Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

twarde węże chłodzenia górny i dolny

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: rufus » 10 mar 2018, 18:42

Witam
Kupiłem sobie terka a co lekko puknięty ale silnik normalnie odpala . wymieniłem chłodnicę wody zalałem płynem i zonk węże są twarde i puchną jak balony .

Co o tym myślicie ? uszczelka czy głowica ? pewnie to drugie :(

Pozdrawiam
rufus
 
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:42

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: barzuc » 10 mar 2018, 18:56

Zobacz korek wlewowy z zaworem regulującym ciśnienie. Pewnie gumka jest spuchnięta (musi być mniejsza niż metalowy tależyk pod nią) i zamyka pełen przepływ. Gdyby waliło spod głowicy a korek / zawór był sprawny - wywaliłoby płyn do zbiornika a nie całość spuchła. Koszt korka z zaworkiem kilkanaście zł. Problem przerabiałem u siebie (skończyło się na trasie rozwaleniem górnego węża chłodnicy)...
Na forum opisywałem swój przypadek (też było kilka podobnych), są też zdjęcia jak tę gumkę przyciąć (bo jak najbardziej można).
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: barzuc » 10 mar 2018, 18:59

A tu link do tematu (plus kolejne linki wewnątrz).
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: rufus » 10 mar 2018, 20:56

Witaj barzuc.

Masz na myśli korek wlewu płynu chłodzącego tam gdzie jest termostat ?
Dodam że ciśnienie wzrasta momentalnie po odpaleniu musiałem szybko korek odkręcać żeby mi ich nie rozsadziło .

Pozdrawiam .
rufus
 
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:42

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: barzuc » 11 mar 2018, 08:40

Tak ten korek, który jest niedaleko termostatu (nie jest to idealnie to samo miejsce ale są blisko siebie). Ten korek, który odkręcasz aby uzupełnić płyn bezpośrednio w układzie, ten sam od którego gniazda odchodzi wężyk przelewu do zbiorniczka wyrównawczego...
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: rufus » 11 mar 2018, 13:59

Witaj barzuc

Faktycznie uszczelka w tym korku była już do d.........py wywaliłem ją zakręciłem powrotem , węże już nie puchły ,ale za to bom belkowało w zbiorniku wyrównawczym . Moim zdaniem jest to uszczelka lub głowica walnięta .
Pozdrawiam
rufus
 
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:42

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: barzuc » 11 mar 2018, 15:05

Całkiem bez tej gumki też być nie może (awaryjnie można pojechać / wrócić ale nie jest to rozwiązanie). Załóż nowy korek (koszt kilkanaście zł, pasują uniwersalne od japończyków) i wtedy zobacz. Bąble może puszczać również dlatego, że z jakiegoś powodu mógł być układ mniej lub bardziej zapowietrzony...
Jeśli będzie ciągle puszczał bąble - powąchaj czy spaliny, ew. zrób test na spaliny w płynie (albo u mechanika albo można kupić zestaw też nie kosztuje majątku). Tak na moje - najpierw posprawdzaj to a dopiero potem zastanawiaj się nad walniętą uszczelką (może też być) ale przy uszczelce pod głowicą zmieniają się poziomy płynu i oleju... No chyba, że lubisz robić coś w ciemno i wydawać kasę ("panie to na pewno uszczelka pod głowicą" to jedna z ulubionych diagnoz bo pasuje do wszystkiego i do niczego).
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: rufus » 11 mar 2018, 19:25

Nie uśmiecha mi się wydawać kasy na niepotrzebny remont ,tylko nie rozumiem jednej rzeczy zaleje układ do fula i po odpaleniu wszystko wywala z powietrzem .Podczas pracy silnika nie jestem nawet wstanie dolać bo cały czas dmucha i od razu wywala .
Kupię nowy korek nowy termostat bo nie było w nim jak kupiłem poskręcam i zobaczę . Kupiłem nową chłodnice więc raczej jest drożna :) . W pierwszym moim terku miałem podobnie tylko że węże nie puchły jeżdżąc do 80 km było ok po wyżej zaczęło wywalać płyn jak test co 2 nic nie wykazał i okazało się że głowica walnięta na kanale spalinowym .

Pozdrawiam
rufus
 
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2017, 13:42

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: barzuc » 13 mar 2018, 12:37

Masz większe doświadczenie z tą przypadłością niż ja. Nikomu takiego doświadczenia nie życzę. Niestety więcej już nic nie jestem w stanie powiedzieć ani doradzić w tym temacie.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: twarde węże chłodzenia górny i dolny

Postautor: HYPNOS » 13 mar 2018, 13:53

jak nie było termostatu, ktoś celowo wymontował, aby zmniejszyć ciśnienie na małym obiegu. Może ktoś silikonu za dużo nawalił ? inne rurki też są twarde ? czy przy kręceniu rozrusznikiem też widać wzmożony ruch wody ? możesz odłączyć sterowanie pompą wtryskową ( ale nie wiem jak to jest w terku pod względem łapania błędów z odłączenia pompy i kasowania błędów) . Wymontować wytryski i zobaczyć czy coś leci z dziury. Taki pomysł od pały. Czy się sprawdzi nie wiem.
Awatar użytkownika
HYPNOS
 
Posty: 70
Rejestracja: 06 lut 2018, 19:19
Lokalizacja: WWL Zielonka

Następna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: google i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net