Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

drgania samochodu

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 26 mar 2017, 00:04

Dzięki - w takim razie kupuję 2 szt i zobaczymy co będzie :)
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 169
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 06 kwie 2017, 22:39

Poduszki zamówiłem w koraps, ale ciągle mnie te drgania zastanawiają.
Drgania najmocniej odczuwalne są na drążku biegów (manual) i kierownicy - na karoserii są słabiej wyczuwalne. Drgania (a może lepiej powiedzieć mrowienie?) pojawiły się po wymianie podkładek pod wtryskami (jedna zaczęła puszczać spaliny) a przy okazji został sprawdzony EGR oraz odma (były czyste). Po wymianie podkładek Terek nabrał mocy (pięknie się zbiera) ale pojawiły się te drgania/mrowienie na kierownicy i drążku. I zastanawiam się, czy po uszczelnieniu wtrysków silnik może bardziej drgać, czy po prostu zmieniła się trochę charakterystyka jego pracy i problem z poduszkami stał się bardziej odczuwalny? A może to coś innego?
Po grzebaniu przy wtryskach miałem błąd wtrysku, znane już błędy P1119 i P1120 oraz nowość P0190 błąd czujnika ciśnienia. Po ich skasowaniu i pojeżdżeniu po mieście błędy zniknęły i nie pojawiły się na razie ponownie.
Moje błędy P1119 i P1120 nie są związane z opiłkami, co jakiś czas mi się pojawiały przez okres 3 ostatnich lat a zrobiłem z nimi ponad 120 kkm - gdyby to były opiłki to miałbym już sitko zamiast pompy :) - raczej podejrzewam filtry (Delphi z top-serwisu)- teraz zmienię na opisywanego Knechta.
Może Wam coś przyjdzie do głowy z tymi drganiami - w ramach ćwiczenia mózgu :D - psują one całą radość z przyrostu mocy silnika.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 169
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: barzuc » 07 kwie 2017, 08:07

Co do błedów P1119 i P1120 - sprawdź czy układ paliwowy masz szczelny. Może któryś z wężyków już stracił elastyczność i czasem popuszcza powietrza więc i błedy sie pojawiają. Zobacz tez smoka w zbiorniku w jakim jest stanie :)

Co do samych drgań (bo rozumiem, że czujesz je przy wolnych obrotach, a po podniesieniu mu troszkę obrotów - zanikają?)- jesli czujesz je silnie na drążku zmiany biegów - to wymiana poduchy pod skryznia powinno pomóc.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://wzornica.blogspot.com/, http://www.wzornica.dakod.pl/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1693
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 08 kwie 2017, 23:36

Z P1119 i P1120 walczę już dość długo, ale rzeczywiście wężyków jakoś starannie jeszcze nie sprawdzałem - muszę to zrobić. Smok był zakładany nowy 2 lata temu, więc raczej to nie on.

Drgania pojawiły się bardziej odczuwalnie po uszczelnieniu wtrysków, dlatego raczej obstawiałem coś powiązanego z silnikiem, Przy wyższych obrotach częstotliwość drgań też rośnie, ale nie zanikają zupełnie. Poduszka po skrzynią ma 3 lata (oryginał z koraps). No i wciśnięcie sprzęgła nie wpływa na te drgania. Nie mam też dwumasy - może przy rozszczelnionych wtryskach po prostu mniej kolebotał?

Czekam na nowe poduszki pod silnik - może to coś pomoże?
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 169
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: dzekoo » 11 kwie 2017, 15:55

A wtryski Ci nie przelewają? Mi przelewał jeden i miałem właśnie drgania. Najmocniejsze, gdy skrzynia wrzuciła IV bieg, obroty niewielkie, a prędkość była około 80km/h. Powyżej 100km/ właściwie nie było ich czuć. Poniżej 80 na niższych biegach też nie.
2003, CRDi 2.9 150KM, AT, TOD, Lovells +2HD, 265/70 R16: Nexen WINGUARD SUV + AT Cooper ST/Maxx
Awatar użytkownika
dzekoo
 
Posty: 63
Rejestracja: 15 kwie 2016, 08:52
Lokalizacja: Szczecinek

Re: drgania samochodu

Postautor: wooldi » 11 kwie 2017, 22:06

Nie pomyślałem o przelewaniu wtrysków, bo wyraźnie zwiększyła mi się moc silnika po uszczelnieniu. Drgania są uzależnione od ilości obrotów, im wyższe obroty tym częstotliwość drgań jest większa, ale w zasadzie są odczuwalne cały czas - nie ma momentu, że zanikają.
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 169
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: andretti » 13 lip 2017, 07:32

Proponuję taki mały test zrobić!!! Zalej do paliwa uszlachetniacza . Konkluzja jest taka że "polskie paliwa" mają różny skład. System Common Raily jest czyły na jakość paliwa. Może to być przyczyną drgań silnika.
Przeżyłem to więc proponuję najpierw wyeliminować złe paliwo. PS(wymieniłem dwumas(3200) sprzęgło (1400) poduszki (1200) i nic . Wlałem paliwa ULTIMATE i przeszło !!!!
Proponuję od sprawdzenia Paliwa!
andretti
 
Posty: 5
Rejestracja: 08 paź 2016, 21:36

Re: drgania samochodu

Postautor: radekz » 18 kwie 2018, 08:44

Mojego terka też dopadły drgawki. Cała buda wpada jakby w rezonans przy ok.100 km/h, poniżej i powyżej jest spokój.
Obstawiałem przednie wewnętrzne przeguby lub tylny wał. Ponieważ wyjęcie wału jest łatwiejsze, od tego zacząłem.
Po wyjęciu, na wieloklinie nie stwierdziłem luzów, krzyżaki (rok wcześniej smarowane) działały, jednak w pozycji wyprostowanej mają mikro luz i przekręcając je wyczuwalny jest przeskok na łożysku. I wpadłem na diabelski pomysł :
ponieważ mam TOD -a, przejechać się bez tylnego wału i spr. czy bez niego jest lepiej. Brałem pod uwagę przeciążenie TOD - a, ale zaryzykowałem. Na gładkiej, długiej prostej, delikatnie rozpędziłem się i ... cisza (a trochę już most się odzywa). Jak miło. Stwierdzam - wał do naprawy.
Zastanawiam się czy samemu wymienić krzyżaki i tylko dać do wyważenia, czy oddać i niech zrobią kompleksowo (ale nie ma to jak samemu). Stwierdziłem też delikatny luz na łożysku tylnego mostu. Fajnie by było go zregenerować (m.in. ustawić zębatki), tylko kto to dobrze zrobi ?
P.S : Po teście drogowym nasunęły się pewne wnioski dot.działania TOD-a, ale to w odp. dziale.
ON 10,5 L
Awatar użytkownika
radekz
 
Posty: 16
Rejestracja: 06 wrz 2015, 16:40

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron