Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Taka sobie szara Myszka :)

Zgłoszenia nowych uzytkowników (proszę o wpisywanie się w nowych wątkach)

Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: Mysza78 » 18 mar 2013, 22:41

Mam na imię Marek i witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)

Chciałbym zacząć od tego, że z zakupem samochodu pod wyprawy nosiłem się już dość sporo czasu. Tak więc padło na Terracana. Mój jest z 2002 roku i na dzień dobry dostał wszystko czego mógł sobie zapragnąć czyli totalny zerowy przegląd, całkowicie nową instalację paliwową, regenerowaną pompę paliwa oraz wtryski. Do tego dostał małą modyfikację terenową w postaci:
1. Podniesiony przód o 5cm na drążkach + amory Ironman +2";
2. Tył sprężyny od Patrola Y61 long + amory Ironman +2";
3. Opony Goodyear Wrangler Duratrac 31" + felgi 15" od Pajero 2;

Na sezon dojdą jeszcze: płyty pod spód, wyciągarka, wzmocnienie zderzaka przedniego oraz kilka drobiazgów przydatnych w wyprawach w nieznane :)

Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Na autostradę mam Hayabusę w teren Terracana :)
Awatar użytkownika
Mysza78
 
Posty: 61
Rejestracja: 25 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: szpulek » 20 mar 2013, 10:34

Fajnie wyglada, ale prosi sie jeszcze o wieksze kola przy takim lifcie :)
Terracan GLS 2.9 CRDi 120kW A/T (30-40LE) 2005
Obrazek
http://JaguaremDoSlubu.eu
Awatar użytkownika
szpulek
 
Posty: 626
Rejestracja: 25 maja 2010, 23:00
Lokalizacja: Gliwice

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: Mysza78 » 23 mar 2013, 11:26

Co do większych kół to też nad tym się zastanawiałem ale w środku będę montował szuflady na sprzęt a do tego chce zrobic możliwosć spania w srodku. Dlatego jak sie doda wszystkie szpeje to samochod i tak siądzie troche w dół.
Na autostradę mam Hayabusę w teren Terracana :)
Awatar użytkownika
Mysza78
 
Posty: 61
Rejestracja: 25 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: Mysza78 » 17 sie 2013, 16:14

Witam po małej przerwie. Przedstawiam trochę kolejnych modyfikacji ;)
Zamontowałem wyciągarkę, płytę aluminiową pod silnik oraz snorkel. Całość przydała się podczas imprezy w Bieszczadach :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Na autostradę mam Hayabusę w teren Terracana :)
Awatar użytkownika
Mysza78
 
Posty: 61
Rejestracja: 25 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: barzuc » 17 sie 2013, 20:07

Aż miło popatrzeć :) Do twarzy mu z tym błotem :)

Płyty pod spód kupowałeś czy robiłeś sam / w zaprzyjaźnionym warsztacie? Gotowce są dostępne ale koszt taki, że mi szczęka trochę opadła bo na skrzynię + silnik, stalówki znalazłem za ~1600zł, w dodatku nie mieli pewności czy płyta pod skrzynię biegów będzie pasowała też do automatu.
W zderzaku / zderzakach coś mocno zmieniałeś poza wyglądem (jakieś wzmocnienia itp)?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: Mysza78 » 20 sie 2013, 09:31

Powiem szczerze modyfikacji było trochę. A w najlepszym skrócie to wyglądało tak:
- płyta od wyciągarki przyspawana do ramy, na tym osadzona wyciągarka,
- w zderzaku jak widać wycięty został środkowy element, a żeby go wzmocnić od dołu do płyty został dospawany ocynkowany kątownik 40x40 mm a do niego przykręcony dół zderzaka,
- płyta jest aluminiowa Asfir i pochodzi od Mitsubishi L200 (dostałem ją w prezencie od kolegi bo mu już nie była potrzebna) :)
Co do płyt to koszty są duże dlatego ja na dzień dzisiejszy nie posiadam płyty pod skrzynią i nie mam z tym żadnych problemów. Głównie skupić się trzeba na płycie pod silnik bo tak naprawdę to ona przyjmuje najwięcej na siebie.
Całość została przetestowana w ciężkim terenie i dała radę. Jedynie co muszę jeszcze teraz zmienić to drążki kierownicze na Irona bo oryginały są za miękkie do takiej ilości ciężaru i nie da się przodu podnieść. Oryginały dały tylko 4 cm a to jednak jest trochę za mało jak na samochód z zamontowaną wyciągarką.
Na autostradę mam Hayabusę w teren Terracana :)
Awatar użytkownika
Mysza78
 
Posty: 61
Rejestracja: 25 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: maciasgawcio » 07 lis 2013, 10:07

Witam. Kolego czy te sprężyny od patrola to seria czy jakies wzmacniane? i na jakiej wysokości masz teraz tylne nadkole?
pozdro600
maciasgawcio
 
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 15:01
Lokalizacja: Ozorków

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: Sobiech » 07 lis 2013, 14:26

Mysza78 pisze:Witam po małej przerwie. Przedstawiam trochę kolejnych modyfikacji ;)
Zamontowałem wyciągarkę, płytę aluminiową pod silnik oraz snorkel. Całość przydała się podczas imprezy w Bieszczadach :)


Witam, pytanie o snorkel, znalazłeś gdzieś dedykowany do terka w rozsądnej cenie czy adaptowałeś jakiś inny?
Sobiech
 
Posty: 128
Rejestracja: 10 sty 2013, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: Mysza78 » 08 lis 2013, 14:51

Panowie a więc tak co do sprężyn to zamontowane są z Nissana Patrola Y61 long. Nic nie trzeba przerabiać wyjmujecie stare i zakładacie nowe. Co do wysokości budy po zmianie sprężyn i amortyzatorów na Ironmana oraz kół na 31' to od ziemi do nadkola mam w tej chwili 91 cm.

W odpowiedzi na pytanie odnośnie snorkela to zaadoptowałem go od modelu Mitsubishi Pajero. Dokładnie ten: SAFARI snorkel MITSUBISHI PAJERO/MONTERO V80 2007
Jest mała przeróbka oraz wycięcie części blachy wewnętrznej i zlikwidowanie anteny od radia. Tak poza tym reszta pasuje.
Na autostradę mam Hayabusę w teren Terracana :)
Awatar użytkownika
Mysza78
 
Posty: 61
Rejestracja: 25 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Taka sobie szara Myszka :)

Postautor: Mysza78 » 02 mar 2014, 21:56

Szanowni koledzy z forum dla tych co zastanawiają się nad tym czy Terca można zmodyfikować i jak będzie dawał rady w terenie to w dniu dzisiejszym robiłem mały test po ostatnich modyfikacjach polegających na zmianie drążków skrętnych i podkręceniu ich o 7,5 cm. Pewnie zapytacie się dlaczego tak dużo ponieważ w moim modelu Koreańczycy zapomnieli zrobić odbojów górnego wahacza i dali tylko metalowe podkładki, które po małej modyfikacji czyli dołożeniu silikonowego odboju pozwoliło na taki duży lift przodu. Teraz samochód po pomiarach ma następujące wysokości od podłoża do góry przedniego nadkola 88 cm, z tyłu jest 92 cm. Samochód w połączeniu z 31' kołami sprawuje się rewelacyjnie a efekty poniżej na zdjęciach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na autostradę mam Hayabusę w teren Terracana :)
Awatar użytkownika
Mysza78
 
Posty: 61
Rejestracja: 25 lut 2013, 17:04
Lokalizacja: Warszawa

Następna

Wróć do NASZE AUTA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net