Na 220 tyś - jak dla mnie to jak co każde 10tyś km
To zależy od kiedy go masz i kiedy były robione niektóre wymiany (np. rozrząd), w jakim stanie ogólnym jest auto, ja bym sprawdzał / wymieniał:
(W - wymiana, K - kontrola lub jeśli potrzeba wymiana, w nawiasach co ile ja wymieniałem, nie jest to prawda objawiona więc można to traktować wedle własnego uznania)
- (W) to co się zepsuło / niedomaga (luzy w zawieszeniu / układzie kierowniczym itp.)
- (W) olej silnikowy + filtr oleju (co 10tyś km lub raz w roku)
- (W) filtr paliwa (co 10 tyś km - przy wymianie oleju silnikowego)
- (K) filtr powietrza i kabinowy
- (K) olej w mostach i reduktorze (co 30 tyś km)
- (K) olej w skrzyni biegów (ja miałem A/T i wymiana co 30 tyś km)
- (K) rozrząd + pompa wody + koło pasowe a przynajmniej śruba mocująca (wg producenta chyba co 90 tyś km)
- (K) paski wieloklinowe (osprzętu)
- (K) klocki hamulcowe / tarcze hamulocwe / zaciski hamulca ręcznego / regulacja hamulca ręcznego
- (K) płyny "ustrojowe" (hamulcowy, chłodniczy, dla skrzyń M/T - również płyn wspomagania sprzęgła) - ich ilość i stan
- (W) smarowanie krzyżaków wałów napędowych (jeśli masz wersję umożliwiającą smarowanie - nie wszystkie krzyżaki niestety miały kalamidki)
- (K) ogólny przegląd stanu podwozia (korozja, poluzowane / uszkodzone elementy itp)
- (K) smok paliwa / czyszczenie brudu, który się na nim zgromadził
- (K) ogólny stan silnika (wycieki itp)
- (K) czystość chłodnicy (czy się nie zalepiła brudem, jeśli trzeba mycie)
- (K) oświetlenie itp...
Więcej mi do głowy nie przychodzi... może lista na pierwszy rzut oka długa ale większość to kontrole zajmujące kilka minut... to co wyjdzie (a o czym nie było wiadomo) to już nie powiem