Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

pływający po asfalcie

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

pływający po asfalcie

Postautor: elozielo » 25 lis 2016, 00:14

Witam,
chyba tu będzie odpowiednie miejsce dla tego tematu.
Kupiłem ostatnio prawie okazyjnie, napędy działają, blacha bez rdzy, trochę poobijany, ale bez uszczerbków lakieru, poza tym seryjne alufelgi z 255/65/R16 zimówki w miarę nowe, tj. z 2011 roku. AAAA ciśnienie w oponach jak należy, nie ściąga, nie myszkuje, przy hamowaniu nie ściąga, utrzymuje kierunek jazdy......normalnie cudo, ALE łyżka dziekciu....

Przez te bujanie to będzie miał ksywkę nie karakan tylko żelek,
Może jestem przyzwyczajony do osobówki, ale też nie była kozacka (astra G na niższym profilu z seryjnym zawieszeniem), ale to co tu się dzieje to sam niedługo zacznę aviomarin łykać.

Buja strasznie, myślałem że to ciśnienie w oponach, ale wszystko oki, podobnie jest zawieszeniem, sprawdzane było na stacji kontroli i było oki. Poza tym elementy gumowe z zawiechy też są w miarę w porządku, tj. bez nadmiernego zużycia.

Podpowiedzcie, proszę czy ten typ tak ma po prostu czy mam coś innego do wymiany.
Myslałem że mam za wąskie felgi do tych 255-tek, ale są normalne 7mio calowe.

Ewentualnie jak sobie z tym poradziliście - jeśli to wada wrodzona....

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Darek
Terek 2004 2,9CRDi 163KM, lift 2", opony AT 31", 3-pozycyjny przełącznik, skrzynia manual, zielony poobijany, jeszcze plastiki się trzymają
elozielo
 
Posty: 29
Rejestracja: 21 lis 2016, 00:51
Lokalizacja: W-wa / Jelonki

Re: pływający po asfalcie

Postautor: robert38 » 25 lis 2016, 01:04

Bilstein B6 na tył i przód.
Twardsze sprężyny na tył i wzmocnione drążki na przód.
Bujanie zniknie.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik,
TOD(po małej modyfikacji), 265/70/16
robert38
 
Posty: 535
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: pływający po asfalcie

Postautor: elozielo » 25 lis 2016, 02:02

dzięki za info,
zastanawiam się jeszcze czy np. nie zmienić felg na szersze, bo jakoś pękato to wszystko wygląda, takie balony...

Ktoś coś tak modził? czyli rozmiar opon zostaje 255/65/R16 ale zmiana felg na 8''?
Jak uważacie? Chodzi o to że raczej używam Żelka po asfalcie , a w terenie raczej dużo mniej, choć w sezonie działkowym ganiam po leśnych koleinowatych piaskowych drogach. ALE primo aslaft.
Nie planuje raczej bawić się w prawdziwy OFF z liftem (no może jakiś bardzo amatorski turystyk), ma to być pojemna fura rodzinna, do pracy i na działkę.

Poza tym nie mogłem się doczytać, (a może za słabo szukałem - bez lenistwa) używacie opon całorocznych czy raczej skoro to po asfalcie pozostaje tylnonapędowką, letnich i zimowych.
AAAA bym zapomnial, mam trzypozycyjny przełącznik od napędu (2H,4H,4L).

Dzieki
pozdro
darek

Ale poza tym samochód jest super - to już mój trzeci hyundai
Terek 2004 2,9CRDi 163KM, lift 2", opony AT 31", 3-pozycyjny przełącznik, skrzynia manual, zielony poobijany, jeszcze plastiki się trzymają
elozielo
 
Posty: 29
Rejestracja: 21 lis 2016, 00:51
Lokalizacja: W-wa / Jelonki

Re: pływający po asfalcie

Postautor: kikon16 » 28 lis 2016, 08:23

nie wiem czy takie felgi można wogóle kupić na 8', czy podpasują od jakiegoś innego wozu.
Ja mam oponki całoroczne i w terenie ostatnio też sobie poradziły, wiadomo jak do wszystkiego to do niczego, ale tak jak napisałeś nie będziesz jezdziłw grubym terenie to nie ma co kobinować, zimy też teraz takie nijakie więc szkoda pomnażac kosztów, lepiej dołożyć i kupić porządne nowe wielosezonowe, to taka moja opinia.
kikon16
 
Posty: 38
Rejestracja: 15 wrz 2016, 09:45

Re: pływający po asfalcie

Postautor: MrSiureX » 24 sty 2017, 19:41

Elozielo i jak tam problem z bujaniem znikł? Nie ukrywam, że mam ten sam problem co ty :)
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Re: pływający po asfalcie

Postautor: elozielo » 24 sty 2017, 21:05

Bujanie zniknęło prawie. Tj jak na taki autobusik.
Zaczij od sprawdzenia opon. U mnie okazało się że są po prostu stare że zniszczonymi bokami..

Jak po oponach jeszcze bedzie bujac zostaje zawieszenie, lub mocowania amortyzatorów. U mnie przynajmniej tak było
Terek 2004 2,9CRDi 163KM, lift 2", opony AT 31", 3-pozycyjny przełącznik, skrzynia manual, zielony poobijany, jeszcze plastiki się trzymają
elozielo
 
Posty: 29
Rejestracja: 21 lis 2016, 00:51
Lokalizacja: W-wa / Jelonki

Re: pływający po asfalcie

Postautor: MrSiureX » 25 sty 2017, 11:02

Ok dzięki, no z tyłu oponki mam dobre. Przód to już jedynie na tor :P Zacznę o tego a najwyżej później wjedzie B6 armorek :)
Dla wszytkich forumowiczy oczywiście rabat ;)
Obrazek
https://www.febix.pl
MrSiureX
 
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:52

Re: pływający po asfalcie

Postautor: elozielo » 26 sty 2017, 16:42

ja zmieniłem zawieszenie na zwykłe, tj nie utwardzane dodatkowo czyli B6. i chyba dobrze zrobiłem, o wiele bardziej jest stabilnie w porównaniu do zużytych amorków wraz z pękniętymi sprężynami.
Ale wszystko zależy od tego gdzie tym chcesz jeździć i z jaką prędkością.

Ja głównie po asfalcie, ale zdaża mi się coraz częściej myć dach z błota więc nie chciałem zbytnio utwardzać.
Zamontowane mam Red John podobno to samo co Ironman. Na tą chwilę są dobre, zobaczymy jak długo. Ja zaryzykowałem bo nie znam tej firmy, ale miałem dobrą cenę i "na wczoraj" dostępne. Wiem wiem, powininem kupić Lowellsa etc. ale budżet mi na to nie pozwalał i musiałem zrobić ciut taniej ale wszystko a nie siadać do tematu na 4 razy.....ech życie.
Na tą chwilę jestem zadowolony - tj to moja pierwsza terenówka i nie widzę jakichś problemów, ale jak już wspomniałem używam ich dopiero od listopada.

Natomiast mi bujanie dopiero zniknęło po wymianie opon. Najpierw zrobiłem zawieszenie (które też wymagało uwagi) ale okazało się że bujanie nie zniknęło. tj, to pływanie.

Opony u mnie załatwiły problem - wysłużone zimówki 255/65 (Dunlop) czyli ciut niższe wymieniłem na AT 265/70 (cooper) i okazało się że pomimo wyglądu balona ściany opon są dużo bardziej wytrzymałe i mniej pływa/buja....
Terek 2004 2,9CRDi 163KM, lift 2", opony AT 31", 3-pozycyjny przełącznik, skrzynia manual, zielony poobijany, jeszcze plastiki się trzymają
elozielo
 
Posty: 29
Rejestracja: 21 lis 2016, 00:51
Lokalizacja: W-wa / Jelonki


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: google i 3 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net