Tak dobrze zrobiłeś ma byś na sztywno i mocno. Przynajmniej w moim tak było, bo teraz reduktor mi odmówił pracy i go wymontowałem.
A służy to koło do wyrównania pracy wału a mianowicie gdy przełączasz reduktor a wał pracuje to ma tak jakby wyrównać tą pracę i zmniejszyć odczucie uderzenia, stuku. To jest moja dedukcja na temat
A to ze musi być to skręcone na mocno to już wyjaśniam
Cztery śruby dociskają kryzę kardana do kryzy wyjścia wałka z reduktora a to koło jest po miedzy nimi na takim podtoczeniu osadzone i śruby przechodzą przez to koło.
I tak jak wyczuwałeś lekki luz to znaczyło że śruby były słabo dokręcone a co za tym idzie był luz na kryzie wału i mógł on dostawać wibracji a z biegiem czasu rozbić otwory na śrubach.
Mogło by nawet dojść do odkręcenia śrub lub innych zdażeń.