Strona 2 z 2

Re: Problem ze skrzynią automatyczną

Post: 10 maja 2018, 08:10
autor: HYPNOS
Wyczytałem teraz ze najczęstszym elementem awarii obwodu wtryskiwaczy jest coś nie tak masą. połączanie wtryskiwaczy .

Re: Problem ze skrzynią automatyczną

Post: 11 maja 2018, 13:10
autor: radekz
Też właśnie walczę z wtryskiwaczami. Po sprawdzeniu w ASO Delphi - 4 szt. do regeneracji. Koszt z nadaniem kodu 2200,-
Wiem, że najczęściej powinno się też zregenerować pompę. A jeśli przy wymianie filtra paliwa nie widać brudu, zawiesiny w wylanym z niego paliwie(test z magnesem), to ruszać pompę?

Hypnos piszesz: "...Wiem o tym że się same adaptują..." (wtryskiwacze). Skąd takie info? żeby STEROWNIK kompensował ( NIE wtryskiwacz się adaptował ! ) różnicę wydajności wtryskiwaczy, to na każdy cylinder powinien być osobny czujnik-sonda, aby mógł odczytać spalanie na każdym cylindrze. Wtryskiwaczom "nadawane są kody" ( potocznie kodowanie wtryskiwaczy ) podpowiadające sterownikowi jaką wydajność ma konkretny wtrysk. A dopiero komputer, po wprowadzeniu do jego pamięci owych kodów, koryguje fabrycznie ustawioną dawkę puszczaną na konkretny wtrysk. Albo wydłuża czas wtrysku, albo skraca, aby każdy cylinder był jednakowo napełniany.

Świadomie zamieniłem kiedyś dwa wtryski podczas sprawdzania - silnik pracował tragicznie - klepał niemiłosiernie. Sterownik otwierał wtryski jak fabryka kazała, ale wtryski musiały mieć różną wydajność. Przez 50 km nic się nie zmieniło. Wróciły na swoje miejsca i git.