Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Pedał sprzęgła zostaje w podłodze

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze

Postautor: mahajek » 14 maja 2011, 19:24

Yes, Yes, Yes ... :D :D :D

Wreszcie pedał działa jak dawniej tj. idealnie !!!

Po raz kolejny odpowietrzyłem układ, długo i dokładnie, ale pedał bez większych zmian, no może minimalnie, bo wprawdzie za każdym razem wracał, ale z minimalnym opóźnieniem, a takie kopnięcia w podeszwę są w...jące. Zdecydowanie pomogła natomiast niewielka regulacja skoku pedału poprzez gwint znajdujący się na osi pompki. Wystarczyło poluzować nakrętkę kontrującą i o kilka obrotów wykręcić oś tłoczka z mocowania pedału sprzęgła i pedał jak nowy!!!

Dręczył mnie ten upierdliwy problem od prawie 5 miesięcy, wymieniłem wysprzęglik - nic, odpowietrzanie - nic, już chciałem wymieniać pompę, ale oglądając ją i przymierzając się do samodzielnej wymiany zastanawiałem się po co jest ten gwint. Na forum LR wyczytałem, że można regulować skok pedału - tam nieco inaczej - ale skoro w LR można to w Terracanie by nie można? Jak się okazuje też można i skutecznie rozwiązało to mój problem! Uff ...
mahajek
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 maja 2010, 23:52
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze

Postautor: pawel1987 » 14 maja 2011, 21:13

ooooooooo to fajnie bo ostatnio i ja zauwarzyłem cos takiego ale raz na czas tyle ze wraca troszke wolniej jak zwykle ale moze to objaw awarii . pozdrawiam
Awatar użytkownika
pawel1987
 
Posty: 114
Rejestracja: 29 lis 2009, 13:24
Lokalizacja: Zamość/Szwacaria

Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze

Postautor: wooldi » 30 sie 2016, 21:26

Postanowiłem wyregulować sobie pedał sprzęgła, zajrzałem do manuala i bardzo się zdziwiłem! W moim Terku pedał sprzęgła był oddalony od podłogi (mierząc od przedniej ściany pod kątek ok 45 stopni do wierzchu gumowej nakładki o ok 16 cm - w manualu ta odległość wynosi 20,2 cm!
Ustawiłem w ten sposób pedał i, co ciekawe, płynniej się wciska i w dużej mierze zniknął stuk/szarpnięcie przy dodawaniu/puszczaniu gazu - samochód rusza i zwalnia płynniej.
Jestem ciekaw, na jakiej wysokości macie pedał sprzęgła w swoich Terkach?
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 165
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

ROZWIĄZANE!!!

Postautor: andretti » 02 lip 2017, 09:06

NOWA: Pompa 120zł, Wysprzęglik 85zł płym DOT4 25 zł :
Wymiana możliwa własnym sumptem lub mechanik: nie powinien wziąść więcej jak 100zł(max 1 rob/godz)
Wymieniasz komplet i nie ma tematu ( za te pieniądze nie ma co strzelać jeżeli w pompce i wysprzęgliku już z płynu się kasza zrobiła.
JEST sposób dużo tańszy:
Wyjmujesz pompę i wysprzęglik, rozbierasz na części pierwsze, myjesz benzyną wymieniasz simeringi i oringi (koszt max 20 zł) i montujesz . Tam jest wszystko proste łatwe i nic nie można zepsuć. Więc spoko:
andretti
 
Posty: 5
Rejestracja: 08 paź 2016, 21:36

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron