Strona 1 z 1

Terracan Warszawa 2018

Post: 17 sty 2018, 19:39
autor: majkel04
Cześć wszystkim!

Jestem całkowicie nową osobą na forum i w świecie Terracana ;) W ogóle w świecie 4x4 :D
Aktualnie szukam tego auta dla siebie. Jest mi potrzebne do regularnego ciągnięcia przyczepy 2600kg. Nie będę jeździł w terenie.
Wątki na forum przeczytałem w szerz i w dłuż, ale dla mnie to nadal teoria.
Niestety nie mam talentu do mechaniki...
Część informacji ma też już swoje lata i może się, coś zmieniło, a może doszło coś nowego.
Stąd moje pytanie/prośba:
1) Czy powinienem zdecydować się na automat, czy manual? Wiem że automat pali około 1-2l. więcej, ale jestem w stanie to zaakceptować. Chodzi tu głównie o eksploatację.
2) Lepiej kupić świerzo sprowadzone auto z zagranicy, które przynajmniej w teorii nigdy nie miało nic robione, czy lepiej poszukać auta po regeneracji wtrysków?

Poniżej przesyłam kilka linków do aut, które przykuły moją uwagę.
Co o nich myślicie? Czy chociaż jeden jest wart uwagi, czy lepiej czekać i szukać dalej?
Będę wdzięczny za rady i opinie. :)

https://www.olx.pl/oferta/hyundai-terra ... c1c8b09b19

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-t ... 609a65ce27

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-t ... xtor=SEC-8

https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-t ... e28f465c5d

PS: Jakie są koszty zabezpieczenia antykorozyjnego tego auta?

Re: Terracan Warszawa 2018

Post: 19 sty 2018, 11:24
autor: barzuc
Szukajcie a znajdziecie :) Powidzenia - sam teraz szukam auta dla siebie (inna grupa niż Terek) więc wiem jak ciężko jest znaleźć coś sensowengo.

Co do Twoich pytań - generalnie pomimo, że niektóre posty są "wiekowe" to nic się nie zmienia :)
Skrzynia A/T kontra M/T - odwieczna dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą ;) Na powaznie - A/T jest identyczny jak w Toyocie LC i jeśli był prawidłowo serwisowany nie sprawia żadnych problemów, M/T - tak samo. Zostaje co kto woli (ja miałem A/T i sobie chwaliłem) - większe spalanie - jakoś specjalnie nie odczułem.
Świeżo sprowadzony <> już w PL od jakiegos czasu - co kto woli - patrz na stan techniczny nie na pochodzenie. Może być świetny egzemplarz z PL albo totelna padaka z DE (dobra praktyka - zobacz co można kupić w DE za podobną kwotę i jeszcze odejmij od tego opłaty, koszt transportu, zarobek sprowadzającego i zobacz ponownie co można za to kupić w DE).
Koszty zabezpieczenia - jak dla każdego innego auta tego typu. Ponieważ Terek ma ramę to sprawa jest droższa. Ostatnio robiłem wycene porządnej konserwacji (rozbiórka co się da, czyszczenie, środki, składanie, robocizna) dla auta 4x4 z ramą częściową - koszt ~3000zł, dla aut z rama pewnie trzeba dorzucić następne 2000. Mówię oczywiście o koszcie w warsztacie w wersji takiej, żeby wytrzymało to nastepnych 5-10 lat a nie o zapaćkaniu bitumem - to można zrobić samemu (albo o zgrozo i w warsztacie) za kwote do 1000zł ;)

Re: Terracan Warszawa 2018

Post: 19 sty 2018, 19:56
autor: majkel04
Dzięki za odpowiedź :)
Utwierdziła mnie ona w wielu kwestiach.

Okazało się , że z wymienionych przeze mnie ogłoszeń zostało jedno - Polak po remoncie. Zobaczymy z jak jest naprawdę :D
Dam znać jak postępy.
Czego aktualnie szukasz?

Re: Terracan Warszawa 2018

Post: 22 sty 2018, 08:28
autor: barzuc
Dużego SUV-a / MiniVana.
Nawet się zastanawiam czy do Terka nie wrócić - ale jak widziałem co jest w mojej najbliższej okolicy dostępne to mi rece troszke opadły z kolei jakoś za daleko (ponad 100km) nie chce mi się jeździć.

Re: Terracan Warszawa 2018

Post: 29 sty 2018, 20:19
autor: zdzislaw
Ten za 14.000 automacik całkiem sympatycznie wyglada ;)

Re: Terracan Warszawa 2018

Post: 21 kwie 2018, 16:34
autor: majkel04
Cześć!

Terracana kupiłem w końcu jako ciężarowego w lutym. Jeździłem z mechanikiem i każdy który oglądaliśmy albo był od spodu zjedzony przez rdzę, albo powypadkowy albo coś tam...
W końcu za 13'000 zł trafił się w Starachowicach z 2005r. Co prawda zarejestrowany jako ciężarowy, ale to nie był problem.
Auto miało 230'000 przebiegu i facet miał papiery na regenerację wtrysków, pompy i czyszczenie zbiornika. koszt 4000 zł.
Po 800 km okazało się, że jest turbina do regeneracji, uszczelka pod pokrywą zaworów, przepływomierz, EGR ( nie został wymieniony - mechanik nie mógł znaleźć), końcówki drążków kierowniczych, przednie amortyzatory, tylnie amortyzatory i sprężyny, tylne hamulce z tarczami. Do tego jakieś tam pierdoły. Auto nie miało śladu smaru na tylnym moście... Całość napraw łącznie z wymianą oleju w silniku, w mostach, skrzyni biegów (automat), wszystkich filtrów, itd. Do zapłaty wyszło 8800 PLN.
Jak zauważyłem że auto pali bardzo dużo i padła turbina, to zacząłem szukać innego mechanika. Po wizytach w kilku zakładach w końcu trafiłem na jednego, który wydaje mi się jest uczciwy i zna się na tym co robi. Nie jest tani, ale póki co jestem zadowolony. Terracan po mieście pali 12-13 litrów, w trasie 10-11 przy 100-110 km/h. Z lawetą jak zmierzę dam znać.

Re: Terracan Warszawa 2018

Post: 24 kwie 2018, 09:09
autor: radekz
Gratuluję zakupu i cóż - trochę kosztują w utrzymaniu te nasze terki (pewnie jak każdy duży suv). Jednak po doprowadzeniu do porządnego stanu jazda jest bardzo przyjemna.

Re: Terracan Warszawa 2018

Post: 10 maja 2018, 16:54
autor: majkel04
Cześć,
Z lawetą, która waży 2500 kg przy spokojnej jeździe na dobrej drodze pali 15 litrów. Jak dam gazu to wiadomo... Wystarcza napęd tylko na tył. 4x4 włączam tylko przy cofaniu w trudnym terenie.