Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: Gembi » 01 gru 2017, 00:00

Witam, mam problem od powiedzmy trzech miesięcy Terracan zaczął mocno ściągać w prawo pojechałem na geometrie ok, zawieszenie ok, układ kierowniczy lekki luz więc co jade do innych co powiedzą i to samo. Geometria 3D wykazała, że lewe koła są na minus, a prawe na plus. Da sie to ustawic bo mechanik twierdzi ze nie i ze to jest powodem uciekania w prawo.
Gembi
 
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: barzuc » 01 gru 2017, 09:13

Masz na mysli pochylenie kół w osi pionowej? Jeśli oba są przestawione o taka samą wartość a jedynie z innym znakiem - to co dostał strzała w jedną stronę i całe zawieszenie jest przestawione? naprawwa po czymś takim musiałaby być widoczna.
Nie pamiętam aby terek miał regulację konta pochylenia kół w osi pionowej (czym innym jest "naturalne" pochylenie kół w momencie skrętu).
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1597
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: adeamus » 01 gru 2017, 21:39

A ja tam mam wrażenie, że to problem zawieszenia z drążkami skrętnymi. W poprzednim aucie po strzale w wahacz nie mogłem już nigdy poprawnie ustawić samochodu - zawsze ściągał. Są jeszcze takie banalne rzeczy jak hamulce, ciśnienie, różnica w oponach, ustawienie kierownicy, ale w moim przypadku nic nie pomogło..... po prostu ten typ zawieszenia po usterce tak może mieć ...
adeamus
 
Posty: 55
Rejestracja: 16 sie 2017, 10:31

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: robert38 » 02 gru 2017, 14:06

Gembi pisze:Witam, mam problem od powiedzmy trzech miesięcy Terracan zaczął mocno ściągać w prawo pojechałem na geometrie ok, zawieszenie ok, układ kierowniczy lekki luz więc co jade do innych co powiedzą i to samo. Geometria 3D wykazała, że lewe koła są na minus, a prawe na plus. Da sie to ustawic bo mechanik twierdzi ze nie i ze to jest powodem uciekania w prawo.



Zanim zaczniesz szukać przyczyny w całym samochodzie to doprowadź geometrię do stanu jaki przewidział producent.
Kąt pochylenia koła przedniego ustawia się podkładkami które są przy mocowaniu górnych przednich wahaczy do ramy.
Dając grubsze lub cieńsze podkładki zmieniasz kąt pochylenia koła.

Zbieżność to wiadomo jak.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 546
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: Gembi » 03 gru 2017, 03:35

Tylko, ze geometria nie jest przestawiona caly czas jest taka sama, a kierownice i tak trzeba trzymac w lewo zeby auto jechalo prosto.
Gembi
 
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: barzuc » 04 gru 2017, 08:26

Jeśli lewe koła masz na minus a prawe na plus (ogólnie jedne w jedną, drugie w przeciwną) - to właśnie jest przestawiona geometria. Co innego - jakby oba byłu pochylone o tyle samo w tę samą stronę (oba na plus albo oba na minus) - wtedy siły się równoważą. To tak jakbys miał cały czas lekko skręcone koła. To jak z jazdą na rowerze - żeby skręcić to własciwie nie ruszasz kierownicy a pochylasz się w odpowiednią stronę.
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1597
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: wooldi » 04 gru 2017, 22:21

Mogę jeszcze zasugerować sworznie w przednich kołach. W moim przypadku jak się kończyły to samochód też zaczął ściągać - ale nie robiłem wtedy pomiaru geometrii, więc nie wiem czy daje to podobny efekt.
I druga sugestia - wcześniej podobny efekt wystąpił, gdy jedna z tulej wahacza byłą już wybita i miała duży luz. Co ciekawe pierwsza diagnoza była, że problem jest z geometrią - fachowcy ustawili mi na nowo geometrię co w efekcie doprowadziło do ścięcia przednich opon.
Moim zdaniem jeśli nic si wcześniej nie wydarzyło to sprawdź też luzy w zawieszeniu, sworznie, popatrz na opony, czy równo się zdzierają.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 168
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: Gembi » 05 gru 2017, 00:56

Tylko, że już 10 dosłownie 10 warsztatów mówi, że z zawieszeniem nie ma się do czego doczepić wszystko sztywne nic nie wybite nie dawno miałem przegląd techniczny i diagnosta nie zgłaszał żadnych uwag. Dodaje link ze zdjęciem z geometrii 3D
https://zapodaj.net/5162d46933af8.jpg.html
Gembi
 
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: barzuc » 06 gru 2017, 10:11

Patrząc na geometrię... no masz jednak zbieżność trochę przestawioną (prawe koło jest bardziej skręcone niż lewe w dodatku oba - poza zakresem przewidzianym przez producenta auta i to o wartości w okolicach 100% - osobiście jesli to wydruk "po" ustawianiu, to nie odebrałbym takiej roboty). Tym akurat można się pobawić i lepiej ogarnąć regulując samymi końcówkami drążków (działa na zasadzie śruby rzymskiej więc można przestawiać na prawdę o minimalne wartości).
Może też mieć wplyw nierównoległość osi i również przesunięcie osi względem siebie (co prawda minimalne) ale jakieś tam jednak jest. Tu akurat nie wiem jakie sa normy, co więcej - z tym raczej nic nie zrobisz.
Co do luzów (to tak ogólnie, nie w twoim przypadku - bo tu chyba jednak bym geometrię / zbieżnośc obstawiał) - mechanicy czasem zapominają, że to auto waży prawie 2 tony i machanie brechą / łomem niewiele wskaże jak auto stoi na ziemi - wszystko się dość mocno napina i znacznej części luzów nie wykryjesz "standardowo" (własnie podważanie jakąś łyżką / łomem itp). Przykład z własnego podwórka - poduszka sklrzyni biegów - łomem sprawdzane, (przez mechanika, ktorego ze względu na posturę nie chciałbym spotkać w ciemnej uliczce) w serwisie skrzyń biegów - wszystko ok - jednak coś mi nie pasowało i jakiś czas później zapobiegawczo zmieniłem na nową. Stara po wyjęciu - tak wyrobiona / zmęczona życiem, że można ją było ręką ugnieść. A to tylko poduszka zepsołu skrzynia biegów + silnik (wszystko się trzyma na 3 kawałkach gumy) który waży "raptem" kilkaset kg :)
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1597
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Mocno ściąga w prawo wszyscy rozkładają ręce.

Postautor: Gembi » 06 gru 2017, 16:29

No wlasnie wszyscy patrza na zbieznosc calkowita a nie poszczegolne kola. Musze kogos pokuszac co mi to ogarnie moze w extreme 4x4 w Rybarzowicach dadza rade.
Gembi
 
Posty: 25
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29

Następna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net