autor: robert38 » 31 lip 2011, 00:59
1. Zdejmujesz ramiona wycieraczek
2. Zdejmujesz plastikowe osłony (podszybie)
3. Zobaczysz trzy śruby mocujące każde z ramion. Musisz je odkręcić
4. Musisz odkręcić mocowanie ramion od silnika
5. Teraz możesz wyjąć cały mechanizm
Będziesz miał dwa trójkątne elementy, w których chodzą wycieraczki. Ja miałem to tak zapieczone, że silnik już nie miał siły ruszyć ich po szybie. Na górze każdego ruchomego trzpienia będziesz miał podkładki blokujące. Wyjmiesz je i wtedy będziesz mógł wysunąć jedno z drugiego. Uważaj, aby nie stukać żadnym młotkiem w te trójkątne elementy, bo one są z czegoś odlane i są bardzo kruche. Ja to podgrzałem i wyszło bardzo łatwo. Nie smaruj tego WD40 bo jest za rzadkie i wypłynie. Zwykłym smarem stałym (grafitowym, towotem też tego nie smaruj, bo po jakimś czasie te smary twardnieją, nie spełniają swojej roli i będziesz musiał to rozkładać jeszcze raz). Ja już to rozbierałem parę razy i w końcu posmarowałem to smarem miedzianym. Od tamtej pory mam święty spokój z wycieraczkami. Nic się nie przyciera i chodzą jak nowe.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16