Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Marcina mdeja Terracan po przejściach

Zgłoszenia nowych uzytkowników (proszę o wpisywanie się w nowych wątkach)

Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: mdeja » 19 paź 2009, 14:23

W końcu zebrałem się żeby opisać moje autko w tym wątku prezentacyjnym.
Samochodzik kupowałem z przeznaczeniem zerwania z jazdą terenową (wcześniej bawiłem się w offroad przerobioną przez siebie VItarą LONG V6 a potem Samurajem Coil )

Na początku autko było niskie i niewinne - rocznik 2002, przebieg 87 tys km, stan techniczny bardzo fajny, autko w wersji podstawowej ale po spartańskim Samuraju - wręcz luksusowo wyposażone i wykonane.
Jamniczek wyglądał tak oto - jedynym terenowym modem na samym początku były opony all-terrain w rozmiarze 235/75/15 - fabrycznym. Pozostały mi po moim samurajku

Obrazek

Jednakże nie uwolniłem się za długo od ciągotek do jazdy terenowej i związanych z tym przeróbek auta. Zwanych MOTANIEM.
Dlatego też szybko samochód podniosłem o 4 cm - podkręcając z przodu drążki skrętne i zakładając z tyłu podkładki ertalenowe z Nissana Patrola.
Do tego też doszły nowe opony w popularnym rozmiarze 31/10,5 cala na 15. Producenta oczywiście słusznego czyli BF Goodrich. Kierowałem się dotychczasowym doświadczeniem, mówiącym że najlepszą oponą na asfalt jest ATek - a na trudne warunki - MTek. Założenie takiego rozmiaru opon nie spowodowało jakiegoś obcierania czy innych utrudnień podczas jazdy. Utrata mocy silnika - znikoma.
Autko prezentowało się tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Moc silnika i wolne przełożenia reduktora zachęcały mnie jednak do założenia opon błotnych kształtu BFG MT o większym rozmiarze. Zastanawiałem się nad 32 cale z BFG - ale nie chciałem opony tak szerokiej jak 11,5 cala. Stąd decyzja o przejśćiu na felgi 16 calowe i wybór rozmiaru opon 265/75/16. Dzięki fajnemu układowi sąsiedzkiemu udało mi się kupić po śmiesznych pieniądzach komplet takich oponek o niebagatelnej wysokości 80 cm.
Do tego trafiły się felgi które znam i lubie czyli DOTZ Dakar 7j16 z ET +13.
Zastosowanie takich felg poszerzyło optycznie auto i znacznie poprawiło jego prowadzenie.
Aby zmieścić tak duże koła (większe de facto niż oryginały BFG MT 32/11,5/15 ) trzeba było popracować nad przednimi nadkolami - zarówno plastikami jak też i rantem błotnika na wysokości progu. Do tego należało także podnieść dolne odboje o 5 mm - tyle możemy uzyskać na oryginalnym gwincie. Poszerzenia plastikowe błotników trzeba było przemodelować za pomocą opalarki - rozgrzewając i formując. W ten sposób nie mam problemów z ocieraniem kół o rant przy pełnym dobiciu.
Efekt przeróbek jest bardzo "niezły" zważywszy że pozwoliło mi to uniknąć bodyliftu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wrazenia z jazdy na dużych kołach? Na szosie jest gorzej gdyż samochód jest już znacznie mniej dynamiczny. Wystarczająco do statecznej jazdy - a mniej do dynamicznego wyprzedzania. Prowadzenie samo w sobie jest dobre - gdyż rozstaw kół się zwiększył, przechyły na zakrętach mniej doskwierają.
Zbyt słabe robią się hamulce. Hamować trzeba od razu, zdecydowanie i z całej siły. Być może w autach z asystentem hamowania jest lepiej - ja akurat mam najprostszy układ z samym ABS.
Natomiast w terenie jazda teraz to czysty miód. Zdecydowanie poprawiła się zdolność pokonywania przeszkód. Prześwit pod zbiornikiem paliwa to ok 30-31 cm co jest już bardzo dobrą wartością. Nadal jednak trzeba uważać na przedni zderzak przy pokonywaniu trudniejszych przeszkód. Zderzak ten u mnie już dogorywa i docelowo zostanie zastąpiony metalowym zderzakiem, z miejscem na wyciągarke.
Docelowo planuje zmienić amortyzatory na przetestowane przez Masmo Ironman & Bilstein, pasuje założyć chipa dla podniesienia mocy do poziomu odpowiedniego dla 32 calowych kół.
Spalanie 11,08 na tak dużych i agresywnych gumach jest osiągnięciem bardzo przyzwoitym.
Coś tam jeszcze napisze
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: Masmo » 20 paź 2009, 08:10

mdeja pisze:......
Docelowo planuje zmienić amortyzatory na przetestowane przez Masmo Ironman & Bilstein, ......
Coś tam jeszcze napisze


Gratuluje najbardziej terenowego Terracana w PL :!: Fajnie że kupiłeś Terracana i jest nas dwóch motaczy Koreńskiego autka z H na masce. Zachęcamy następnych naśladowców.

Duże koła to jest to :!: Jeśli chce się pchać w prawdziwy teren to trzeba wcisnąć te 32". Ostatnia niedziela w terenie też mi to uświadomiła. Haczyłem mostem tam gdzie Vitarki na 30" przechodziły kilka tygodzni wcześniej :evil:
Mój typ to Kumho KL71 265/75R16 ale to dopiero późną wiosną bo muszę odpracować długi :mrgreen: . No i nadkola poprawić :mrgreen:

Co do amorów to po niedzielnym upalanku muszę stwierdzić że jednak B6 robia lepiej niż Ironman. Tył trochę przy szybkiej jeździe miał tendencje to bujania, fakt że miałem bagażnik obciążony tiforem, linami itp. Oczywiście jest dużo lepiej niż na seryjnych ale amortyzatory Ironmana mogły być tłumić lepiej.

Napisz trochę jeszcze jakie plany na przyszłość (oprócz zderzaka).
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: mdeja » 20 paź 2009, 09:46

Masmo - gdyby z naszych dwóch terracanów zrobić jednego z najlepszych rozwiązań - to właśnie to auto byłoby najbardziej terenowym Terracanem w Polsce. Ja tak na prawde nie ruszyłem zawieszenia....
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: Masmo » 20 paź 2009, 09:51

mdeja pisze:Masmo - gdyby z naszych dwóch terracanów zrobić jednego z najlepszych rozwiązań - to właśnie to auto byłoby najbardziej terenowym Terracanem w Polsce. Ja tak na prawde nie ruszyłem zawieszenia....


Ale opony masz większe..... ;) :lol: Na razie :mrgreen:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: mdeja » 20 paź 2009, 09:57

Masmo pisze:
mdeja pisze:Masmo - gdyby z naszych dwóch terracanów zrobić jednego z najlepszych rozwiązań - to właśnie to auto byłoby najbardziej terenowym Terracanem w Polsce. Ja tak na prawde nie ruszyłem zawieszenia....


Ale opony masz większe..... ;) :lol: Na razie :mrgreen:

I tak zostanie bo oryginał KL 71 w rozmiarze 265/75/16 nie będzie nigdy wyższy od nalewki kopii BFG w tym rozmiarze nominalnym...
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: Masmo » 20 paź 2009, 10:03

mdeja pisze:
Masmo pisze:
mdeja pisze:Masmo - gdyby z naszych dwóch terracanów zrobić jednego z najlepszych rozwiązań - to właśnie to auto byłoby najbardziej terenowym Terracanem w Polsce. Ja tak na prawde nie ruszyłem zawieszenia....


Ale opony masz większe..... ;) :lol: Na razie :mrgreen:

I tak zostanie bo oryginał KL 71 w rozmiarze 265/75/16 nie będzie nigdy wyższy od nalewki kopii BFG w tym rozmiarze nominalnym...

:lol: :lol:
A skąd wiesz że moje ostatnie słowo to będzie 265/75R16 :?: :mrgreen:

Co do zawiasu to Twój lift jest w kategorii najtańszy, mój najkorzystniejszy, czekamy jeszcze na lift najlepszy ;) :lol: Irek :?: :mrgreen:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: mdeja » 20 paź 2009, 12:23

Co? Celujesz w 33/10,5/15? Hmmmm powodzenia. :mrgreen: jak co to moge ci opchnąć moje alusy 15 calowe :lol:
Awatar użytkownika
mdeja
 
Posty: 595
Rejestracja: 29 cze 2009, 10:43

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: irek » 20 paź 2009, 12:49

Bojowo wyglada ;)

Obrazek

Ja na razie swojego nie ruszam ani na jote.
Porobilo mi sie wydatków i nie bardzo mogę wrzucać kasy w auto

Pozdrawiam i wielu udanych wypadów życzę
ir
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 939
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: Masmo » 21 paź 2009, 07:49

mdeja pisze:Co? Celujesz w 33/10,5/15? Hmmmm powodzenia. :mrgreen: jak co to moge ci opchnąć moje alusy 15 calowe :lol:

Żartowałem, jak na razie ma to być auto do codziennego użytkowania i do terenu a nie tylko do terenu, wieć 265/75R16 wydają się największym rozsądnym rozmiarem na codzień. Może w jakiejś bardzo odległej przyszłości ale to wymagałoby dość dużych zmian (bodylift itp...). Chyba szybciej będzie ARB z przodu :mrgreen:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Marcina mdeja Terracan po przejściach

Postautor: Masmo » 21 paź 2009, 15:34

irek pisze:Ja na razie swojego nie ruszam ani na jote.
Porobilo mi sie wydatków i nie bardzo mogę wrzucać kasy w auto
ir

Nie pękaj. Motaj choćby na krechę ;) jak ja :mrgreen:
Jak zmotasz to takie błotko:
Obrazek
będziesz robił bez zająknięcia ;) :lol: :!:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Następna

Wróć do NASZE AUTA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net