Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Co i jak zmienić, żeby lepiej sie jeździło ;)

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: robert38 » 19 lut 2010, 23:14

Witam,

Mam takie uściślające pytania.

Dzisiaj zamówiłem sprężyny Ironman na tył.

Czy mogę je zamontować bez wymiany amortyzatorów. Wszystkie cztery sztuki amorów to Bilstein B6? Szkoda mi ich wymieniać bo są jeszcze całkiem dobre. Amorki zrobiły 100.000km

Trochę podniosłem przód na drążkach i do górnego odboju pozostało już bardzo mało miejsca.
Tak się dzisiaj przyglądałem i skok koła do góry aby nie spotkało się przy jakimś dobiciu z błotnikiem ogranicza dolny odbój. Wydaje mi się że górny można śmiało skrócić o centymetr lub dwa.
Czy przycięcie górnego odboju w jakiś sposób może zaszkodzić autku?

Jeśli się powtarzam to proszę skasować.
Przeglądałem dzisiaj tematy o lifcie i nie znalazłem odpowiedzi na te wątpliwości.
Chyba że słabo szukałem.

Pozdrawiam
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 555
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 19 lut 2010, 23:27

robert38 pisze:Witam,

Mam takie uściślające pytania.

Dzisiaj zamówiłem sprężyny Ironman na tył.

Czy mogę je zamontować bez wymiany amortyzatorów. Wszystkie cztery sztuki amorów to Bilstein B6? Szkoda mi ich wymieniać bo są jeszcze całkiem dobre. Amorki zrobiły 100.000km


Oczywiście możesz ale wykrzyż będziesz miał mniejszy jak przy amortyzatorze Ironman który jest ok 6 cm dłuższy.
Faktycznie szkoda Bistenów. Możesz spróbować przedłużyć te B6-ki nakręcając jakiś dystans z góry.

robert38 pisze:Trochę podniosłem przód na drążkach i do górnego odboju pozostało już bardzo mało miejsca.
Tak się dzisiaj przyglądałem i skok koła do góry aby nie spotkało się przy jakimś dobiciu z błotnikiem ogranicza dolny odbój. Wydaje mi się że górny można śmiało skrócić o centymetr lub dwa.
Czy przycięcie górnego odboju w jakiś sposób może zaszkodzić autku?


Ja przyciąłem górny odbój jakieś 1-1,5 cm z jednej strony. A drugiego nie miałem wcale (nie było). I jeździł bez problemu. Te 1,5 cm nie powinno zaszkodzić półośce, misimaniacy robili drastyczniejszą operację przniesienia sworznia na drógą stronę wahacza i nawet auta jeździły (jak długo trudno powiedzieć ;) ). Wiec skoro półoś daje radę przy kole dużo mocniej obnionym ...
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: robert38 » 23 lut 2010, 13:18

Rozmawiałem dzisiaj z serwisem Bilsteina.
Zapytałem się czy mogą zrobić B6 dłuższe o 5 cm. Powiedzieli mi że nie ma problemu ze zrobieniem dłuższego amortyzatora i ustawieniem odpowiedniej siły tłumienia.
Wydaje mi się to jest jakaś alternatywa dla Ironmana.
Jedynie koszt tak zrobionej 1 sztuki to ok. 500 - 700 zł. Przynajmniej w Warszawie jest taka cena.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 555
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: robert38 » 26 lut 2010, 11:48

Sprężyny wymienione.
Teraz tył jest wyżej w stosunku do przodu.
Nie bardzo wiem co z tym zrobić. Przód jest już trochę podkręcony na drążkach, do górnego odboju brakuje może ok. jednego centymetra a przydałoby się podnieść jeszcze przód o jakieś dwa do trzech centymetrów aby go wyrównać z tyłem.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 555
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: irek » 26 lut 2010, 18:28

dużo wyżej?
może jeszcze osiadą?
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 939
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: robert38 » 26 lut 2010, 18:48

Jak tak patrzę na samochód to wydaje mi się że sporo wyżej.
Może z czasem trochę osiądą. Lepiej jednak aby za szybko nie osiadły bo teraz jest naprawdę fajnie. Sprężyny są jednak sporo sztywniejsze od seryjnych.
Muszę jednak przyznać że jeździ się nawet dobrze na nich.
Przy ich wymianie niestety nie obeszło się bez ściągacza do sprężyn. Po opuszczeniu mostu seryjne za diabła nie chciały wyjść.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 555
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 28 lut 2010, 16:35

robert38 pisze:Jak tak patrzę na samochód to wydaje mi się że sporo wyżej.
Może z czasem trochę osiądą. Lepiej jednak aby za szybko nie osiadły bo teraz jest naprawdę fajnie. Sprężyny są jednak sporo sztywniejsze od seryjnych.
Muszę jednak przyznać że jeździ się nawet dobrze na nich.
Przy ich wymianie niestety nie obeszło się bez ściągacza do sprężyn. Po opuszczeniu mostu seryjne za diabła nie chciały wyjść.


Wrzuć do bagażnika 50 kg i będzie akurat :!: :D
Po konkretnym załadowaniu bagażnika na mój gust tył jest wręcz za nisko.

Ja użyłem łomika to wyjęcia i włożenia sprężyn :mrgreen:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Cooba » 26 wrz 2011, 12:19

Przekrecenie drazkow skretnych: Drodzy napiszcie lopatologicznie jak krowie na rowie krok po kroku jak sie to robi i czy srednio utalentowany matol z podstawowym zestawem narzedzi da rade?
Pozdrawiam
Kuba :)
Cooba
 
Posty: 25
Rejestracja: 14 paź 2010, 15:34
Lokalizacja: Swidnik/Poznan/Warszawa

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: LeszekS » 28 paź 2013, 17:35

Temat trochę starawy, ale nowi się pojawiają więc może trochę odgrzeję.

Słuchajcie, nie wiem jak bardzo można podkręcić drążki z przodu przy standardowych oponach. Pytam ponieważ nie wiem czy nie przesadziłem. Teraz na oponach 265/65R16 nadkole mam na wysokości 83 cm, a maska przy szybie wchodzi mi pod pachę - jest git, ale nie wiem czy nie przesadziłem zbyt mocno obciążając drążki.

Jak go kupiłem to z przodu miał zaledwie 75 cm od ziemi do nadkola ;) także 8 cm więcej ma

Pozdrawiam
Leszek
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: tomekk » 28 paź 2013, 20:04

Witam !

LeszekS pisze:Temat trochę starawy, ale nowi się pojawiają więc może trochę odgrzeję.

Słuchajcie, nie wiem jak bardzo można podkręcić drążki z przodu przy standardowych oponach. Pytam ponieważ nie wiem czy nie przesadziłem. Teraz na oponach 265/65R16 nadkole mam na wysokości 83 cm, a maska przy szybie wchodzi mi pod pachę - jest git, ale nie wiem czy nie przesadziłem zbyt mocno obciążając drążki.

Jak go kupiłem to z przodu miał zaledwie 75 cm od ziemi do nadkola ;) także 8 cm więcej ma

Pozdrawiam
Leszek


Leszku u mnie jest 83 cm, ale na oponach 245/75R16.

Pozdrawiam
tomekk
 
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2013, 13:50

PoprzedniaNastępna

Wróć do TUNING



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net