Strona 1 z 1

Gas Mańki Garage witam i o porady pytam ;)

Post: 23 mar 2018, 23:14
autor: GasManki
Witajcie
Na imię mam Mariusz i jestem z Góry Kalwarii.
Planuje kupić na dniach Terracana.
Potrzebuje samochodu do codziennej jazdy i żeby czasami pociągnąć lawetę, przyczepę lub wyciągnąć łódź na slipie.
Co byście radzili ?
Głównie będę jeździł w mieście ale czasami tak jak napisałem przyczepa .
Czy wybrać manual czy automat ?
Czy wybrać 4x4 czy AWD ?
Czy napęd AWD włączy przód podczas jazdy po asfalcie i złapaniu poślizgu ?
Nie interesuje mnie jazda w terenie a jedyne wzniesienia jakie planuje pokonywać to wyciągając łódź na przyczepie na dość stromym slipie.

Re: Gas Mańki Garage witam i o porady pytam ;)

Post: 25 mar 2018, 11:08
autor: barzuc
Witaj,
co do skrzyni A/T (automat) konta M/T (manual) - co kto lubi. A/T masz klasyczną 4 biegową (identyczną jak w LC), M/T - może być (ale nie musi) koło dwumasowe. Różnica w osiągach - chyba niewielka, spalanie A/T - coś tam więcej na pewno pali.
Na holownik - moim skromnym zdaniem lepszy będzie A/T (nie spalisz sprzęgła ;) ). Poza tym - to na prawdę kwestia gustu.

Jeśli chodzi o napędy - są 2 rodzaje:
ręczny - 2H (napęd na tył), 4H (napęd na 4 koła, na nieprzyczepnej nawierzchni), 4L (napęd na 4 koła z reduktorem - bardzo niesprzyjające warunki)
TOD - auto (samochód na stałe ma 4x4 a komp decyduje o podziale mocy od 1% do 50% na przód i resztę na tył) + LOW (cvzyli załączony reduktor z jednoczesną blokadą mechanizmu różnicowego międzyosiweego).
Do tego większość egzemplarzy ma LSD w tylnym moście (czyli mechanizm różnicowy ograniczonego poślizgu) ale niestety w znacznej części - już nie działa, więc trzeba to sprawdzić przy kupnie.

Co do reszty - jako holownik na 100% się sprawdzi, jeśli chodzi o miasto - to nie jest to samochód miejski, z racji rozmiarów są problemy ze znalezieniem miejsca na zatłoczonych parkingach czy manewrowaniem... ale to nie wina samego auta a po prostu jego gabarytu (to samo dotyczy wszystkich innych aut o podobnej wielkości).