Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Nowy z kilkoma wadami

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Nowy z kilkoma wadami

Postautor: barzuc » 25 maja 2017, 14:08

Tak, smok jest przykręcony plastikową nakrętką. Zobacz tu: viewtopic.php?f=4&t=3091
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1525
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Nowy z kilkoma wadami

Postautor: mouzes » 06 lip 2017, 00:35

Ogólnie kupiłem trochę zmęczonego Terka,
- jeden wtrysk leje (czekam na nowy zaworek, filtr paliwa)
- zimny odpala tylko z plaka, ciepły po dłuższym kręceniu
- cieknie z przedniego mostu przy półosiach
- dalej widać olej na łączeniu skrzyni z silnikiem
- ręczny nie trzyma
+ kilka innych pierdół

Z uwagi na wycieki oleju umyłem silnik i spód auta, na dniach będę wiedział co dokładnie leje.
2.9CRDi Automat, 2002r
mouzes
 
Posty: 43
Rejestracja: 03 maja 2017, 15:03
Lokalizacja: Głubczyce

Re: Nowy z kilkoma wadami

Postautor: barzuc » 06 lip 2017, 10:00

Z tego co piszesz, kilka może być bardzo łatwych do ogarnięcia:
- ręczny - sprawdź regulację (na środku samochodu, okolice tylnego mostu), może wystarczy podciągnąć. Jeśli dobrze pamiętam lewarek ręcznego powinien "pyknąć" 6-7 razy, jak się nie da wyregulować (albo raczej regulacja nic nie da) - warto zdjąć tarczobębny, zobaczyć czy okładziny szczęk nie są już zjechane albo same bębny nie są brudne. Może szczęki nie działają już lekko albo się zapiekły. Zwykle wystarczy rozkręcić, wyczyścić i śmiga dalej.
- olej na łączeniu skrzyni i silnika - sprawdź czy nie cieknie ci z odmy lub pokrywy zaworów - lubi sobie pociec właśnie spod tej osłony - a że lubi właśnie od strony grodzi (z tyłu) to spływa po bloku i zbiera się na łączeniu silnika i skrzyni. Opcja gorsza - przepuszcza uszczelniacz
- półosie - mogą być uszczelniacze, nic strasznego ani kosztownego
- wtrysk - masz już temat ogarnięty (a przynajmniej z tego co piszesz masz plan :) )
- odpalanie - zobacz co będzie po regeneracji wtrysku, wymianie filtra i odpowietrzeniu układu paliwowego. Jak nie przejdzie - zobacz czy układ paliwowy się nie zapowietrza

Powodzenia :)
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1525
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Nowy z kilkoma wadami

Postautor: mouzes » 25 lip 2017, 21:29

barzuc pisze:Z tego co piszesz, kilka może być bardzo łatwych do ogarnięcia:
- ręczny - sprawdź regulację (na środku samochodu, okolice tylnego mostu), może wystarczy podciągnąć. Jeśli dobrze pamiętam lewarek ręcznego powinien "pyknąć" 6-7 razy, jak się nie da wyregulować (albo raczej regulacja nic nie da) - warto zdjąć tarczobębny, zobaczyć czy okładziny szczęk nie są już zjechane albo same bębny nie są brudne. Może szczęki nie działają już lekko albo się zapiekły. Zwykle wystarczy rozkręcić, wyczyścić i śmiga dalej.
- olej na łączeniu skrzyni i silnika - sprawdź czy nie cieknie ci z odmy lub pokrywy zaworów - lubi sobie pociec właśnie spod tej osłony - a że lubi właśnie od strony grodzi (z tyłu) to spływa po bloku i zbiera się na łączeniu silnika i skrzyni. Opcja gorsza - przepuszcza uszczelniacz
- półosie - mogą być uszczelniacze, nic strasznego ani kosztownego
- wtrysk - masz już temat ogarnięty (a przynajmniej z tego co piszesz masz plan :) )
- odpalanie - zobacz co będzie po regeneracji wtrysku, wymianie filtra i odpowietrzeniu układu paliwowego. Jak nie przejdzie - zobacz czy układ paliwowy się nie zapowietrza

Powodzenia :)


Wczoraj tj. poniedziałek w końcu odpalił od pierwszego i przestał kopcić :D wymieniłem zaworek, wyczyściłem wszystkie wtryski, założyłem nowe podkładki + nowy filtr Febi, opiłków brak ale dziś zaczęła mrugać kontrolka od wody w filtrze, zlałem z niego cała zawartość ale nic nie było widać, zobaczę rano.
Co do cieknącego oleju to zauważyłem że coś kapie z tyłu na skrzynie niby nic z uszczelki pod pokrywą. Z przodu zaś cała miska jest w oleju ale poniżej termostatu są jakieś rurki i tam jest sporo syfu olejowego i to tak jakby stamtąd leci.
2.9CRDi Automat, 2002r
mouzes
 
Posty: 43
Rejestracja: 03 maja 2017, 15:03
Lokalizacja: Głubczyce

Re: Nowy z kilkoma wadami

Postautor: mouzes » 23 sie 2017, 23:51

Panowie z uwagi że nie mam czasu na oddanie auta do mechanika na tydzień muszę sprawę z wyciekiem oleju ogarnąć sam, po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworową zaś cieknie przejechałem około 1500km.. cieknie też w okolicach pompy wody. Ma ktoś namiar na dobre uszczelki?
2.9CRDi Automat, 2002r
mouzes
 
Posty: 43
Rejestracja: 03 maja 2017, 15:03
Lokalizacja: Głubczyce

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: google i 3 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net