Progi... mają kilka zastosowań (uszeregowane od najbardziej badziewnego do najlepszego / masywnego wykonania):
- efekt wizualny - to dają takie najbardziej badziewne co się prawie "na słowo honoru" trzymają (tak samo jak "kangury" czy inne takie montowane z przodu auta na 2 cienkich blaszkach w dodatku nie do ramy a np. blach)
- pomoc we wsiadaniu (szczegołnie dzieciom i osobom starszym) - już w lepszym standardzie
- pomoc w dociążeniu jednej strony auta w terenie (ktoś może na tym stanąć aby przesunąć środek ciężkości auta) - wykonanie i masywność lepsza niż powyżej ale niewiele
- ochrona progu przy jeżdzie w terenie np od kamieni (ale to dyskusyjne, bo zmniejszają kąt rampowy), możlwość podniesienia np. hi-liftem - w obu przypadkach próg bardzo masywny, wytrzymały i dobrze wykonany, wszystko co jest delikatniejsze niż HD (heavy-Duty) tylko może narobić kłopotów przy takim zastosowaniu
Także... mozliwości wykorzystania wiele ale do czego się nadają musisz ocenić sam.