Strona 1 z 1

Problem po wymianie wtrysków

Post: 26 lip 2018, 16:52
autor: Saternus
Witam mam taki problem. Wymieniłem wtryski i układ się zapowietrza. Tzn. Sprawdzony przewód doprowadzający do filtra, smok. Między filtrem i pompą założyłem przewód przezroczysty i lecą bąbelki powietrza. Filtr nowy knechta. Wychodzi że to na węże powrotnym z pompy lub z wtrysków. Dodatkowo jest taki objaw ze jak się terka da na obroty i ściągnie nogę z gazu to po 2, 3 sekundach się dusi i potem czasem gaśnie. Ratunku bo mi już ręce opadają i mój mech. się poddaje. Nie wymieniałem i nie regenerowane pompy czy to może ona?

Re: Problem po wymianie wtrysków

Post: 27 lip 2018, 22:52
autor: barzuc
To zaraz... gdzie to powietrze? Pomiędzy filtrem paliwa a pompą czy na powrocie? Generalnie jak jest powietrze to się samo nie wyczarowało i gdzieś jest nieszczelność. Miejsc podejrzanych jest kilka ale generalnie mechanik powinien dać radę znaleźć nieszczelność (toż dmuchnąć nawet powietrzem sprężonym i będzie słychać gdzie leci). Jeśli zasysa powietrzne na powrocie - sprawdź przewody w okolicach wtrysków - z czasem twardnieją i tracą szczelność - póki się ich nie dotknie wszystko działa - potem to loteria, a skoro miałeś wtryski ruszane to i przelewy również, więc może to warto sprawdzić.

Re: Problem po wymianie wtrysków

Post: 29 lip 2018, 04:53
autor: Saternus
Powietrze jest pomiędzy filtrem paliwa a pompą ale do filtra doprowadzane jest z powrotu. Za pompa jest taki trójnik do którego dochodzi paliwo z wtrysków. To że powietrze jest za filtrem to efekt nieszczelności na powrocie. Czy drugi problem tj. Gaśniecie silnika po przegazowaniu może mieć związek z ciśnieniem w pompę np. Niesprawny regulator ciśnienia?

Re: Problem po wymianie wtrysków

Post: 29 lip 2018, 21:19
autor: barzuc
Ok, teraz załapałem. Jeśli masz jakiekolwiek powietrze w układzie a szczególnie pomiędzy filtrem a pompą - to może być przyczyna. Pompa w terku działa tak, że w momencie gwałtownego zwiększonego zapotrzebowania na paliwo (czyli np. przy "przegazowaniu") potrafi sobie zassać również paliwo z powrotu (dlatego ważny jest zawór zwrotny w filtrze) i jeśli tam masz powietrze to może ono być powodem gaśnięcia, nierównej pracy silnika a w konsekwencji również problemu z ponownym odpaleniem (zapowietrzenie układu). Wyeliminuj powietrze z powrotu i dopiero wtedy sprawdź i ew. szukaj dalej. Na moje to przewody powrotu po założeniu straciły szczelność (jeśli zostały założone te co były przed regeneracją wtrysków).

Re: Problem po wymianie wtrysków

Post: 30 lip 2018, 04:57
autor: Saternus
Ok tak też zrobię. Czy takie przewody można zrobić samemu np. Z węża zbrojnego czy kupić używkę. Zakładam ze nowy jest nieosiągalny.

Re: Problem po wymianie wtrysków

Post: 30 lip 2018, 04:59
autor: Saternus
Czy można powrót zaślepiony na filtrze a całość skierować do baku? To by wyeliminował temat zapowietrzanie się. Choć gaśniecie to chyba inny problem.

Re: Problem po wymianie wtrysków

Post: 31 lip 2018, 16:08
autor: barzuc
Nowe są osiągalne w ASO za normalne pieniądze (przynajmniej takie jest moje wspomnienie sprzed kilku lat). Można ze spokojem zrobić swoje - wykorzystać trójniki, które są w oryginalnym. Nie musi być zbrojony - tam nie ma wysokiego ciśnienia. Zwykły paliwowy będzie ok.
Co do modyfikacji powrotu od razu do baku - ja bym tego nie robił. Nie wiadomo jak się silnik i ECU będzie zachowywało, czy nie będzie siał jakimiś innymi błędami.

Re: Problem po wymianie wtrysków

Post: 31 lip 2018, 16:44
autor: Saternus
Dziękuję kolego za pomocną dłoń. Cóż sezon urlopowy i mój mech idzie na urlop. Chyba jednak pompa bo powiedział ze jakby coś tam było nie halo na przewodach to by było widać. Sprawdzimy pompę jak wróci bo chyba już nic innego nie zostało.