Rocznik: 2003
Kolor: Czarny
Silnik: 2,9 CRDi
Skrzynia: automatyczna
Skrzynia rozdzielcza: Automat TOD
Koła: Opony stockowe 255/70R16 na alusach 7J16 i zimówki 265/70R16 na alusach 8J16 (Patrol)
Blokady: fabryczne LSD z tyłu
Wyposażenie: Skóry podgrzewane z przodu, klimatronik, elektryka szyb i lusterek, radio orginał 2 DIN magnet kas. i CD, czujniki cofania (mój montaż 08.2009), hak (w budowie )
Przebieg: 125 kkm (chyba rzeczywisty )
Pochodzenie: Krajowy (u mnie od 07.2009)
Modyfikacje opis u dołu.
Stan zaraz po kupieniu:
Pierwsze wrażenia:
Auto jak na terenówkę prowadzi się naprawdę rewelacyjnie. Można zasuwać jak autem osobowym. Silnik dynamiczny, automat robi dobrą robotę na asfalcie. Komfortowo i dużo miejsca w środku wręcz nieprzyzwoicie . Z wad to fotele bez trzymania bocznego. Brakuje mi też komputera pokładowego. No i zużywa astronomiczne ilości ON (12-14l/100).
W terenie zadziwia bardzo dobrą trakcją (LSD ) mimo łysych szosówek. Automat w terenie też bardzo pomaga. Największe rozczarowanie po krótkiej Vitarze to kąt rampowy. Przejechanie przez hopkę którą Vitarą brałem bez żadnego problemu Terracanem jest niemożliwe. Sytację trochę poprawi lift ale możliwości liftowania tego auta (przodu) są niewielkie. Można nadrobić trochę dużym kołem ....
Generalnie auto sprawia wiele radochy i chyba trafiłem niezajeżdzony egzemplarz Eksploatacja jednak nie jest tania.
Dokonane modyfikacje początkowe:
1. Odkręciłem rury .
2. Podkręciłem trochę drążki.
Podprawiłem tym prostym zabiegiem kąt natarcia w istotny sposób:
Stan listopad 2009 r.:
1. Lift jakieś 40 mm na B6 przód a tył na Ironman-ię
2. Założyłem zimówki 265/70R16
Dalsze zmiany:
1. Wyciągarka,
2. Body lift 2,5 cm,
3. Drążki Ironmana
4. Wzmocnienie i skrócenie zderzaka i nadkoli przednich,
5. Stalowe osłony,
6. Podniesienie baku:
Zdjęcia jeszcze na zimówkach 265/70R16. Na lato, asfalt i lajtowy teren zakładam Toyo Open Country 255/70R16 na oryginalne felgi. Przydały by się felgi z mniejszym ET?.
Na razie testuje konfigurację ale chyba bardzo dobrym pomysłem był bodylift te 2,5 cm. Wnęki kół zrobiły się znacznie obszerniejsze, zderzaki i progi są zauważalnie wyżej. Mam nadzieję że 265/75R16 da się upchnąć łatwiej bez konieczności ograniczania skoku koła i przy założonych nadkolach.
Auto dalej prowadzi się dobrze bez nadmiernego wychylania się. Dach mam w końcu na wysokości konkurencji (LC, Terano II).
W 2011 kupiłem w końcu MT-eki BFG KM2 265/75R16;
I uważam że osiągnąłem zamierzony cel. Auto jest dzielne w terenie, dobrze prowadzi się na czarnym. Naprawde uniwersalny wóż dajacy radochę.
Oprócz tych momentów w których trzeba zapłacić za ON .