Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Blokada ARB tył

Co i jak zmienić, żeby lepiej sie jeździło ;)

Blokada ARB tył

Postautor: irek » 12 gru 2009, 05:54

Cos takiego znalazłem na stronie http://www.wyprawa4x4.com.pl/info/bloka ... -3951.html
Stu procentowa blokada mechanizmu różnicowego australijskiej firmyARB. Włączana i wyłączana pneumatycznie przyciskiem z kabiny kierowcy.Do jej monztażu potrzebny jest kompresor. Zestaw zawiera wszystkieelementy do montażu blokady oprócz wiązki elektrycznej. Wiązka jestzałączona do kompresora firmy ARB. Przy montażu blokady zalecane jestwymienić wszystkie łożyska mechanizmu różnicowego.

Zastosowanie: Tylny most samochodu Hyundai Terracan. W razie wątpliwości spytaj jak dobrać blokadę naszego pracownika.

Kraj producenta: Australia


Ciut drogie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 939
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Blokada ARB tył

Postautor: Masmo » 12 gru 2009, 22:44

ARB-y tanie nie są, ale blokada faktycznie robi RÓŻNICĘ. Jednak ja bym montował na przód. Z tyłu mamy LSD które już nieźle pomaga. Przednia w połączeniu z tylnym LSD da zdecydowanie więcej. Fakt że przedniej nie można używać tak bezkrytycznie jak tylnej bo można coś zmielić. Nauczony doświadczeniem z używania automatycznej blokady w przodzie mostu Vitarowego raczej bym unikał włączania przedniej na dynamicznie robionych podjazdach ;) . ARB ma jednak właśnie tą przewagę że kierowca decydyje czy jest zablokwany czy nie.
U mnie ARB jest ze względu na cenę niestety na ostaniej pozycji w motaniu. W Terracanie LSD tylnego mostu pomaga i brak blokady 100%-towej nie jest tak odczuwalny jak w autach na otwartych mostach.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada ARB tył

Postautor: mdeja » 12 gru 2009, 22:53

Ja tam bym wolał mieć araba na tyle a nie na przedzie. Przynajmniej byłoby jak skręcić
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: Blokada ARB tył

Postautor: Masmo » 13 gru 2009, 00:19

mdeja pisze:Ja tam bym wolał mieć araba na tyle a nie na przedzie. Przynajmniej byłoby jak skręcić

Wcale nie ma takiego dramatu. Wręcz na podjeździe jak stoisz na błotnistym trawersie i musisz skręcić "do góry" to bez blokady najczęściej nie ma szans bo koło zewnętrznie stoi a wewnętrznie spycha auto tak że nie skrecisz. Jak wrzucisz blokadę to dasz radę. Na szybkościówkach o dziwo też mi przednia blokada nie przeszkadzała. Nawet na śliskim calkiem dawałem radę. Blokada z przodu też super robi w błocie po klamki.
Naprawde problem był tylko tam gdzie było przyczepnie. Jak Vitarą przejechałem przez rów i stanąłem na asfalcie to przy zblokowanym dyfrze nie mogłem kierą ruszyć.... wylazłem z auta i szukałem czy mi coś drążków nie blokuje :lol: :lol: . Ale mając ARB-a nie ma tu problemu bo po prostu nie blokujesz jak nie potrzeba.
Po moich doświadczeniach z LockRightem w przednim moście Vitary jestem zdecydowanie na tak dla ARB-a do przodu.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada ARB tył

Postautor: Masmo » 15 gru 2009, 12:22

Masmo pisze:ARB-y tanie nie są, ale blokada faktycznie robi RÓŻNICĘ. Jednak ja bym montował na przód. Z tyłu mamy LSD które już nieźle pomaga.....

Tu link do analogicznej dyskusji facetów z drugiej strony globu ;) :lol: :
http://forum.australia4wd.com/index.php ... 17585&st=0

Ciekawą alternatywą jest blokada fabryczna z Pajero II lub L200. Niestety półosie są inne (cieńsze) w Miśkach. prawdopodobnie trzebaby cały most podmienić. Pytanie jak z przełożeniami, hamulcami itp...
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada ARB tył

Postautor: irek » 21 gru 2009, 20:52

jak sie okazuje sama blokada to nie wszystko
zakręciłem do gości z wyprawa4x4.pl i koszty przedstawiają się następująco:
- blokada RD156 - 3500 PLN
- montaż 1220 zl
- olej - shell 75W90 - 49 zl / ltr
- uszczelka - ? do Toyoty kosztuje ok. 30 zl
- kompresor z montażem - jesli tylko do blokady to wersja CKSA12 - 750 zl + 244 zl montaż

razem 5844,00 zl

zastanawiam się - moje LSD umarło w wyniku zalania złym olejem w ASO
Albo mi naprawia albo niech zwracają kasę - wtedy można by ta blokadę włożyć
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 939
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Blokada ARB tył

Postautor: Masmo » 21 paź 2010, 22:55

Fajny filmik który pokazuje jak bezbronne jest auto bez blokad (początek) i co może po zapięciu:
http://www.youtube.com/watch?v=bmMgTev- ... re=related

Niestety konsekwencja założenia ARB-a jest pozbycie się LSD. Wiec nasze auta ze sprawnym LSD mogłby teoretycznie ciut lepiej robić na tym wykrzyżu, ale i tak górki byśmy pewnie nie zdobyli.

Faktycznie koszta założenia blokady są lekko powalające i na dodatek dylema: przód czy tył :roll: :?:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada ARB tył

Postautor: JacoL » 03 lis 2018, 11:12

Hejka,

czy ktoś faktycznie założył blokady ARB 100% w stoim Terku?
Słyszałem też że są Chińskie Blokady HF Air Locker - zamienniki dla ARB. Podobno nieżle robią w terenie, nawet Terenwizja założyła w swoim Samuraju blokadę na tylną oś i zastanawiali się czy nie dłożyć na przód.
Na Youtube znalazłem film zrobiony przez zespół ARB gdzie są testy zniszczenia blokad ARB oraz Chińskiej 'imitacji' (jak to mówili goście z ARB) gdzie zerwanie blokady ARB nastąpiło przy wartości 6900 Lb a Chińskiej przy 6400 Lb. Różnica siły zerwania blokady nie jest duża, za to w cenie różnica jest duuużo większa ;o)

Jeśli ktoś może podzielić się wiedzą w tym temacie to bardzo chętnie

JacoL
JacoL
 
Posty: 2
Rejestracja: 27 paź 2018, 19:46


Wróć do TUNING



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net