Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Pozdrowienia z gór

Zgłoszenia nowych uzytkowników (proszę o wpisywanie się w nowych wątkach)

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: Coyote » 13 lis 2015, 22:00

Też właśnie kombinowałem tak 300-400zł to maaaks.
Masz jakieś wskazówki jeszcze co do tego przewodu hamulcowego? Wiem że Masmo pisał, że przy B6 spokojnie to co jest starcza a przy dłuższych amorach z Lovellsa +2" dopiero może trzeba będzie dorobić...
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: nizak102 » 13 lis 2015, 22:07

Witaj
Napiszę w dziale tuninig żeby admin nie przenosił wątku.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: Coyote » 17 lis 2015, 18:12

Przedstawiam zamontowany woltomierz na pokładzie.
Obrazek
Zamontowałem dokładnie taki moduł woltomierza
Obrazek
Pasuje idealnie w miejsce guzików w naszych terkach. Troszeczkę tylko trzeba go podpiłować żeby dopasować. Ten konkretny model posiada również możliwość pomiaru amperażu odbiorników (gdyby chcieć to podłączyć przed gniazdkiem zapalniczki, lodówką w bagażniku czy czymkolwiek). Działa pięknie, tanie jak barszcz, dobrze wygląda. Jako minus przyznam, że trochę oślepia w nocy. Ja akurat jak prowadzę zasłaniam wyświetlacz kolanem więc nie ma problemu.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: barzuc » 17 lis 2015, 19:34

Dobry gadżet, niezłe miejsce do montażu, faktycznie może dawać po gałach :)
A amperomierz też by się przydało podłączyć (jak już jest) żeby nie skończyć jak LeszekS pod Wiedniem ;)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: Coyote » 17 lis 2015, 20:10

Zgadza się. Jedyny problem wtedy jest taki, że trzeba ten amperomierz podpiąć zaraz za akumulatorem a w chwili obecnej nie mam tylu odbiorników żeby skatować alternator. Poza tym po samym napięciu, a raczej jego spadkach, widać kiedy układ elektryczny dostaje bardziej w kość.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: nizak102 » 17 lis 2015, 21:20

Witaj
Widzę ze Coyote masz takie samo radio fabryczne blaupukta jak ja :) obecnie mam wsadzone LG jeden z wyzszych modeli ze starszej serii z zielono białym podswietlaniem zeby do deski pasowało no mozna sobie mp3 z usb ciagnąć jak ktos duzo słucha muzyki w aucie. Gra lepiej niz blaupunkt ale blaupunkt sprawiał wrazenie bardzo solidnego i topornego radia a LG jest wyraznie delikatniejsze ale że tym nikt nie "rzuca o ściany" i rzadko teraz radia kradną padło na LG bo ładniej na desce wygląda. co do amperomierza to fajnie by było jakbyś podłaczył go zaraz za alternatorem/akumulatorem (w zaleznosci od schematu) to widział byś pobór wszytkich odbiorników jakie masz w aucie a to przydatna funkcja szczególnie w zimie jak są duże mrozy.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: Coyote » 17 lis 2015, 22:19

Ten moduł zamontowałem bo miałem go akurat w domu. Ogólnie wystarczy sam woltomierz. W przyszłości skoro go już mam to amperomierz też się podłączy.
Mój też jest włoski dlatego korzystam z dokumentów z forum.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: nizak102 » 18 lis 2015, 10:12

Witaj

a czy ktoś na forum orientuje sie jak podpiąć taki amperomierz tak aby pokazywał obciązenie alternatora wszystkimi w danej chwili używanymi odbiornikami ????

Pozdrawiam
Matuesz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: Coyote » 18 lis 2015, 11:00

Obrazek
Najlepiej zgodnie ze schematem :D

Zasilanie dc 3-30v to tylko zasilanie urządzenia. To nie jest napięcie mierzone. Najlepiej podpiąć za stacyjką żeby włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka.
ZASILACZ - to będzie alternator lub akumulator a dokładniej cały ten układ. Można podpiąć na plus aku i masę lub zaciski alternatora.
ODBIORNIK - to wszystkie urządzenia. Z tym, że żółty kabel to tak jakby minus odbiornika to można wrzucić na minus aku ale!...

Masa, minus i minus zasilania urządzenia są praktycznie wspólne. Tak samo obydwa plusy. Nie jestem pewien czy będzie to śmigało na jednym zasilaniu i mierzyło dobrze amperaż.


Ja to podpiąłem tak, że zmostkowałem plusy z plusami, minusy z minusami a żółty lata luzem zabezpieczony. Przy dużych prądach trzeba też chyba zamontować bocznik żeby tego wszystkiego szlag nie strzelił. Mi i tak się wydaje, że wystarczy monitorować samo napięcie
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Pozdrowienia z gór

Postautor: Coyote » 19 lis 2015, 12:07

No to teraz już mogę się pochwalić, choć to brzydko, nowymi sprzętami w zawieszeniu. B6 na każdym kole plus Lovellasy z tyłu. Zrobiłem póki co kilka km ale różnica w jeździe jest spora. We wsiadaniu też :D
Z tyłu było 46cm. Jak zszedł z podnośnika z tyłu było 54cm. teraz jest 53cm. Wg producenta będzie 51cm ale to pewnie trochę potrwa. Przód jest teraz 48/49cm i planuję go jeszcze trochę podkręcić na drążkach i będzie gitara.

Wymiana poszła gładko choć górną śrubę tylnego lewego amora jest ciężko odkręcić i zakręcić bo dojście jest niewygodne. Przewód hamulcowy ma tyyyyyyyyyyle luzu na wiszącym moście więc nic nie trzeba wymieniać.

Stare amorki były bardzo stare bo przód się w ogóle nie wyprostował po skompresowaniu :twisted:
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

PoprzedniaNastępna

Wróć do NASZE AUTA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net