Witaj
teraz jest kiepski okres do zabezpieczania bo rama i buda musi byc idealnie sucha i czysta i najlepiej jak jest niska wilgotnosc w powietrzu gdzie jest to robione (zeby z nie zamknac wilgoci w metalu bo zgnije szybcie niz wogóle by była zabezpieczona).
lepiej poczekac z tym do lata jak bedzie ciepło.
prawidłowo zabezpieczona powierzchnia powinna byc oczyszczona z luznej rdzy potem pomalowana porzadną epoksydową farbą podkładową (producenci np. PPG lub Olivia) zeby zamknąć dopływ tlenu do rdzy zeby sie dalj nie rozwijała. Dopiero na taką powieszchnie powinno sie nakładac róznego typu mase bitumiczną.
jesli nie bedziesz sie az tak bawił i inwstował to z doswiadczenia powiem ci ze swietny jest zwykły polski bitex (ale ten na pendzel a nie w sprayu) - pozostaje cały czas aktywny na rdzy i bardzo spowalnia procesy rdzewienia.
do ramy polecam wlac wosk do profili zamknietych bo to przedłuzy zycie i sztywnos ramie o jakies 10-15 lat
tu dobre sa srodki tylko na profesjonalny pistolet ale nie sa przesadnie drogie. do zbezpieczenia dobrze zdjąc wszystkie plastikowe nadkola osłony silnika i skrzyni przedni i tylny zderzak i koła.
tak robią profesjonalne firmy ale wiadomo w Polsce cena czyni cuda
Pozdrawiam
Mateusz