(nie)Nowy w wielkpolsce

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
od lutego dołączyłem do grona posiadaczy terracanów - samo auto (marka i model) trochę przez przypadek model - widać tak miało być, ale już egzemplarz nie był przypadkiem a działaniem z premedytacją i uporem maniaka bo szukaliśmy z żoną ponad 2 miesiące... ostatecznie zdecydowaliśmy się na takiego, który zapowiadał się najlepiej.
Przyszedł też w końcu czas na dołączenie i do tego szacownego grona.
...do rzeczy o samym naszym Terracanie:
Marka: Hyundai
Model: Terracan
Rok produkcji: 2004
Rok modelowy: 2005
Silnik: 2,9 CDRi, 120kW / 163KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: 4x4, TOD (przełącznik 2 pozycyjny Auto / Low)
Kraj pochodzenia: Belgia > Polska
Poprzednich właścicieli: 2.
Wyposażenie - z tego co udało mi się ustalić - do "full opcji" (jak ja uwielbiam to określenie... prawie tak bardzo jak "igła") brakuje chyba tylko podgrzewanej przedniej szyby i szyberdachu (ale na pewno jeszcze coś się znajdzie).
"Na dzień dobry" auto zawitało do mechanika i dostało:
- nowe przednie tarcze hamulcowe (TRW) + klocki
- nowe tłoczki i regenerację zacisków (też przód)
- jedną nową końcówkę drążka i jeden łącznik stabilizatora
- nowy olej do przedniego mostu – Castrol Axle EXP 80W90
- nowy olej do mechanizmu różnicowego – Castrol Transmax Dex III
- nowy olej do tylnego mostu – Castrol Syntrax Limited Slip 75W140
- nowe przewody hamulcowe tył
...
chwilę potem krótszą i dłuższą:
- nowe pony letnie - barum bravurius 4x4 (póki co - całkiem ok ale na szosę)
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr kabinowy
- sprawdzenie, czyszczenie i nabicie klimy (ubytek tylko eksploatacyjny)
- nowe przewody hamulcowe - główny przewód biegnący do tylnych hamulców (bo pękł - pod a raczej nad zbiornikiem paliwa),
- nowa osłona zbiornika paliwa
czeka jeszcze na:
- wymianę oleju w skrzyni biegów + filtr
- wymianę oleju w silniku + filtr oleju i paliwa
- wymianę rozrządu i pasków (teoretycznie było to robione ~10.000 km temu... paski wyglądają ok, ale wiadomo jak jest - jak na drodze - ograniczone zaufanie
)
- kilka innych drobiazgów.
Zdjęcia z chwili kupna (robione jeszcze przez poprzedniego właściciela), od tamtego czasu dorobił się kilku drobnych otarć i obić... niestety.





od lutego dołączyłem do grona posiadaczy terracanów - samo auto (marka i model) trochę przez przypadek model - widać tak miało być, ale już egzemplarz nie był przypadkiem a działaniem z premedytacją i uporem maniaka bo szukaliśmy z żoną ponad 2 miesiące... ostatecznie zdecydowaliśmy się na takiego, który zapowiadał się najlepiej.
Przyszedł też w końcu czas na dołączenie i do tego szacownego grona.
...do rzeczy o samym naszym Terracanie:
Marka: Hyundai
Model: Terracan
Rok produkcji: 2004
Rok modelowy: 2005
Silnik: 2,9 CDRi, 120kW / 163KM
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: 4x4, TOD (przełącznik 2 pozycyjny Auto / Low)
Kraj pochodzenia: Belgia > Polska
Poprzednich właścicieli: 2.
Wyposażenie - z tego co udało mi się ustalić - do "full opcji" (jak ja uwielbiam to określenie... prawie tak bardzo jak "igła") brakuje chyba tylko podgrzewanej przedniej szyby i szyberdachu (ale na pewno jeszcze coś się znajdzie).
"Na dzień dobry" auto zawitało do mechanika i dostało:
- nowe przednie tarcze hamulcowe (TRW) + klocki
- nowe tłoczki i regenerację zacisków (też przód)
- jedną nową końcówkę drążka i jeden łącznik stabilizatora
- nowy olej do przedniego mostu – Castrol Axle EXP 80W90
- nowy olej do mechanizmu różnicowego – Castrol Transmax Dex III
- nowy olej do tylnego mostu – Castrol Syntrax Limited Slip 75W140
- nowe przewody hamulcowe tył
...
chwilę potem krótszą i dłuższą:
- nowe pony letnie - barum bravurius 4x4 (póki co - całkiem ok ale na szosę)
- nowy filtr powietrza
- nowy filtr kabinowy
- sprawdzenie, czyszczenie i nabicie klimy (ubytek tylko eksploatacyjny)
- nowe przewody hamulcowe - główny przewód biegnący do tylnych hamulców (bo pękł - pod a raczej nad zbiornikiem paliwa),
- nowa osłona zbiornika paliwa
czeka jeszcze na:
- wymianę oleju w skrzyni biegów + filtr
- wymianę oleju w silniku + filtr oleju i paliwa
- wymianę rozrządu i pasków (teoretycznie było to robione ~10.000 km temu... paski wyglądają ok, ale wiadomo jak jest - jak na drodze - ograniczone zaufanie

- kilka innych drobiazgów.
Zdjęcia z chwili kupna (robione jeszcze przez poprzedniego właściciela), od tamtego czasu dorobił się kilku drobnych otarć i obić... niestety.


