Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

drgania samochodu

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 26 mar 2017, 00:04

Dzięki - w takim razie kupuję 2 szt i zobaczymy co będzie :)
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 145
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 06 kwie 2017, 22:39

Poduszki zamówiłem w koraps, ale ciągle mnie te drgania zastanawiają.
Drgania najmocniej odczuwalne są na drążku biegów (manual) i kierownicy - na karoserii są słabiej wyczuwalne. Drgania (a może lepiej powiedzieć mrowienie?) pojawiły się po wymianie podkładek pod wtryskami (jedna zaczęła puszczać spaliny) a przy okazji został sprawdzony EGR oraz odma (były czyste). Po wymianie podkładek Terek nabrał mocy (pięknie się zbiera) ale pojawiły się te drgania/mrowienie na kierownicy i drążku. I zastanawiam się, czy po uszczelnieniu wtrysków silnik może bardziej drgać, czy po prostu zmieniła się trochę charakterystyka jego pracy i problem z poduszkami stał się bardziej odczuwalny? A może to coś innego?
Po grzebaniu przy wtryskach miałem błąd wtrysku, znane już błędy P1119 i P1120 oraz nowość P0190 błąd czujnika ciśnienia. Po ich skasowaniu i pojeżdżeniu po mieście błędy zniknęły i nie pojawiły się na razie ponownie.
Moje błędy P1119 i P1120 nie są związane z opiłkami, co jakiś czas mi się pojawiały przez okres 3 ostatnich lat a zrobiłem z nimi ponad 120 kkm - gdyby to były opiłki to miałbym już sitko zamiast pompy :) - raczej podejrzewam filtry (Delphi z top-serwisu)- teraz zmienię na opisywanego Knechta.
Może Wam coś przyjdzie do głowy z tymi drganiami - w ramach ćwiczenia mózgu :D - psują one całą radość z przyrostu mocy silnika.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 145
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: barzuc » 07 kwie 2017, 08:07

Co do błedów P1119 i P1120 - sprawdź czy układ paliwowy masz szczelny. Może któryś z wężyków już stracił elastyczność i czasem popuszcza powietrza więc i błedy sie pojawiają. Zobacz tez smoka w zbiorniku w jakim jest stanie :)

Co do samych drgań (bo rozumiem, że czujesz je przy wolnych obrotach, a po podniesieniu mu troszkę obrotów - zanikają?)- jesli czujesz je silnie na drążku zmiany biegów - to wymiana poduchy pod skryznia powinno pomóc.
Już bez terka...
Inne 4x4
Moje (byłe) autko: viewtopic.php?f=9&t=2344
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1473
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 08 kwie 2017, 23:36

Z P1119 i P1120 walczę już dość długo, ale rzeczywiście wężyków jakoś starannie jeszcze nie sprawdzałem - muszę to zrobić. Smok był zakładany nowy 2 lata temu, więc raczej to nie on.

Drgania pojawiły się bardziej odczuwalnie po uszczelnieniu wtrysków, dlatego raczej obstawiałem coś powiązanego z silnikiem, Przy wyższych obrotach częstotliwość drgań też rośnie, ale nie zanikają zupełnie. Poduszka po skrzynią ma 3 lata (oryginał z koraps). No i wciśnięcie sprzęgła nie wpływa na te drgania. Nie mam też dwumasy - może przy rozszczelnionych wtryskach po prostu mniej kolebotał?

Czekam na nowe poduszki pod silnik - może to coś pomoże?
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 145
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: dzekoo » 11 kwie 2017, 15:55

A wtryski Ci nie przelewają? Mi przelewał jeden i miałem właśnie drgania. Najmocniejsze, gdy skrzynia wrzuciła IV bieg, obroty niewielkie, a prędkość była około 80km/h. Powyżej 100km/ właściwie nie było ich czuć. Poniżej 80 na niższych biegach też nie.
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16 Nexen WINGUARD SUV
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 48
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 11 kwie 2017, 22:06

Nie pomyślałem o przelewaniu wtrysków, bo wyraźnie zwiększyła mi się moc silnika po uszczelnieniu. Drgania są uzależnione od ilości obrotów, im wyższe obroty tym częstotliwość drgań jest większa, ale w zasadzie są odczuwalne cały czas - nie ma momentu, że zanikają.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 145
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: google i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net