Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Obieg wysokiego ciśnienia

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 12 gru 2017, 18:14

Witam
Mnóstwo tematów jeżeli już taki był to przepraszam i proszę o linka. Samochód chodzi a nawet jeździ bez większych problemów ale przy prędkościach rzędu 130-140 włącza się kontrolka silnika. Po ponownym uruchomieniu problem znika dopóki nie ma tych 130 km/h. Z objawów jakie zaobserwowałem to gdy jest w tym trybie awaryjnym stojąc np. na światłach są większe wibracje silnika, drążek zmiany biegów ma dużą amplitudę odchyleń. Czasami jadąc jednostajnie na jakimś biegu następuje takie szarpnięcie na krótką chwilę i potem wszystko ok. (ta przypadłość bez włączonego trybu awaryjnego nic się nie świeci) na diagnostyce wyszedł błąd P1119 "Jednostka dawk. kontrola prądu" i dalej "Obieg wysokiego ciśnienia ilość max (pisownia oryginalna). Aha. Jadąc te 130-140 km/h na świecącej kontrolce nie zauważam spadku mocy czy jakiś innych objawów poza może mocniejszym drżeniem kierownicy no i chyba łyka wtedy więcej juchy. Dziękuję za słowa otuchy.
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2014 sprowadzony z niedobrej Brukseli czarny bez liftu ale mam zamiar
jarko31
 
Posty: 23
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: kon555 » 12 gru 2017, 19:17

http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 430/P1119/
wtryskiwacze? Miałem podobnie przy wyższych prędkościach zapalała się kontrolka i zwiększały się drgania, sprawdzali węże paliwa? szczelność
kon555
 
Posty: 79
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:04

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 13 gru 2017, 12:43

Był u mechanika z dobrymi opiniami w Krakowie. Ale chyba nie bardzo mu sie chciało szukać głębiej bo powiedział żeby jeździć aż coś faktycznie się nie spieprzy. O kontroli przewodów nikt mi nie wspominał więc nie robiłem nic takiego. A ty rozkminiłeś problem?
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2014 sprowadzony z niedobrej Brukseli czarny bez liftu ale mam zamiar
jarko31
 
Posty: 23
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: barzuc » 13 gru 2017, 13:53

Jak kon555 napisał - zacznij od sprawdzenia szczelności układu paliwowego (zacznij od smoka w zbiorniku a skończ na przewodach powrotu od wtryskiwaczy do pompy), przy okazji filtr paliwa (jeśli nie był wymieniany ostatnimi czasy).
Ja ten błąd miałem jak mi się auto zapowietrzało gdy miałem przerdzawiałego smoka i ciągnął powietrze zamiast paliwa.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 14 gru 2017, 20:25

Ok dzięki za podpowiedzi. Znalazłem już na forum cos na temat tego błędu: ktos pisał że zapala mu sie check przy przekroczeniu 3k obrotów i wyskakuje ten sam błąd. Sprawdzałem dziś u mnie przy małej prędkości i przekroczeniu 3k nic sie nie dzieje. Wiec musi mieć na to wpływ prękość. Jeszce posprawdzam dokładnie i odezwe sie jak znajdę coś. Jeszcze raz dzieki.
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2014 sprowadzony z niedobrej Brukseli czarny bez liftu ale mam zamiar
jarko31
 
Posty: 23
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: kon555 » 16 gru 2017, 21:07

Właśnie na 5 biegu po przekroczeniu +/- 3000 obr. świeciła się kontrolka i gasła tylko kiedy odpuszczałem gaz, będzie coraz gorzej check eng. będzie się palił przy coraz niższym obciążeniu/prędkości więc na początku nowego roku musisz się tym zająć, po regeneracji wszystkich wtrysków wszystko wróciło do normy. Jeśli auto ma przebieg w od 200k to możliwe że dojdzie jeszcze uszczelka pod głowicą (u mnie przy ok. 245) jeśli nie była robiona.
kon555
 
Posty: 79
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:04

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 18 gru 2017, 15:11

U mnie dopiero gasnie po ponownym uruchomieniu. Czyli czeka mnie wydatek. Ale cóż to nie są nówki z salonu. Dzieki Panowie za podpowiedzi.
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2014 sprowadzony z niedobrej Brukseli czarny bez liftu ale mam zamiar
jarko31
 
Posty: 23
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: barzuc » 19 gru 2017, 10:06

Zacznij od rzeczy najtańszych / takich które możesz sam sprawdzić.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: mikowie » 27 sty 2018, 17:15

Zrób test przelewowy wtrysków, i będziesz wiedział który wtryskiwacz leje, po wymianie zawokra zwrotnego w wtryskiwaczu wszystko wróci do normy.
mikowie
 
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2015, 10:46


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron