszczania się. Gdy jest brudny i nie nasmarowany to on powoduje blokowanie się klamki. Dlaczego raz klamka działa a raz nie? Dlatego że wodzik ma luz w prowadzeniu. Raz ustawia się dobrze a raz łapie brud który go blokuje. Wystarczy czasem wjechać w duża dziurę żeby klamka ozdrowiała :lol:
Teraz praktyka:
WD 40 nie jest smarem ale ładnie penetruje. 8-)
Ja do smarowania użyłem smaru litowego w spreju. Jego największa wadą jest to że średnio penetruje. Za to smaruje na długo i nawet przy dużych naciskach pozostaje na powierzchni smarującej.
Więc do środka klamki na prowadzenie psikamy smarem litowym. Szczególnie na wodzik. Później pryskamy całość WD40. Powoduje on rozrzedzenie smaru litowego i wpłyniecie we wszystkie zakamarki wodzika. Do całej operacji nie musimy zdejmować wnętrza drzwi.

Ja użyłem smaru litowego CX80. Ale w praktyce może to być nawet zwykły tawot byle się dało go wepchnąć w wodzik. :evil:
k0d0
 
Posty: 37
Rejestracja: 15 cze 2018, 13:16
Lokalizacja: Łódź


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net