Witam,
tak się złożyło że zostałem szczęśliwym posiadaczem Terrakana 150 KM problem polega na tym że kupiłem z uszkodzoną głowicą , po rozkręceniu widoczne ślady nieudanej naprawy któryś ( kowal ) próbował naprawiać jest wymienionych masę części łącznie z pompą wysokiego ciśnienia.
Diagnoza sprzedającego była uszkodzone wtryskiwacze ale silnik pracował równiutko i odpalał w każdych warunkach na dotyk.
Po dokładnych oględzinach okazało się że wąż od chłodnicy zasysa na wysokich obrotach, a na wolnych obrotach twardnieje poza tym wydobywa się siwy dym z rury wydechowej po zdemontowaniu wtryskiwaczy była woda na pierwszym cylindrze i mokry wtryskiwacz. Jak się okazało po zdemontowaniu głowicy uszczelka jest blaszana ,która wymaga idealnych dokładności montażowych równego bloku i planowania głowicy.
Pytanie moje polega na tym czy można zastosować uszczelkę miękką nie blaszaną i jaki będzie moment dokręcenia śrub głowicy.
Drugi problem nie mogę nigdzie znaleźć momentu dokręcenia głowicy, wałków rozrządu i łapek wtryskiwaczy.
Może któryś z forumowiczów pozsiada te parametry byłbym wdzięczny.
Dałem głowice do sprawdzenia na szczelność, a podejrzewam że przyczyną był za mocno dokręcony wtryskiwacz
i rozerwanie głowicy.
Czekam na informacje
Pozdrawiam