Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Usterki w Terracanie

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Usterki w Terracanie

Postautor: MrSiureX » 25 paź 2016, 19:14

Cześć wszystkim,

Przedstawienie mam za sobą. Niedawno kupiłem Terrka po okazyjnej cenie jak mi się wydawało, ale zaczęły się problemy :) Przed zakupem byłem poinformowany, że muszę zregenerować 1 szt. wtrysku (ponoć nie było potrzeby i mechanik nalegał aby tego nie robić) więc albo jest wtrysk zapieczony albo faktycznie nie było potrzeby. Jako, że jestem człowiekiem, który pomalutku dopieszcza swoje maszynki chciałbym przywrócić jej stan idealny. Opiszę jakie mam awarie związane z autkiem. Forum przeglądałem i nic takiego nie znalazłem.

1. Kopci
Auto po odpaleniu kopci i śmierdzi niespalonym dieslem. Dodatkowo w środku na postoju zaczyna śmierdzieć. Dym koloru biało niebieskiego, (trudno mi zweryfikować). Po otwarciu maski doszedłem do wniosku, że dym wylatuje spod czarnej pokrywy silnika oraz na rurze do turbo/katalizatora (jest tam uszczelka metalowa niedbale wycięta). Załącznik do zdjęcia.
https://s13.postimg.org/c7q8pb6cn/14808 ... 8437_o.jpg
https://s22.postimg.org/ul07dihch/14881 ... 4697_o.jpg
2. Przy jeździe auto nagle traci moc.
Tutaj nie pokazuje się nic po prostu karakan przestaje reagować na gaz. Brak mocy. Po wykasowaniu błędów dot. wtrysku znowu wraca do żywych aż do momentu błędu.
3. Dodatkowo karakan nie trzyma obrotów tylko falują.
Przypuszczam, że jest to związane z tym wtryskiem, komputer diagnostyczny pokazuje problem z wtryskiem 0202 oraz przekaźnik nagrzewnicy 2.
4. Uszczelki przy drzwiach.
Zauważyłem że uszczelki nie są dopasowane do drzwi. Jest to we wszystkich drzwiach. Czy karakan tak ma czy ktoś założył jakieś uszczelki nieoryginalne ? Załącznik.
https://s11.postimg.org/kufgsir5v/14808 ... 5828_o.jpg
5. Zgrzyty po uruchomieniu silnika.
Czasami mam taki przypadek, że karakan zaczyna chrobotać jak wcisnę sprzęgło to dźwięku już nie ma. I już nie występuje. Jest to bardzo sporadycznie tylko przy uruchomieniu silnika.
6. Pływanie autka po asfalcie.
Przy najechaniu na jakąś dziurę auto zaczyna pływać dość mocno. Wydaję mi się, że to problem po prostu z amortyzatorami. Myślę nad wymianą nad twardszymi amorkami.
7. Skok na kierownicy.
Jadąc na wprost muszę trzymać kierownicę skręconą w prawą strone. Auto ściąga na prawo. Myślę, że geometria powinna pomóc.

Jeśli są tutaj użytkownicy, którzy mieli takie problemy bardzo proszę o radę. Byłem już u 2 mechaników i dupa. Mieli się znać a duże G.... zrobili. Jutro nawiedzam 3 "ponoć specjalista". Ostatnio kupiłem Liqui Moly do czyszczenia wtrysków ale nie używałem ze względu na smród i dymienie. Chciałem zrobić to wraz z wymianą filtrów ale wolę poczekać na naprawę tego dziadostwa aby filtry nie przesiąkły tym smrodem. Dziękuję z góry za pomoc.
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: sify86 » 25 paź 2016, 19:38

Dawałeś do sprawdzenia te wtryski? Jesli nie to zacznij od tego. Polecam sprawdzić wszystkie, nie tylko jeden. Jest też opcja, że wiązka/wtyczki wtrysków nie stykają dobrze.
Terracan 2.9 CRDI automat
Awatar użytkownika
sify86
 
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2015, 08:15
Lokalizacja: Helsingborg

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: MrSiureX » 25 paź 2016, 19:50

Powiem tak, mechanik miał zrobić test przelewowy wtrysków ale powiedział mi, że ma dobry komputer który sprawdza wtryski i tylko na nowo je zakodował i stwierdził, że wszystko jest ok. Mechanik bez żadnej złej opinii i najbardziej polecany w mieście. Ale po tym jak mi oddał autko bez naprawy niczego a miał zrobić pełny przegląd stwierdzam, że po prostu sobie z tym nie poradził.
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: tomekk » 25 paź 2016, 22:11

Witam !

Generalnie zadbane egzemplarze w ogóle nie posiadają wspomnianych przez Ciebie mankamentów z uszczelkami włącznie. Nie wiem na ile była to okazja zakupowa, ale sporo jest do zrobienia. Jeśli jesteś techniczny to polecam po pierwsze zajrzeć w ogóle w gniazda wtrysków i co tam ciekawego widać, czy nie ma oleju, czarnego osadu, po drugie kupić buteleczki do moczu i trochę wężyków i zrobić przelewy. Jeśli chcesz wziąć się do odkręcania wtrysków to trzeba uzbroić sie z dobry imbus i można po malutku, po leciutku wyjąc wtryski celem regeneracji. Tutaj, albo dajemy fachowcowi, albo robimy to sami, w zależnosci co jest do kitu. Oczywiście jest pytanie co wykażą przelewy, bo może nie trzeba nic robić, ale w to wątpie.
Poodkręcać węże i uszczelki intercoolera, turbiny i posprawdzać czy nie ma oleju, ewentualnie je powymieniać na nowe. Oczywiście robimy to w warunkach w miarę "septycznych".
Skoro kasujesz błędy, to wiesz jakie są symbole, więc chociaż w przybliżeniu można poznać przyczynę. Co do chrobotania to warto sprawdzic rozrusznik. Problemów masz więcej i z tego co piszesz to z grubsza wiesz co jest nie tak. Trzeba auto na kobyłki i zrobić, bo tak zły stan tylko może się pogłebić.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: barzuc » 26 paź 2016, 09:24

Generalnie to co tomekk już powiedział - na kobyłki i wyprostowac stan żeby nie sypało się dalej.

Wg mnie po objawach (część już też tomekk napisał):
MrSiureX pisze:1. Kopci
Auto po odpaleniu kopci i śmierdzi niespalonym dieslem. Dodatkowo w środku na postoju zaczyna śmierdzieć. Dym koloru biało niebieskiego, (trudno mi zweryfikować). Po otwarciu maski doszedłem do wniosku, że dym wylatuje spod czarnej pokrywy silnika oraz na rurze do turbo/katalizatora (jest tam uszczelka metalowa niedbale wycięta). Załącznik do zdjęcia.
https://s13.postimg.org/c7q8pb6cn/14808 ... 8437_o.jpg
https://s22.postimg.org/ul07dihch/14881 ... 4697_o.jpg
2. Przy jeździe auto nagle traci moc.
Tutaj nie pokazuje się nic po prostu karakan przestaje reagować na gaz. Brak mocy. Po wykasowaniu błędów dot. wtrysku znowu wraca do żywych aż do momentu błędu.
3. Dodatkowo karakan nie trzyma obrotów tylko falują.
Przypuszczam, że jest to związane z tym wtryskiem, komputer diagnostyczny pokazuje problem z wtryskiem 0202 oraz przekaźnik nagrzewnicy 2.


Tu co napisał tomekk - posprawdzać przewody i połączenia (dolot, opaski, odmę itp). Obstawiam wszystkie 3 objawy mają podobną / podbne przyczyny. Jeśli masz gdzieś nieszczelność - będzie lapał "lewe" powietrze a komp zacznie wariować (razem z silnikiem).

Dodatkowo po zdjęciu górnej osłony osłony (4 śrubki) dokladniej zobaczysz skąd się spaliny wydobywają. Mogą lecieć albo gdzieś z dolotu (i np. tak się układa że wchodzi pod osłonę) albo jest nieszczelność pod wtryskami (i oprócz tego, że spaliny lecą do środka również traci kompresję).

Test przelewowy - obowiązkowo (mam do oddania za browara ręcznie robiony zestaw do testu przelewowego).

Jeśli wywala błąd wtrysku (dodatkowo zapala się kontrolka "Check engine"?)- to należy go zrobić (i basta, jak jestes ogarnięty na na zamienniku made in EU zamkniesz się w ~350zł z usługą czyszczenia i sprawdzenia szczelności w zakładzie). Jedynie co - to komp pokazuje nr wtrysku a nie nr cylindra (są inaczej numerowane, zdaje się że 1-4-2-3 patrząć od rozrządu - ale kolejnośc do zweryfikowania bo z głowy piszę).

MrSiureX pisze:4. Uszczelki przy drzwiach.
Zauważyłem że uszczelki nie są dopasowane do drzwi. Jest to we wszystkich drzwiach. Czy karakan tak ma czy ktoś założył jakieś uszczelki nieoryginalne ? Załącznik.
https://s11.postimg.org/kufgsir5v/14808 ... 5828_o.jpg

No fuszera jak nic...

MrSiureX pisze:5. Zgrzyty po uruchomieniu silnika.
Czasami mam taki przypadek, że karakan zaczyna chrobotać jak wcisnę sprzęgło to dźwięku już nie ma. I już nie występuje. Jest to bardzo sporadycznie tylko przy uruchomieniu silnika.

Jak tomekk napisał - rozrusznik albo sprzęgło (lub któreś z jego elementów, np docisk). Pytanie skąd dochodzi dźwięk - czy z komory silnika (wtedy bardziej rozrusznik) czy raczej z pod spodu (wtedy bardziej sprzęgło).

MrSiureX pisze:6. Pływanie autka po asfalcie.
Przy najechaniu na jakąś dziurę auto zaczyna pływać dość mocno. Wydaję mi się, że to problem po prostu z amortyzatorami. Myślę nad wymianą nad twardszymi amorkami.
7. Skok na kierownicy.
Jadąc na wprost muszę trzymać kierownicę skręconą w prawą strone. Auto ściąga na prawo. Myślę, że geometria powinna pomóc.

Pytanie czy jak puścisz kierownicę to auto ciągnie czy to tylko kwestia tego że jadąc "na wprost" masz koło przestawione. Jeśli ciągnie - do sprawdzenia wszystkie elementy zawieszenia (zobaczyć czy gumy nie sparciałe, czy nic nie pogięte), opony (rozmiar, zużycie, ciśnienie), łozyska kół przednich (luzy), luzy na przekładni kierowniczej, zaciski / klocki / tarcze hamulcowe (czy nie zapieczone), geometria też -ale wg mnie na końcu.
Jeśli jedzie prosto a tylko koło przestawione - geometria / przestawienie kierownicy.
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1583
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: MrSiureX » 26 paź 2016, 10:13

Dzięki chłopaki za wszystkie rady. Test przelewowy zostawię chyba mechanikowi, żebym nie spartolił tego jeszcze bardziej :) Terka kupiłem za 9300zł nie jest źle, ale jak mam pomyśleć o najgorszych scenariuszach to mnie krew już zalewa:P Sprzedający utwierdzał mnie w fakcie, że Terrek ma problem tylko z tym 1 wtryskiem i braku mocy. Pozostałe usterki były mi nieznane. Wziąłem go tylko dlatego, że było "niby" robione: 3 wtryski, remont silnika uszczelka pod klawiaturą, planowie głowicy, regenerowana turbina, konserwacja podwozia, Rozrząd który ma teraz 35tys, Opony , oleje, gumy od zawieszenia. Dzięki temu odpadło mi kilka problemów ale widocznie było to zrobione na odpie.... No cóż tak już bywa, że nie każdy jest uczciwym sprzedawcą. Ale wiem, że doprowadzę go do takiego stanu, że ludzie będą sobie robili zdjęcia z moim karakanem :P Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za rady.
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: tomekk » 26 paź 2016, 12:19

Witam !

No to okazji nie zrobiłeś. Za mojego ogarniętego z nowymi ATekami mógłbym zarządać najwyżej 13 tyś. Myslę, że roczniki w tego typu autach nie mają aż tak dużego znaczenia (2002 r.). Na kobyłki i do roboty, da się radę, jakby co to pytaj, to całkiem porządny samochód z potencjałem.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: MrSiureX » 26 paź 2016, 13:05

Dobra więc tak byłem u mechanika (znajomy z wypraw motocyklowych). Powiedział tyle, że kopci na 90% od wtrysku. Na turbinie nie zostały użyte uszczelki tylko silikon ! (partacze górą). Co do bujania powiedział abym pojechał na stacje i zrobił mu przegląd.... No i wyszło : Ustawienie zbieżności, dolne sworznie wachaczy, lewa osłona przegubu wew., amortyzatory przód. Podjechałem do znajomego co naprawia ciężarówki i powiedział abym zrobił to sam. Kupił zregenerowany wtryskiwacz na alledrogo i wsadzimy go sami. Następnie wsiadam do Terrka przekręcam kluczyk i ....... Kontrolka Check nie chce zgasnąć. Poczekałem 5min przekręcam i znika. Pojechałem do domu napisałem post i myślę, że to już jest czas kupić ten wtryskiwacz i zobaczyć. Jak nazbieram kasiory to zrobię cały komplet + pompę i tyle. Resztę roboty z zawieszeniem oddam mechanikowi z instrukcją co ma zrobić. Bo jak powiem, zobacz co potrzeba wymienić i to zrób to znowu mi wielkie G zrobi. Pozdrawiam
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: barzuc » 26 paź 2016, 13:41

Z tym wtryskiem - osobiście na allegro bym nie kupił regenerowanych... możesz trafić jak kula w płot (pomijając kwestię modelu samego wtrysku i kodowania numeru seryjnego w komputerze auta).
Najpierw zrób test przelewowy - będziesz wiedział które wtryski należy ruszyć... dodatkowo z paliwa ktore wróci do pojemników - zobacz czy jest czyste, klarowne i nie zawiera "pudru" (opiłki alu. które wskazują na łuszczenie się pompy).

Poszukaj zaworka do swojego wtrysku (made in EU jesli dobrze pamiętam ~250zł)... wtrysk wyciągasz (nie powinno to byc problemem, odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia - odczekać kilka minut od momentu zgaszenia aby ciśnienie spadlo, odpinasz elektrykę, przewód powrotu / przelewu i odkręcasz jedną srubę imbusową trzymającą wtrysk - nic więcej go nie trzyma, jak jest wklejony - mozna delikatnie obrócić kluczem to się odklei), czyścisz gniazdo i zaślepiasz żeby coś ci tam nie wpadło (włączając kurz czy ziarenka piasku). Mierzysz opór cewki (jesli dobrze pamiętam powinno byc coś koło 1om - jak jest dużo inaczej to sama cewka może być walnięta więc trzeba dokladniej sprawdzić) Jak masz dostęp do myjki ultradżwiękowej - wtrysk rozkręcasz (uwaga na droben elementy / sprężynki, najlepiej zrób sobie zdjęcia który element gdzie jest) - myjesz w myjce 1-2 razy wszystkie elementy (z wyjątkiem starego zaworka) - składasz wszystko do kupy i porządnie skręcasz (bardzo ważna czystość).
Jeśli do myjki dostępu nie masz - jedziesz z wtryskiem i zaworkiem do firmy starej daty zajmującej sie dieslami (tam zrobią to co opisałem za jakieś ~100zł w tym sprawdzenie szczelności na koniec).
Gniazdo przed montarzem porządnie trzeba wyczyścić, można przetrzeć papierem 800 lub drobniejszym żeby pozbyć się brudu z powierzchni na ktorej bedzie leżała podkładka (ale tu - uwaga różne szkoły są, jedni mówia o frezowaniu, inni tylko o czyszczeniu szmatką jeszcze inni o papierze).

Zakładasz nową uszczelkę na wtrysk (miedzianą - pasują od Forda Focusa, koszt chyba 3zł / szt w przeciwieństwie do kilkunastu w ASO hyundaia) - całość składasz, śruby dokręcasz mocno acz z wyczuciem (tak żeby uszczelka dała radę się dopasować). Same uszczelki możesz jeszcze wygrzać palnikiem (do czerwoności potem w wodę - będą bardziej miękkie i łatwiej się dopasują).
Po złożeniu - kasujesz błedy i odpalasz silnik. I trzymam kciuki - cieszyssz się jazdą :)

Calość do wykonania (bez czasu poświęconego na czyszczenie) w 1-2h (dobra "na pierwszy" raz 2-3h, chyba że wtrysku nie będzie szło rozkręcić albo pojawią się jakieś inne nieprzewidziane okoliczności).
Przy okazji zobacz czy masz pod pozostałymi wtryskami pozakładane uszczelki (pisałeśc o spalinach spod plastikowej osłony) ew. załóż nowe ale pamiętaj o wyczyszczeniu gniazd i podstaw wtrysków żeby uszczelki dobrze przylegały.
Wg instrukcji serwisowej należałoby wymienić również śruby mocujące wtryski (kupowałem w aso za kilkanaście zł).
Jedna uwaga - jeśli okaże się, że powinieneś zająć się więcej niż 1 wtryskiem - nie wyjmuj wszystkich na raz żeby nie pomylić ich przy montażu (albo zapisz który numer seryjny w którym cylindrze był).
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1583
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Usterki w Terracanie

Postautor: MrSiureX » 26 paź 2016, 15:01

Dzięki za odpowiedź. Jak oddawałem autko do mechanika to mówiłem aby zrobił test przelewowy. Powiedział mi, że przelewu nie robił bo ma komputer który mu pokazuje czy są ok. Po skanie komputerem zakodował na nowo i powiedział, że wtryski są ok. Więc nie wiem czy po prostu mnie nie ściemniał. A trudno jest to wszystko ogarnąć ? Może na początek sam ściągnę intercooler i sprawdzę jak to wygląda ? Bo jeśli mechanik twierdzi ze przelew ok, to możliwe, że uszczelka puściła ? Kurde nie mam już głowy na to .... Filtr paliwa, powietrza, kabiny czeka aż się z tym uporam. Dodatkowo kupiłem LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG 500 ML 2666. Może powiedzieć mechanikowi aby założył najpierw nowe uszczelki i zobaczył czy cieknie i dymi ? Jeśli przestanie to wtedy zastosować Liqui moly ? A co do wtryskiwaczy to nie może być to po prostu wtryskiwacz o oznaczeniu EJBR01901Z
EJBR02301Z
EJBR02801D ?
Z tego co na forum było to można zastosować te 3 opcje, prawda?
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 72
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Następna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: google i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net