Mając spore doświadczenie z Terkiem jak i z serwisami raczej bym omijał dalekim łukiem serwis, który twierdzi, że olej w moście tylnym po 100.000 kilometrów jest dobry i niezużyty.
Ja olej w tylnym moście wymieniam raz na rok zawsze przed zimą i niezależnie od przebiegu, ale średnio jest to 25-30 kkm.
Co do oleju w skrzyni biegów to na bagnecie u mnie wygląda on zawsze ładnie i klarownie.
Po zlaniu oleju do przezroczystego pojemnika już taki ładny nie jest i daleko mu do nowego oleju.
Olej w skrzyni zmieniam mniej więcej, co 60-70 tysięcy kilometrów.
Nie jeżdżę na dynamiczną wymianę. Robię to sam. Kupuję 11 litrów oleju i wymieniam przez korek spustowy w misce.
Przez miskę zlatuje mi ok. 3,5 litra oleju. To co zlałem to dolewam, robię z 500 km aby olej się wymieszał i znowu zlewam 3,5 litra. Znowu dolewam 3,5 litra i robię znowu 500 km w celu wymieszania się oleju. Przy ostatniej trzeciej wymianie zdejmuje miskę, czyszczę ją w środku razem z magnesami i wymieniam filtr. Zakładam i latam kolejne 60-70 tysięcy.
Koszt oleju z filtrem to 400 zł i trochę własnej pracy.