Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Co i jak zmienić, żeby lepiej sie jeździło ;)

Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: Kardynal » 26 gru 2016, 18:16

Witam wszystkich mam zwykły most bez LSD i jestem ciekaw co trzeba zrobić prócz przekładki ,
Czy jest coś więcej potrzebne osobiście chciał bym kiedyś to zrobić więc chce się dowiedzieć .
Kardynal
 
Posty: 311
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:56
Lokalizacja: Warszawa Mokotów dolny , Ursynów

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: robert38 » 26 gru 2016, 18:39

Nie wiem czy jest sens takiej przekładki, bo kupienie używanego mostu z działającym LSD graniczy z cudem a według mnie jest niemożliwe.
To już chyba lepiej zainwestować w pełną blokadę ARB lub w Torsena.
Z Torsenem jest trochę rzeźby, ale podobno można go zamontować w Terracanie.

Jesteś pewien, że masz most bez LSD?
W JX 290 gold to aż niemożliwe.
2002 Terracan 3.5 V6, LPG, czarny, czarna skóra, Bilstein B6, drążki Ironman, skrzynia A/T, climatronik, TOD, 265/70/16
robert38
 
Posty: 568
Rejestracja: 14 lip 2009, 14:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: Kardynal » 26 gru 2016, 21:29

Witam nie chodzi mi o pełną blokadę bo nie ma być to zmotka .
Jeżdżę 90% asfalt a jak w terenie to wczoraj w skrzyni automatycznej oil mi się zagotował i napęd 4x4 padł w piasku i kolega 30 m musiał mnie przeciągać masakra jak masz oponki konkret a napędy nie działają a piasek klei
:lol: :lol: przynajmniej mieliśmy zabawę nawzajem się wyciągać
co do mostów dają gwarancję 30 dni w cenie 1000pln co myślicie o tym
Moja wersja była na Arabię Saudyjską sam dziwie się że nie ma
ale może właściciel nie chciał bo to była wersja ciężarowa

niestety mam naklejkę

HP 2.9 DLS
R6 ABS
Kardynal
 
Posty: 311
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:56
Lokalizacja: Warszawa Mokotów dolny , Ursynów

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: nizak102 » 26 gru 2016, 23:12

Witaj
jak masz HP 2.9 DLS to prawdopodobnie masz LSD bo spotkałem sie z róznie opisanym skrótem LSD (ja tak mam na naklejce to Limited Slip Diferental) a u ciebie DLS- Diferental Limited Slip.
Pewnie masz LSD jak wiekszosc z nas tylko pewnie tak jak u wiekszości z nas nie działa.
Jak chcesz inwestowac w most to kup z LSD jakis i z dwóch główek złóz jedną o wyższym stopniu spięcia (reguluje sie to grubością tarczek w mechanizmie róznicowym)
Gdzieś na jakims forum zagranicznym kiedys czytałem ze te tarczki LSD ktoś dopasowywał i przerabiał od LSD od BMW ale szczegółów nie pamietam.
A tak wogóle to Robert ma chyba rację bo nigdy nie słyszłem ani nie czytałem zeby jx290 gold nie miał LSD- bo one miały je w standardzie to.

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: Kardynal » 27 gru 2016, 01:18

Dzięki NIZAK 102 to muszę zmienić oil i jakoś to naprawić przecie można wszystko naprawić tylko trzeba szukać a się znajdzie
może jakieś propozycje macie co do naprawy pozdrawiam
Kardynal
 
Posty: 311
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:56
Lokalizacja: Warszawa Mokotów dolny , Ursynów

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: nizak102 » 27 gru 2016, 08:34

Witaj
no ja juz robiłem remont mostu z LSD tyle ze w jeepie ZJ (most dana 44 - track lock - http://www.wranglerforum.com/f210/tru-l ... 80357.html). Wydaje mi sie ze u nas jest podobna konstrukcja ale....
Robert38 kiedyś wysyłał mi zdjecie głowki mostu z jakiegos innego forum terracana z zagranicy i było tam na zdjeciu LSD ale dużo gorszgo typu niż w jeeepie tzn. w jeepie jest LSD na stałe spięte i rozpina sie jesli nastąpi duża różnica w liczbie obrotów na kole (tzw. LSD cierne ) np. przy skrecaniu na asflacie
a u nas wychodziło by ze jest takie LSD jest normalnie rozpiete a ze sie spina wtedy kiedy nasąpi duża róznica przedkości na kołach (czyli odwrotnie niż w jeepie.
w jeepie zawsze kiedy ruszałem z piskiem opon miałem spalone dwa slady w terracanie zawsze kawałek jeden potem dwa. Natomiast na trawie zawsze dwa ślady kół zostawia terek jak jeep także w sumie to niewiem czy działa czy nie.
Wiem natomiast ze praktycznie jeepa było cieżko zakopać nawet na szosowych oponach a terka w duzym błocie na szosówkach spokojnie utopisz.
O LSD w hyundaiu było mówione wiele razy ale nikt tego nie ogarnoł. Ja sie do tego zbieram ale czekam az padną łozyska na póloskach bo to jedna robota zeby rozebrać cały most i zrobić cały remont za jednym strzałem :)

w linku ponizej sa opisane dwa typy LSD (prawdopodbnie któryś z tych typów mamy w Terkach) i ich odbudowa :mrgreen:
http://www.musclecardiy.com/performance ... rentials/#

Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: Kardynal » 27 gru 2016, 23:18

Witam wprowadziłem w błąd z dls jednak jest inaczej fotka do wglądu :oops: :oops:
https://www.dropbox.com/s/24gawpp586wjrkv/dls.gif?dl=0

więc LSD pewnie nie będzie
Jak podniosłem koła to jedno się kręci w jedną stronę a drugie w drugą więc bez
Kardynal
 
Posty: 311
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:56
Lokalizacja: Warszawa Mokotów dolny , Ursynów

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: nizak102 » 28 gru 2016, 21:38

Witaj
no faktycznie masz bez lsd !!! :shock:
ja mam na dole na tej naklejce lsde+abs a ty masz tylko abs.
ale przełozenie masz 4.222 czyli takie samiuskie jak u mnie czyli pewnie most bo podpasował jakis z alledrogo :D
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: Kardynal » 28 gru 2016, 22:15

koszt koło 1000zł i sam przełożę tylko inne rzeczy zrobię ostatnio oil w skrzyni się zagrzał i straciłem 4x4 a i uszczelkę robić będę oraz wtryski z pompą dla sprawdzenia
Kardynal
 
Posty: 311
Rejestracja: 07 sie 2015, 14:56
Lokalizacja: Warszawa Mokotów dolny , Ursynów

Re: Zmiana mostu bez LSD na most z LSD

Postautor: wooldi » 02 sty 2017, 19:43

Nawiązując do tego jakie mamy LSD w Terku chciałbym przywołać stronkę, która już była linkowana na forum, na której jest opisane jakie jest nasze LSD (http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html):
"klasyczna przekładnia stożkowa z kołami koronowymi i satelit oraz tarczami ciernymi (sprzęgłowa)" i jeszcze "moc dystrybuowana jest stale na oba koła z taką samą intensywnością aż do chwili gdy różnica momentów nie przekroczy momentu wywołanego tarciem wewnętrznym, po przekroczeniu tej granicy działa stały moment utrudniający nadmierną różnicę prędkości pomiędzy kołami".
Nie wiem, na ile wiadomości ze strony są wiarygodne... Szukajcie na stronie po haśle "Terracan".
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 169
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Następna

Wróć do TUNING



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron