Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Co i jak zmienić, żeby lepiej sie jeździło ;)

LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 27 sie 2009, 08:06

Po kolei:
1. Amortyzator z pewnością trzeba wymienić bo seryjne są do d..py. Amortyzatory jakiekolwiek by nie były nie dają lifta. Powinny być tylko o odpowiedzniej charakterystyce (sile tłumienia) i długości. Przy czym z przodu amortyzator przy kostrukcji zawiasu jak w Terracanie (dwa wahacze i dwa odboje) nie limituje skoku zawieszenia z tyłu zaś długość amortyzatora będzie limitować wykrzyż (dłuższy zwiększy wykrzyż). Ironmany są polecane przez kolegów z Australi wraz z sprężynami z tyłu też od Ironmana. Z tego co można wywnioskować ze zdjęć i opisów te Irony do tyłu są dłuższe o jakieś 2". Ja mam natomiast koncepcję amorów Bilsteina jako że uwielbiam te amory (przedni do Terracana tylny od LC J9).
2. Z przodu masz drążki skrętnie więc nie ma możliwości niczego podłożyć, wystarczy je podkręcić żeby zawias poszedł wyżej, ale możliwości liftowania są ograniczone przez skok zawiesznia który nie jest imponujący. Ja podkręciłem około 4 cm i więcej będzie bez sensu bo będzie dobijać do górnego ogranicznika.
3. Z tyłu można zmienić sprężyny na dłuższe, twardsze itp. Można kombinować samemu (dobierają z innego auta) lub kupić dedykowane firm takich jak Ironman, OME, dobison itp. Najtańszą i najprostrzą opcją jest dać podkładkę pod sprężynę. Kombinowanie z doborem z innego auta jest dość trudne i najprawdopodobniej trzeba będzie walczyć kilka razy żeby trafić w odpowiednią twardość i długość. Firmowe sprężyny też trzeba dobierać wiedząc jaką mają charakterystykę i do czego auto ma służyć (obciążenie!!). Ja chyba na razie dam podkładki i jak nie będzie mi to pasować to pójdę w Irony albo OME.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: mdeja » 27 sie 2009, 12:02

Masmo - szacun, że chciało Ci się ponownie pisać to wszystko. Kolego Maciejj - to co Masmo napisał było juz poruszane na tym forum. Trzeba poczytać wcześniejsze posty.
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 27 sie 2009, 12:14

mdeja pisze:Masmo - szacun, że chciało Ci się ponownie pisać to wszystko. Kolego Maciejj - to co Masmo napisał było juz poruszane na tym forum. Trzeba poczytać wcześniejsze posty.

Kolega widać lekko zamieszany, więc chciałem pomóc :D . Trzeba edukować brać ujeżdzającą skośnooką terenówką żeby pokazać światu że nie tylko Patrolem można zjechać z asfaltu ;) :lol:

Żeby bardziej zamieszać :lol: poczytaj jeszcze tu:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... &start=150
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 15 wrz 2009, 10:09

No pochwalę się: popełniłłem zamówienie:
Bilstein B6-ki na pród (BE5-B320):
http://www.mts24sklep.pl/product_info.p ... 92d1d2770c
oczywiscie podkręcę drążki ile się da i przytnę lekko górne odboje pod dolne pokombinuje z jakimiś małymi podkładkami.

Na tył będzie komplet Ironmana (sprężyna+amory).
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: mdeja » 15 wrz 2009, 10:28

Gratulacje. Ale po co chcesz dawać podkładki pod dolny odbój? ja nie dawałem a i tak na mocnych wyjebach odbój dochodzi do ramy.

Troche kosztują - ja sie zacząłem zastanawiać nad 4 sztukami Ironmana do liftu +50 - jest na allegro. Troszke taniej.
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 15 wrz 2009, 10:41

mdeja pisze:Gratulacje. Ale po co chcesz dawać podkładki pod dolny odbój? ja nie dawałem a i tak na mocnych wyjebach odbój dochodzi do ramy..

To jeszcze przemyśle i przymierzę ile zostaje miejsca gdy wahacz dotknie odboju. Sprawdzałeś u siebie czy jak wahacz jest dotyka odboju to koła 31" się mieszczą? Wolałbym uniknąć walniecia kołem o nadkole.

mdeja pisze:Troche kosztują - ja sie zacząłem zastanawiać nad 4 sztukami Ironmana do liftu +50 - jest na allegro. Troszke taniej.

Eeee to praktycznie tyle samo około 300 zł/szt. Przód potrzebuje naprawde mocnego amora żeby wytłumić tego ciężkiego klekota a długość jest tak czy tak seryjna. Mam przeświadzczenie że B6-ki będą mocniejsze.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: mdeja » 15 wrz 2009, 12:03

No mówie CI że moje zawieszenie wytestowane w terenie. Dobicia takie że zderzak przedni już jest rozwalony..... Koło miało pełny ruch do góry i mimo opon 31 cali nie było obcierania o błotnik czy nadkole na górze. Fakt że mam pedalsko wąskie felgi :lol:
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 15 wrz 2009, 12:06

mdeja pisze:No mówie CI że moje zawieszenie wytestowane w terenie. Dobicia takie że zderzak przedni już jest rozwalony..... Koło miało pełny ruch do góry i mimo opon 31 cali nie było obcierania o błotnik czy nadkole na górze. Fakt że mam pedalsko wąskie felgi :lol:

No właśnie moje docelowe będą 8J i jakiej ET10.... i opona może 265/75R16 a napewno nie mniej niż 265/70R16. Wątpię czy takie kółka wejdą w nadkole. Przymierzę na sucho i się obaczy ;) :lol: Odboje to już taka kosmetyka... ;) :lol:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: mdeja » 15 wrz 2009, 12:28

Na bank trzeba usunąć przednią osłonę przeciwbryzgową (między zderzakiem a halogenem) i popracować nad okolicami chlapacza. Bo będzie problem ze skreceniem kół. Natomiast jak chodzi o zmieszczenie się kół do jazdy na wprost - to wystarczy
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 12 lis 2009, 11:52

Masmo pisze:..... zawieszenia z tyłu zaś długość amortyzatora będzie limitować wykrzyż (dłuższy zwiększy wykrzyż). Ironmany są polecane przez kolegów z Australi wraz z sprężynami z tyłu też od Ironmana. Z tego co można wywnioskować ze zdjęć i opisów te Irony do tyłu są dłuższe o jakieś 2". .....


W uzupełnieniu napiszę że długość tylnych amorów Ironman jest tak dobra że nie trzeba przedłużać przewodu hamulcowego (długość jest na styk). Myślę że wachcze i Panchard umożliwiłyby wstawienie troszkę dłuższych amorów, ale wtedy będzie konieczność przedłużenia przewodu hamulcowego.

Przy amorach Ironman trzeba przedłużyć odpowietrzenie tylnego mostu, bo w sytacji całkowietego opuszczenia mostu zwyczjnie będzie za krótkie. Moje odpowietrzenie było obustronne niedrożne, wiec odrożniłem wyjście z mostu, podłączyłem nowy przewód paliwowy (fi 6 mm), który wyprowadziłęm wzdłuż rury baku do otworu odpowietrzającego bagażnika. Kiedyś jak będzie mi się chciało rozebrać boczki w bagażniku przedłuże przewód do dachu ;) :mrgreen: .
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Następna

Wróć do TUNING



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net