Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Co i kiedy wymienić oraz gdzie warto i gdzie nie warto

Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Postautor: Bartek83 » 09 paź 2017, 09:23

Witam :)
Byłem ostatnio na przeglądzie terka i diagnosta stwierdził że do wymiany jest lewa końcówka drążka kierowniczego , tyle że jak potem zajrzałem pod samochód to widze żę ta końcówka jest podwójna :? I tu pytanie wymieniać oba elementy czy tylko ten strikte końcowy :?: :?: :?:
Bartek83
 
Posty: 28
Rejestracja: 30 mar 2017, 18:48

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Postautor: adeamus » 09 paź 2017, 15:31

Witaj

Mam to za sobą ostatnio ;-) tyle że prawa. Generalnie:
1. Zdejmujesz koło
2. Bierzesz końcówkę i "ręcznie" sprawdzasz która ma luz
3. Na 99% to końcówka przy kole ;-)

Parę porad:
1. Nie kupuj z allegro - nie dość, że drogo to piszą, że oryginał a dostajesz CTR warty w intercars 23 złote
2. Jak będziesz rozkręcać to najpierw nakrętka kontrująca potem zabezpieczenie końcówki sworznia ;-)
3. Jak stare auto polecam opalarkę - czyni cuda
4. Nakrętka odkręca się w "lewo" - znaczy prawe koło w "lewo" - nie pytaj czy lewe w prawo bo amator ze mnie :)
5. Jeśli dobrze nie zaznaczysz / wymierzysz starej pozycji nakrętki - zbieżność gwarantowana
6. Jeśli chcesz próbować 5. -> tylko i wyłącznie suwmiarka żadne liczenie gwintu czy inne linijki.

Mi się nie udało zbieżności uniknąć :)

Pozdrawiam
Adam
adeamus
 
Posty: 73
Rejestracja: 16 sie 2017, 10:31

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Postautor: barzuc » 10 paź 2017, 07:36

Co do zbieżności - zgadza się można uniknąć. Jednak jeśli od kupna nigdy nie była robiona to po wymianie warto zrobić. Nigdy nie wiadomo co poprzedni właściciel robił / nie robił - a tak wiadomo co jest.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1731
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Postautor: Kardynal » 14 paź 2017, 23:43

Z mechaniki wam powiem każdy producent robi produkty nie robią takich samej długości jeden zwój lub dwa wszystko robi nam problem po wymianie nawet i ja jak w moim robię to geometria jest grana tzn zbierzność i przy okazji kolega patrzy geometrię. Wasze opony chcą być dłużej ??? Czy ścinać pozdrawiam
Kardynal
 
Posty: 247
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:56
Lokalizacja: Warszawa Mokotów dolny , Ursynów

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Postautor: radekz » 15 paź 2017, 08:51

Zgadzam się z przedmówcą. Wymianę amorów, łączników stabil., sworzni czy właśnie końcówek drążka kier. w moich autach robiłem sam i naprawdę są różnice w budowie-wymiarach części. Długość gwintu od nakrętki można zmierzyć ale do czego? do główki - mają różne wymiary, do trzpienia(sworznia)- jest ruchomy.
Tak na szybko po wymianie, żeby dojechać na sprawdzenie to przed rozebraniem mierzę odległość punktu mocowania końcówki w zwrotnicy do jakiegoś stałego miejsca przy zawieszeniu-ramie i po wymianie tak samo ustawiam.
ON 10,5 L
Awatar użytkownika
radekz
 
Posty: 16
Rejestracja: 06 wrz 2015, 16:40

Re: Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Postautor: Kardynal » 16 paź 2017, 23:41

Amorki i sworznie czy gumy stabilizatora nie robią raczej nic chyba że amorki plus i sprężyny plus lub drążki to wtedy i geometria i luzowanie zawieszenia przy każdym podnoszeniu trzeba to zrobić pozdrawiam
Kardynal
 
Posty: 247
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:56
Lokalizacja: Warszawa Mokotów dolny , Ursynów


Wróć do SERWIS



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net