Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Co i jak zmienić, żeby lepiej sie jeździło ;)

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Sobiech » 06 lis 2013, 22:47

No i wczoraj byłem u gumiarza, jak patrzyłem jak terek pojechał w górę to mi trochę kopara opadła, bo most wisiał dobre 20-30 cm poniżej progów...
ale 265/70 weszło, trochę się bałem jak siadał na nowych kapciach, ale sie zmieściły i to z zapasem...
Sobiech
 
Posty: 128
Rejestracja: 10 sty 2013, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: LeszekS » 09 lis 2013, 10:57

robert38 pisze:Ja dzisiaj pomierzyłem auto.

Tył - 85 cm na sprężynach Ironman
Przód - 82 cm podkręcony na drążkach Ironman

Auto stoi na oponach 255/65/16

Widzę że przód muszę jeszcze o jeden centymetr podnieść.

Kurde... 82 cm to wcale nie dużo biorąc pod uwagę fakt, że jak mnie podkręcali ostatnio niby do 83 to jak przejechałem trochę i zmierzyłem go ponownie to dziób miałem na wysokości 86 cm :shock: za to tył mam na 79 cm :cry: :cry: :cry: już się nie mogę doczekać na nowe sprężyny, ale skoro ty masz tył na 85 cm nie wiem czy masz +2" to jeśli masz +2" to ja muszę przód jednak opuścić :cry: :cry: a tak pięknie wygląda przedni zderzak nad przednią osią :D :geek: :mrgreen:
Moje Maleństwo Przód - amortyzatory Bilstein B6, tył - sprężyny Dobinsons +2", na oryginalnych amortyzatorach. Goodyear Wrangler 235/85 R16
Awatar użytkownika
LeszekS
 
Posty: 537
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:43
Lokalizacja: Kielce

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Tomeczek » 15 mar 2014, 15:12

Panowie, jak juz pisałem w innym poście teraz po wymianie amortyzatorow na Bilstein B6 i innych rzeczy w przednim zawieszeniu mam oto takie odległości (licząc do góry nadkola)
Przod 800mm
Tył 860mm

Jak uzyskaliscie te 82mm... Tylko po podkreceniu drazkow?
robert38 daj proszę namiary na drążki Ironmana.

Czy takie podkreceniu drazkow (zakładam ze wymienię je na mocniejsze ironmany) nie spowoduje uszkodzenia półosi?

Dzięki za poradę.
Terracan, 2.9 163 kM, rok prod. 2006, automat, amory: przód: BILSTEIN B6, tył: OLD MAN EMU, kolor: czarny
Tomeczek
 
Posty: 271
Rejestracja: 25 maja 2013, 05:27

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: robert38 » 15 mar 2014, 15:51

Drążki kupowałem u tego sprzedawcy
http://allegro.pl/ironman-drazki-skretn ... 55724.html

Uważam jednak, że jeśli nie zamierzasz obciążać przodu auta, czyli montować wyciągarki, stalowego zderzaka lub grubych stalowych płyt osłaniających pod silnik to nie musisz wymieniać drążków.

Ja mam założone tylko dlatego, że na zimę przypinam do auta 120 kilogramowy pług do odśnieżania.

Ja na oponach 265/70/16 mam przód na 85 cm i do takiej wysokości lub więcej możesz podkręcić auto na fabrycznych drążkach.
Jeśli chcesz go wysoko podnosić to musisz podciąć górne odboje na wahaczach, bo one ograniczają skok zawieszenia.
Ja mam podcięte mnie więcej o połowę.

Co do uszkodzeń półosi to nie wiem czy taki lift ma na nią jakiś zły wpływ.
Ja jeżdżę tak od 2010 roku. Zrobiłem ok. 60 kkm i nie zauważyłem, aby się coś niedobrego działo z przodem.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 556
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Tomeczek » 16 mar 2014, 20:56

Dzisiaj pojechałem na wertepy i kurcze przednie zawieszenie pracuje jak w nowym aucie. Cicho, żadnych stukow, pókow :D
Wczoraj jeszcze podciagnalem drążki na 840mm.
Została mi jeszcze zbieżność ale do fachowca w Pszczynie muszę czekać do piątku.
Na szpej przyjdzie czas i te drążki wymienię dopiero jak wyciagarka ze stalowym zderzakiem bedzie montowana. Trochę plany sie zmieniły bo ta wymiana przedniego zawiasu pociągnęli po kieszeni i teraz trza oszczędzać na nowe zabawki ;)
Terracan, 2.9 163 kM, rok prod. 2006, automat, amory: przód: BILSTEIN B6, tył: OLD MAN EMU, kolor: czarny
Tomeczek
 
Posty: 271
Rejestracja: 25 maja 2013, 05:27

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 19 kwie 2014, 14:39

Tomeczek pisze:Czy takie podkreceniu drazkow (zakładam ze wymienię je na mocniejsze ironmany) nie spowoduje uszkodzenia półosi?
.

Podkręcanie drążków nie wpływa zasadniczo na przekroczenie granicznych kątów pracy półosi. W aucie są ograniczniki które nie pozwalają na większy skok zawieszenia. Obcięcie gum na ogranicznikach też niewiele zmienia także półosie nie będą pracować w mocno odbiegających kątach niż fabryczne. Należy unikać ostrego katowania w terenie na skręconych do maksa kołach: Najniekorzystniejsza sytuacja jest jak koło jest skręcone na maksa i zawieszenie jest maksymalnie dolnej pozycji.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: limbo » 19 kwie 2014, 14:55

to ja jak zacząłem kręcić to wahacz oparł się o odbój :)
ale ładnie stał wtedy taki dumny :lol:
Awatar użytkownika
limbo
 
Posty: 257
Rejestracja: 14 lut 2014, 11:27

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 19 kwie 2014, 15:02

limbo pisze:to ja jak zacząłem kręcić to wahacz oparł się o odbój :)
ale ładnie stał wtedy taki dumny :lol:

Niestety trzeba opuścić tak żeby zawias miał skok :lol:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Pawcio » 22 lis 2014, 18:28

Dziś w swoim zamontowałem sprężyny+300kg. i amortyzatory Ironman 2" na tył,przód podkręciłem na drążkach .Na chwilę obecną od gleby do nadkoli mam;
przód 82cm,
tył 90cm,
troszkę spora różnica.......Opony 255/65/16 ,muszę dobrać jakiś normalny rozmiar opony myślę nad 245/75/16 lub 265/70/16. I jeszcze zniwelować tą różnicę 8cm. między przodem a tyłem....
Terracan 2004r.120KW,Automat.amor.przód B6,tył IRONMAN2",sprężyny tył IRONMAN2"+300kg.
JUZ BEZ TERCA...
Pawcio
 
Posty: 55
Rejestracja: 05 wrz 2014, 21:54
Lokalizacja: Wsch. okolice W-wy

Re: LIFTOWANIE TERRACANA po kolei

Postautor: Masmo » 23 lis 2014, 00:54

Pawcio pisze:.... rozmiar opony myślę nad 245/75/16 lub 265/70/16.
Jak w teren to MT-ek więc albo 245/75/16 lub modyfikacja nadkoli i ewentualny body lift i 265/75/16/

Pawcio pisze:.I jeszcze zniwelować tą różnicę 8cm. między przodem a tyłem....

300 kg w bagażniku ;) :lol:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

PoprzedniaNastępna

Wróć do TUNING



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net