Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Tajemnicze stukanie

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Tajemnicze stukanie

Postautor: nizak102 » 19 lip 2016, 14:52

Witaj
tak mam pomysł :mrgreen: - otwórz maskę (oczywiscie w czasie postoju) pochyl sie od strony pompy wtryskowej i złap za drazek kierowniczy tuż (naprawde mozliwie najblizej jak sie da) przy komorze grodziowej (grodzi z kabiną) i pomachaj tym ile sily masz w rękach tak góra dół. Podejrzewam ze masz wywalone łozyska na kolumnie kierowniczej i kolumna jest do regeneracji lub do śmieci.
p.s.
przegub i wielowypust na drązku kierowniczym (ten co jest w komorze silnika) pewnie jest dobry :)
pozdrawiam
Mateusz :lol:

sprawdzcie i dajcie znaka 8-)
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 674
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tajemnicze stukanie

Postautor: Coyote » 20 sie 2016, 19:53

Jestem, przepraszam, że tak długo......

Byłem, sprawdziłem. To nie to. Jeżeli chodzi o drążek pomiędzy przekładnią a ścianą grodziową, to nie to


Czekam na dalsze pomysły bo sam już nie wiem...
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Tajemnicze stukanie

Postautor: Coyote » 29 sie 2016, 21:38

Spróbowałem dokręcić trochę śrubę kasującą luz na przekładni kątowej układu kierowniczego i jakby na jakiś czas stukanie ustało. Na jakiś czas co oznacza, że po przejechaniu może 40km znowu słychać stukanie i czuć to na kierownicy.....
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Tajemnicze stukanie

Postautor: barzuc » 30 sie 2016, 07:36

Może masz już niestety wybite łożysko (lub oba) na samej kolumnie - sprawdzenie - tak jak wcześniej napisałe Mateusz.
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1548
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Tajemnicze stukanie

Postautor: wooldi » 30 sie 2016, 21:00

A ramię przekładni kierowniczej i to drugie ramię, po drugiej stronie? Żadnych luzów?
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 163
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tajemnicze stukanie

Postautor: climbero » 24 sie 2017, 08:45

Panowie i Panie. Żeby nie generować dodatkowych tematów. U mnie stuki na zakrętach doprowadzały mnie do szału. Wymieniłem wąs przy przekładni. Okazało się, że stary wąs był jeszcze w znośnym stanie ale jak kupiłem nowy to go założyłem i co się okazało. Po odkręceniu wąsa od drążków zacząłem nim ciągnąć do przodu i do tyłu. W położeniu do przodu i na środku nie było żadnych luzów. Natomiast w położeniu maksymalnie do siebie, czyli tak jakbym skręcił na maksa w lewo, wyczuwalne są luzy na przekładni, które generują własnie te stuki. Wygląda jakby dolne łożysko na przekładnie miało luz. I teraz pytanie które już padało na forum ale nikt na nie nie odpowiedział. Czy ktoś rozbierał już przekładnie i czy można dostać do niej jakieś łożyska ?
Terracan 2,9 CRDI 2002 rok.
climbero
 
Posty: 11
Rejestracja: 30 maja 2017, 21:28

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net