Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Problem po wymianie wtrysków

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Problem po wymianie wtrysków

Postautor: Saternus » 26 lip 2018, 16:52

Witam mam taki problem. Wymieniłem wtryski i układ się zapowietrza. Tzn. Sprawdzony przewód doprowadzający do filtra, smok. Między filtrem i pompą założyłem przewód przezroczysty i lecą bąbelki powietrza. Filtr nowy knechta. Wychodzi że to na węże powrotnym z pompy lub z wtrysków. Dodatkowo jest taki objaw ze jak się terka da na obroty i ściągnie nogę z gazu to po 2, 3 sekundach się dusi i potem czasem gaśnie. Ratunku bo mi już ręce opadają i mój mech. się poddaje. Nie wymieniałem i nie regenerowane pompy czy to może ona?
Awatar użytkownika
Saternus
 
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2014, 10:07
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem po wymianie wtrysków

Postautor: barzuc » 27 lip 2018, 22:52

To zaraz... gdzie to powietrze? Pomiędzy filtrem paliwa a pompą czy na powrocie? Generalnie jak jest powietrze to się samo nie wyczarowało i gdzieś jest nieszczelność. Miejsc podejrzanych jest kilka ale generalnie mechanik powinien dać radę znaleźć nieszczelność (toż dmuchnąć nawet powietrzem sprężonym i będzie słychać gdzie leci). Jeśli zasysa powietrzne na powrocie - sprawdź przewody w okolicach wtrysków - z czasem twardnieją i tracą szczelność - póki się ich nie dotknie wszystko działa - potem to loteria, a skoro miałeś wtryski ruszane to i przelewy również, więc może to warto sprawdzić.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Problem po wymianie wtrysków

Postautor: Saternus » 29 lip 2018, 04:53

Powietrze jest pomiędzy filtrem paliwa a pompą ale do filtra doprowadzane jest z powrotu. Za pompa jest taki trójnik do którego dochodzi paliwo z wtrysków. To że powietrze jest za filtrem to efekt nieszczelności na powrocie. Czy drugi problem tj. Gaśniecie silnika po przegazowaniu może mieć związek z ciśnieniem w pompę np. Niesprawny regulator ciśnienia?
Awatar użytkownika
Saternus
 
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2014, 10:07
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem po wymianie wtrysków

Postautor: barzuc » 29 lip 2018, 21:19

Ok, teraz załapałem. Jeśli masz jakiekolwiek powietrze w układzie a szczególnie pomiędzy filtrem a pompą - to może być przyczyna. Pompa w terku działa tak, że w momencie gwałtownego zwiększonego zapotrzebowania na paliwo (czyli np. przy "przegazowaniu") potrafi sobie zassać również paliwo z powrotu (dlatego ważny jest zawór zwrotny w filtrze) i jeśli tam masz powietrze to może ono być powodem gaśnięcia, nierównej pracy silnika a w konsekwencji również problemu z ponownym odpaleniem (zapowietrzenie układu). Wyeliminuj powietrze z powrotu i dopiero wtedy sprawdź i ew. szukaj dalej. Na moje to przewody powrotu po założeniu straciły szczelność (jeśli zostały założone te co były przed regeneracją wtrysków).
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Problem po wymianie wtrysków

Postautor: Saternus » 30 lip 2018, 04:57

Ok tak też zrobię. Czy takie przewody można zrobić samemu np. Z węża zbrojnego czy kupić używkę. Zakładam ze nowy jest nieosiągalny.
Awatar użytkownika
Saternus
 
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2014, 10:07
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem po wymianie wtrysków

Postautor: Saternus » 30 lip 2018, 04:59

Czy można powrót zaślepiony na filtrze a całość skierować do baku? To by wyeliminował temat zapowietrzanie się. Choć gaśniecie to chyba inny problem.
Awatar użytkownika
Saternus
 
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2014, 10:07
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Problem po wymianie wtrysków

Postautor: barzuc » 31 lip 2018, 16:08

Nowe są osiągalne w ASO za normalne pieniądze (przynajmniej takie jest moje wspomnienie sprzed kilku lat). Można ze spokojem zrobić swoje - wykorzystać trójniki, które są w oryginalnym. Nie musi być zbrojony - tam nie ma wysokiego ciśnienia. Zwykły paliwowy będzie ok.
Co do modyfikacji powrotu od razu do baku - ja bym tego nie robił. Nie wiadomo jak się silnik i ECU będzie zachowywało, czy nie będzie siał jakimiś innymi błędami.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Problem po wymianie wtrysków

Postautor: Saternus » 31 lip 2018, 16:44

Dziękuję kolego za pomocną dłoń. Cóż sezon urlopowy i mój mech idzie na urlop. Chyba jednak pompa bo powiedział ze jakby coś tam było nie halo na przewodach to by było widać. Sprawdzimy pompę jak wróci bo chyba już nic innego nie zostało.
Awatar użytkownika
Saternus
 
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2014, 10:07
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron