Witam serdecznie..
Pojeździłem sobie ostatnimi dniami troszkę po terenie błoto, las, podjazdy itp..
i zauważyłem, że mój terek ma czasami problemy z podjazdami - przejazdami pod skosem .. a mianowicie takimi kiedy np podjeżdżamy pod stromą skarpę lub przejeżdżamy jakiś rów.. kiedy koła które są pod skosem na przeciwko siebie (czyli np. lewy przód i prawy tył) nie stykają się z podłożem.. kręcą się własnie nie 4 a tylko dwa kółka własnie jedno z przodu i drugie z tyłu..
Przed zakupem terracana czytałem dużo o tych autach, i znalazłem specjalnie wersję która ma dwu stopniową regulację AUTO/LOW ponieważ cytuję:
"Jeśli chodzi o blokadę - to tu jest różnie. W wersji auto - po właczeniu reduktora jest pełna blokada. Natomiast w wersjach manual do pełnej blokady jest niezbedny zakup i montaż kitu Hyundaia spinajacego w 100% napęd - 91123-H1A00."
"LOW - blokowane i napedzane są wszystkie koła" i
"...stały napęd kół przedniej i tylnej osi. Redukcje jednak właczamy tylko na lużnym podłozu. Koła bowiem poruszaja się z jednakowa prędkościa i na zakretach mozna uszkodzić napedy. "
czytając pełna blokada myślałem, o blokadzie między mostowej (przód z tyłem) oraz tylny most czyli dwa tylne kółka kręcą sie z taką samą prędkością niezależnie od terenu i obciążenia .. o przednim moście można pomarzyć ponieważ mało które auto terenowe ma blokadę przedniego mostu.. więc od razu założyłem że nie będzie miał..
Oglądając filmiki w internecie stwierdziłem, że terracany poprostu tak mają
przykładowe video:
Dodam jeszcze, że jeździłem z kolegom który posiada Mitsubishi Pajero rok 98.. krótki 3D
i tam gdzie ja nie mogłem wyjechać (bardzo rzadko ale były takie miejsca )
to mój kolega załączał własnie blokadę między mostami oraz blokadę tylnego mostu do tego reduktor i wychodził dosłownie wszędzie...
No ale to nie forum pajero tylko terracana także nie będę się rozpisywał
pozdrawiam serdecznie..