Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

drgania samochodu

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: drgania samochodu

Postautor: nizak102 » 31 paź 2014, 10:49

Witaj
szpulek jak sie temat zakończył ponieważ mam ten sam problem co ty i podpowiedział byś co mam sprawdzic. U mnie drgania i rezonans "budy" były wyczuwalne przy przyspieszaniu ale teraz zaczyna sie dziać coraz gorzej bo podczas zwykłej jazdy zjawisko zaczyna to występować. Mam strasznie luzna poduszkę (ruch góra dół) pod reduktorem ale wyglada jakby taki luz miał być fabrycznie ponieważ poducha wyglada jak nowa?!!
Ewidentnie w moim to coś z wałem/krzyżakami, wyjściem z reduktora (łożysko? ale nic nie cieknie z uszczelniacza) , most odrzucam bo ostatnio tam zagladałem i było ok. Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: barzuc » 31 paź 2014, 11:01

Raczej żadna poduszka nie powinna mieć luzu, na pewno nie taki żebyś mógł tym ręką ruszać.
Ja pod silnikiem i skrzynią miałem też poduszki "jak nowe" ale po wyjęciu okazało się, że można je rękoma ugniatać bez większego wysiłku, z kolei nowe (oryginały) ręką nie do ruszenia.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: drgania samochodu

Postautor: nizak102 » 02 lis 2014, 23:07

witam
wszystko już wiem - tragedia !!!! :( - zatarł sie krzyżak w pozycji przekszywionej w wale przy główce mostu. Most zyje i niema grama luzu natomiast przez to ze nim (wałem) telepało na sprawnym krzyżaku (poddawał się obciązeniom bo pracował) wywaliło łozyska na reduktorze na wałku głównym. No i chyba poduszka pod reduktorem oberwała.
Muszę najpierw wał zregenerować (nowe kszyżaki i wywazenie) a dopiero potem zjadę autem do mojego garazu 50 km dalej na demontaż i remont reduktora :(
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: Rothmans » 03 lis 2014, 19:00

Barzuc a Ty chyba zamawiałeś wszystkie poduszki , zgadza się?
Jaki koszt?
Awatar użytkownika
Rothmans
 
Posty: 364
Rejestracja: 14 sty 2014, 23:04

Re: drgania samochodu

Postautor: barzuc » 04 lis 2014, 09:20

Tak, zamawiałem. 2 poduszki silnika, poduszkę skrzyni biegów, 3 poduszki (właściwie 4 ale w 3 elementach) zawieszenia przedniego mostu, patrząc po historii zamówień ~230$ z przesyłką (+ VAT 23% jeśli paczka zatrzyma się na cle).

Nr poduszek do mojego (163KM, TOD, A/T):
silnik: 21810H1010 + 21810H1020
skrzynia: 21830H1040 / 21830H1020 (wcześniej zamówiłem 21830H1050 / 21830H1030 - różnica pomiędzy jednym a drugim jest taka, że podstawa jest obrócona względem góry - jakby rozciąć i zespawać podstawę obróconą o 180st)
przedni most: 55650H1000 + 55680H1000 + 55602H1030
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: drgania samochodu

Postautor: nizak102 » 04 lis 2014, 15:36

Witam
dzięki za podpowiedzi Panowie :)

Już mam wał zrobiony. W wale zostały wymienione krzyżaki - stare orginały hyundaia na podobno lepsze jakościowo KOYO orginalne japońskie. Wał ponad to został wyważony po wymianie krzyżaków. Koszt takiej usługi to 360 zł brutto przy czym 2 krzyżaki kosztowały 220 zł a reszta to robocizna i wyważenie. Moze sie komuś przyda oznaczenie krzyżaków. VOCI KOYO UJ18973 (wybite na miseczkach łożysk) na krzyżu wybite Koyo LB Made in Japan. Podobno takie krzyzaki wystepowały w starszym patrolu i którymś z pajero oraz w landcriuzerze. Takie info dostałem od ludzi co robią wały. Na allegro sprzedają ze niby pasują do terracana 27x64 od gallopera ale u mnie są napewno wieksze tzn 30x81-84 ale dokładnie nie podam bo zamontowany ciezko jest zmierzyć dokładnie.

Jak bede walczył z reduktorem też coś podrzuce może sie komuś też przyda wiedza ;)

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: nizak102 » 18 lis 2014, 21:16

Witam
Reduktor zrobiony auto pięknie jeździ. Dla chetnych rozbierac samemu tak jak ja reduktor pare wskazówek. Jesli nigdy czegoś takiego nie rozbieraleś i nie masz odpowiedniego sprzetu to nie polecam z racji że to naprawdę trzeba wiedziec jak złożyć - niby proste ale po rozebraniu na czesci już takie proste nie jest złożenie w odpowiedniej kolejności a schematy w katalogu czesci nie pomagają bo mają błedy (moze nie tyle co błedy ale rysunek jest pogladowy i dotyczy tylko jednego modelu - akurat innego niz ja miałem- nawet w aso po vinie w katalogu czesci wyswietla sie tylko jeden model) . Druga sprawa ze nie da sie tego zrobić bez kanału lub podnosnika i bez odpowiednich ścigaczy zeby niczego nieuszkodzić przy rozbiórce.
Reduktory są niby wspolne dla Terracana i Sorento ale tylko w teorii - róznią sie (ogladałem dla porównania to wiem) jesli już szukacie reduktora po zdjeciach to patrzcie na kolor naklejki (u mnie akurat była zielona) na której jest numer czesci hyundaia- numer sie musi zgadzac na 100% Reduktory od manuala róznią sie od wersji z automata i róznią się też miedzy 3-pozycyjnym a 2-pozycjnym przełącznikiem napędów. Także zakup uzywki wbrew pozorom nie jest prosty tak zeby było jak fabryka ale warto bo zkup orginalnych łozysk i uszczelnień wychodzi podobnie (no moze ciut taniej) niz zkup uzywki bez luzów i wycieków.
Łozyska niby wygladają typowo ale ciezko takie kupić- dwa łożyska są tylko dostepne w aso z czego jedno jest nie do wymiany osobno a cały podzespół z łozyskiem kosztyuje ponad 2 tyś zł netto (akurat to łozysko u mnie okazało sie w dobrej kondycji i go nie wymieniałem). 2x Uszczelniacze to wogóle już inna bajka- nietypowe tylko aso a jeden standard ale też prawie nie dokupienia z racji swojego wymiaru. Pozatym przy rozbiórce jest pare haczyków i mozna łatwo coś zepsuć a czesci wewnętrzne są mega drogie.
Mimo iż jestem zwolennikiem wykonywania prac samodzielnie przy aucie odradzam akurat tą czynność osobom które nie są naprawdę dobrymi mechanikami/technikami/inżynierami z wiedzą i ze sprzetem bo spierd... jest to łatwo szczególnie przy rozbieraniu mimo ze ze wydaje sie to proste urzadzenie. Ja nic sobie nie uszkodziłem ale rozbiórka trfała u mnie sporo czasu z racji ze nie chciałem robic nic na siłe a dokopanie sie do literatury od tych reduktorów graniczy z cudem także ja robiłem na podstawie swojego doświadczenia z wieloma róznymi autami i przemysłowymi maszynami które miałem okazję naprawiać w swoim życiu.
Nie zniechecam ale przestrzegam bo sytłacja jest podobna jak z automatycznymi skrzyniami biegów- nie znasz sie -lepiej nie dotykaj.
Jakby ktoś miał kłopot to mogę coś podpowiedziec ale odrazu piszę ze przez maila albo telefon nie jestem w stanie tego wytłumaczyć ani naprawic bo precyzyjny montaż z zachowaniem odpowiedniej kolejności i czystości i regulacja to klucz do dobrej naprawy a tego nie da sie zrobic przez np. telefon tak zeby działało jak nalezy...
Pozdrawiam
Mateusz
:D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: nizak102 » 18 lis 2014, 21:33

Witam
Jeszcze dodam iż wymiana samego łancucha przedniego napędu (to moze sporo z was interesować) nie jest trudna bo wystarczy delkatnie go po wierzchu rozbroic (oczywiscie na stole a nie na aucie) i w odpowiedniej pozycji obudowę rozpołowić (tak żeby sie nie rozpadł na czesci przy rozbiórce). Łańcuch jest na samym wierzchu i jest w miarę dobry dostęp do niego bez dalszej rozbiórki. Niestety wymiana uszczelniacza przedniego wału już wiąze sie z prawie kompletną rozbiórką reduktora. Uszczelniacz tylnego wału da sie wymienić przy odpowiedniej ekwyblirystyce na aucie pod delikatnym demontażu osprzętu dookoła ale też polecam wymianę na stole. Sprzegło elektromagnetyczne reduktora da sie wymienić tylko po rozebraniu reduktora natomiast silniczek sterujący jest do wymiany bez zdejmownia z auta reduktora ale uwaga na ustawienie silniczka i regulacje - nowy silniczek musi po montażu zostać wyregulowany na przekładni.
Pozdrawiam
Mateusz :D
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: drgania samochodu

Postautor: Demps88 » 03 kwie 2015, 19:05

Witam serdecznie Panowie.
Pojawił mi się ostatnio podobne objawy jak opisujecie. przy przyspieszaniu zaczynam odczuwać drgania samochodu, wymieniłem już poduszkę pod reduktorem, bo myślałem, że to jest to bo miała niby luz okazuje się ze założona nowa poduszka pod reduktorem luz na poduszce podobny jak przy starej poduszce lecz z małym wytłumieniem drgań, ale drgania nadal wyczuwalne przy przyspieszaniu i powoli już nawet przy stałej jeździe. stawiam już teraz na wał... Pomocyyyy :(
Demps88
 
Posty: 25
Rejestracja: 08 lut 2014, 22:46
Lokalizacja: Bolewice (wlkp.)

Re: drgania samochodu

Postautor: barzuc » 03 kwie 2015, 19:58

Sprawdź przeguby - na wałach i wewnętrzne na półosiach.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net