Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Co to za część

Co i kiedy wymienić oraz gdzie warto i gdzie nie warto

Re: Co to za część

Postautor: robert38 » 02 paź 2016, 20:59

Podaj mi e-mail do siebie to coś ci wyślę. Może to Ci pomoże w diagnostyce.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co to za część

Postautor: barzuc » 03 paź 2016, 07:33

To czy reduktor dziala - to sie czuje :) Po włączeniu oprócz charakterystycznego "puknięcia" i zapalonej żółtej kontrolki napędu 4x4 - jak ruszysz to masz inne przełożenia... nie pamiętam już stosunku ale prędkość spada drastycznie proporcjonalnie do wzrostu mocy na kołach :) Nie da sie tego nie zauwazyć. Więc jesli po przełączeniu na LOW możesz jechać tak samo szybko - znaczy że reduktor nie działa.
Przełączanie na LOW przy automacie - tylko na N lub P z wcisniętym hamulcem.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Co to za część

Postautor: Harley73 » 03 paź 2016, 09:47

Panowie po pierwsze to dzięki za zaangażowanie :)
a teraz wróciłem z serwisu silnik i skrzynia bez błędów za to reduktor i przedni napęd błędy w samej elektryce. Jak na razie, poniżej lista może się komuś przyda
P1739 usterka urządzenia kodującego położenia ogólnego
P1730 niski stan wejsciowy przedniego czujnika prędkości
P1732 niski sygnał wejściowy tylnego czujnika prędkości
P1728 przerwa lub zwarcie EMC do zasilania
P1729 EMC zwarcie do masy
P1734 niskie napiecie odniesienia czujnika prędkości jazdy

i teraz jest problem bo z elektryki to potrafię tylko żarówkę i bezpiecznik wymienić,i zostało mi szukać kumatego elektryka jakbyście mogli coś dopowiedzieć do tych błędów to będe wdzięczny.
A poza tym to terca podniosłem 2 cale tył na podkładkach ( szukam amortyzatorów bo orginalne umierają ) koła dostał stalówki 16 ET -35 opony at 245 75 16 jestem w trakcie robi stalowego zderzaka ,zrobiłem osłony silnika skrzyni i reduktora z 3ki blachy jeszcze chce tylny stalowy zderzak i malowanie Raptorem zrobić no i naprawić siedzisko kierowcy bo skóra jest w masakrycznym stanie . Klimę naprawić ,tylną wycieraczkę ,szyberdach i będzie chyba wszystko , 7tyś już Władca Ziemi (portfela :) ) już pochłonął . a byłbym zapominał część o której dopytywałem na początku posta to tłumik drgań reduktora i nigdzie tego nie ma na sprzedaż a w salonie to za miesiąc i za 420 netto kawałek blachy z metalowymi krążkami.
Harley73
 
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2016, 23:59
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Co to za część

Postautor: robert38 » 03 paź 2016, 11:34

Pod siedzeniem kierowcy masz komputer od TOD-a.
Dostań się tam, poczyść i obejrzyj wtyczki. Może tam coś się dzieje.
Oczywiście mogę się mylić, ale jak dla mnie to niemożliwe aby popsuły się wszystkie czujniki naraz, raczej mi to wygląda na awarię komputera sterującego tym wszystkim.

Może coś się dzieje w samym przełączniku AUTO/LOW.

Gorzej jak sypnęło się EMC bo to mogą być koszty.

http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 430/P1739/
Może tam się woda dostała.

Czy po zakupie auta wszystko działało?
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co to za część

Postautor: Harley73 » 03 paź 2016, 15:26

Przy zakupie nie działało ,pózniej sprawdze pod fotelem
Harley73
 
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2016, 23:59
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Co to za część

Postautor: Harley73 » 03 paź 2016, 21:13

Pod siedzeniem wszystkie wtyczki 4 szt pryśnięte kontaktem i nic ... w przyszły wtorek oddaje do elektryka niech węszy
Harley73
 
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2016, 23:59
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Co to za część

Postautor: barzuc » 04 paź 2016, 08:31

Zobacz elektryke wchodzącą do reduktora - czy tam nie jest coś zerwane.
Co do wtyczek - sam kontakt to dzialanie doraźne (przepraszam ale wg mnie to leczenie syfu pudrem), sprawdzałeś czy którys z przewodów nie jest luźny / ułamany / przepalony, czy wtyczki (końcówki / piny i gniazda) nie są zaśniedziałe?
Każdy lekko pociągnąć i zobaczyć czy nie wypada. Jak się końcówka odczepiła od przewodu (przepaliła, ułamała) - to kontakt nie pomoże.

A ostatecznie co z reduktorem? Działa czy nie?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Co to za część

Postautor: Harley73 » 12 lis 2016, 13:02

Witaj Barzuc ,auto jeżdziło do elektryka do elektryka kązdy ma gdzieś szukanie oni chcą tylko wymiany akumulatorów i alternatora chyba ,bo szukanie zwarć i błędów to strata czasu jeżdżę na samym tyle i nie mam siły na proszenie sie . Teraz doszła jeszcze chyba uszczelka pod głowicą objawy to temperatura wzrasta ponad kreskę i traci moc w zbiorniczku parowało jak w parowcu . Wyjełem termostat i zrobiłem test w szkalnce zalewając gorącą wodą z czajnika i się nie otwierał dopiero jak włożyłem do gotującej sie wody w garnku to się otworzył , jak myslisz czy termostat działa prawidłowo czy juz wymieniac uszczelkę ? szczerze mówiąc mam dość tego auta Pozdrawiam
Harley73
 
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2016, 23:59
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Co to za część

Postautor: barzuc » 12 lis 2016, 15:27

Jeśli dobrze pamiętam, to termostat otwiera się przy 80-90st (w zależności od parametrów). Jeśli otworzył się dopiero w gotującej wodzie - to raczej dobrze nie jest. Powinien się otworzyć po włożeniu do czegoś (słoika, szklanki itp) i zalaniu wrzątkiem (nawet biorąc pod uwagę spadek temperatury ze względu na zimne naczynie). Po wyjęciu - powinien się zamknąć. Szybciej zareaguje po ponownym zalaniu w tym samym naczyniu (woda nie odda tak szybko temp.).
Co do zbiorniczka - jeśli termostat pozostaje zamknięty to temp. będzie szybko rosła a do zbiorniczka przelew prowadzi z małego obiegu (na silniku) - więc termostat może być przyczyną. Koszt niewielki (chyba ~20 zł) więc warto sprawdzić jak już masz rozebrane.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Co to za część

Postautor: Harley73 » 12 lis 2016, 16:08

Właśnie kupiłem nowy oryginalny termostat ,zrobiłem test w szklance zalewając wrzątkiem 3 razy i się nie otwiera dopiero w gotującej wodzie w garnku się otwiera , ręce opadają. W poniedziałek chyba w sklepie na oczach sprzedawców będe testy robił
Harley73
 
Posty: 19
Rejestracja: 12 sie 2016, 23:59
Lokalizacja: Trójmiasto

PoprzedniaNastępna

Wróć do SERWIS



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron