Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Szarpanie przy zmianie biegów

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Szarpanie przy zmianie biegów

Postautor: mahajek » 25 lis 2011, 09:23

Jeśli jest dwumasa to tarcza nie ma tłumika drgań, tak przynajmniej było w moim aucie. Zestaw jednomasowy zawierał tarczę z tłumikami drgań, ale to już nie ten sam komfort i trzeba być delikatnym ;)
mahajek
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 maja 2010, 23:52
Lokalizacja: Racibórz

Re: Szarpanie przy zmianie biegów

Postautor: WHESKER » 10 paź 2013, 12:53

Też tak mam. Zmiana biegu i lekkie szarpnięcie. Najbardziej odczuwalne przy 3 biegu. Myślałem że to wina sprzęgła (dość późno bierze) ale może Terracan po prostu tak ma ?
Awatar użytkownika
WHESKER
 
Posty: 19
Rejestracja: 10 paź 2013, 12:24

Re: Szarpanie przy zmianie biegów

Postautor: LeszekS » 10 paź 2013, 13:40

Ja mam sprzęgło które ma przejechane może ze 30 kkm czyli nówka sztuka i myślę, że to jest wina przekazania napędu. Bo gdzieś jakiś luz jest - nie ma bata. Ale nikt nie potrafi go zlokalizować. Też mam takie lekkie pyknięcie przy puszczaniu pedału sprzęgła. Można się przyzwyczaić ostatecznie to nie osobówka ;).
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 534
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: Szarpanie przy zmianie biegów

Postautor: WHESKER » 10 paź 2013, 13:55

czyli nie ma co sie za bardzo przejmować, chyba że ktoś raz na zawsze nam odpowie co to za tajemnica wiary...
Możesz mieć racje z tym przekazaniem napędu na tył, przypominam sobie że w BMW 3 też tak miałem i nic z tym nie robiłem...ale tam było chyba ciut mniej odczuwalne
Awatar użytkownika
WHESKER
 
Posty: 19
Rejestracja: 10 paź 2013, 12:24

Re: Szarpanie przy zmianie biegów

Postautor: wooldi » 24 paź 2014, 18:48

W jednym z postów na forum znalazłem informację na temat regulacji sprzęgła (trzeba odkręcić śrubę kontrującą i obracać tłoczek). W moim przypadku spowodowało to zniknięcie tego "pyknięcia" przy puszczaniu sprzęgła oraz lekkiego szarpnięcia przy wrzucaniu niektórych biegów (głównie jedynki).
Po kilku kręceniach tłoczkiem (człowiek zawsze stara się przedobrzyć...) mam wrażenie, że w pewnym momencie Terek stracił trochę mocy, tak jakby sprzęgło odrobinę się ślizgało - ale nie czuć charakterystycznego zapachu sprzęgła. Zastanawiam się, czy jest możliwe zmniejszenie docisku i ślizganie się sprzęgła w wyniku za dużej regulacji?
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 163
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie przy zmianie biegów

Postautor: Bloob » 03 lis 2017, 18:47

Odgrzeję ten stary temat. Również zaobserwowałem taką przypadłość w moim egzemplarzu (stuk przy puszczaniu sprzęgła i delikatne szarpnięcia przy wyrzuceniu z biegu (głównie z 1 na 2). Również mam tak, że przy dobrym wyczuciu sprzęgła i delikatnym obchodzeniem się z nim można zmieniać biegi tak, że będzie to praktycznie nie zauważalne :?

Jeżeli udało się komuś na przestrzeni lat wyjaśnić jaka jest tego przyczyna to będę wdzięczny za informację ;)
Bloob
 
Posty: 2
Rejestracja: 03 lis 2017, 17:41

Re: Szarpanie przy zmianie biegów

Postautor: wooldi » 06 lis 2017, 02:40

Podobno za to szarpnięcie odpowiedzialny jest luz na wale w tylnym moście.W moim przypadku trochę pomogła regeneracja wtrysków, a to dlatego, że po puszczaniu sprzęgła silnik stawiał mniejszy opór i łagodniej się wkręcał na obroty :)
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 163
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net