Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Problem ze skrzynią automatyczną

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Problem ze skrzynią automatyczną

Postautor: klimek8 » 20 mar 2018, 16:34

Witam wszystkich i od razu proszę radę. Kilka dni temu kupiłem terracana 2003r. z automatyczną skrzynią biegów. Przez kilka dni auto sprawdzało się fantastycznie ale wczoraj pojawił się problem. Podczas jazdy skrzynią ustawiona w tryb 4h przestała zmieniać biegi tzn. dwójka dopiero po przekroczeniu 2200 obrotów trójka z problemami przy tych samych obrotach natomiast 4 nie wchodziła wcale do tego przy wciśnięciu pedały gazu w podłogę obroty podnosiły się do 2500-2700 i nie było żadnej reakcji skrzynią i auto stało się mułowate.
Od czego mam zacząć przygodę z tym jakże pięknym modelem. Madmieniam że nie jestem mechanikiem i wszelkie naprawy będę wykonywał w warsztatach. Chciałbym oszczędzić sobie nietrafionych diagnoz i kasy.
klimek8
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 mar 2018, 19:58

Re: Problem ze skrzynią automatyczną

Postautor: barzuc » 21 mar 2018, 09:41

Pierwsze pytanie - po czym jeździłeś z 4H, że aż do 4 chciałeś dobijać (czyli musiałeś mieć już pod 100km/h jeśli obroty na 3. biegu były powyżej 2,5tyś).
Mam nadzieję, że wiesz, jak używać 2H / 4H / 4L - bo w tej wersji nie ma opcji używania 4H / 4L na nawierzchniach przyczepnych... na takich tylko 2H (Terek nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego umożliwiającego jazdę 4x4 po przyczepnej nawierzchni). 4x4 na przyczepnej nawierzchni tylko w wersji z TOD-em (czyli przełącznik Auto / Low).
Co do tego co mogło pójść nie tak... niestety wiele rzeczy.
Na początek sprawdź napęd - czy możesz go przełączyć w obie strony bez problemów, czy na 2H też jest taki objaw... czy po przełączeniu 2H > 4H > 4L (4L tylko na postoju! przy przełożeniu N i wciśniętym hamulcu) i na każdym przejechaniu kawałka i powrocie 4L > 4H > 2H - jakieś zmiany w zachowaniu? Test rób tylko i wyłącznie na luźnej / śliskiej nawierzchni.
Czy przypadkiem nie wcisnąłeś tego "magicznego" przycisku na manetce zmiany biegów, powodującego, że skrzynia przełącza biegi dużo później?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Problem ze skrzynią automatyczną

Postautor: zooq » 21 mar 2018, 10:36

barzuc pisze:Czy przypadkiem nie wcisnąłeś tego "magicznego" przycisku na manetce zmiany biegów, powodującego, że skrzynia przełącza biegi dużo później?

Potwierdzenie tego będziesz miał na zegarach - wyświetlać Ci się będzie O/D OFF.
Łukasz
Awatar użytkownika
zooq
 
Posty: 30
Rejestracja: 03 lut 2018, 16:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze skrzynią automatyczną

Postautor: barzuc » 21 mar 2018, 12:30

zooq pisze:
barzuc pisze:Czy przypadkiem nie wcisnąłeś tego "magicznego" przycisku na manetce zmiany biegów, powodującego, że skrzynia przełącza biegi dużo później?

Potwierdzenie tego będziesz miał na zegarach - wyświetlać Ci się będzie O/D OFF.


O to, to :) Już pamięć nie ta ;)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Problem ze skrzynią automatyczną

Postautor: klimek8 » 21 mar 2018, 18:48

Jak pisałem mam auto kilka dni a jechałem w piątek w nocy z W-wy do domu w trakcie zamieci i gdyby nie 4h to bym nie przejechał. Dziś podpiołem auto pod komputer i wyskoczył błąd na 1 i 4 wtryskiwaczy. Mechanik wkasował błędy i auto wróciło do normalnej pracy. Będziemy szukać przyczyny w układzie paliwowym.
klimek8
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 mar 2018, 19:58

Re: Problem ze skrzynią automatyczną

Postautor: barzuc » 22 mar 2018, 09:59

To by wyjaśniało zamulenie auta. Sama skrzynia i napędy więc tu chyba nic winne - przynajmniej o tyle dobrze :)

Zrób test przelewowy - powinien dużo więcej powiedzieć. Co do numeracji wtrysków - (o ile nie wiesz) nie są numerowane jak lecą (jak włożone w gniazda) tylko wg kolejności zapłonu. Zdaje się, że wtryski o numerze 1 i 4 to dwa pierwsze patrząc od grodzi (ale nie jestem pewny - jakby co rozpiska jest do poszukania :) ) - a to niestety klasyka, bo się lubią tam w oleju smażyć (jak np. coś odma przepuszcza) - więc samą odmę i jej mocowanie też przy okazji sprawdź czy nie popuszcza (taki wężyk / króciec wchodzący po lewej stronie silnika tuż przy grodzi - jeden jedyny, widoczny po zdjęciu IC).
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1678
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net