Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Nowy z Lubuskiego

Zgłoszenia nowych uzytkowników (proszę o wpisywanie się w nowych wątkach)

Nowy z Lubuskiego

Postautor: Mix16 » 29 mar 2020, 22:12

Witam serdecznie. Od okolo miesiąca stalem sie nowym posiadaczem terracana, juz zdążyłem skorzystać z wiedzy forum.
Jako swierzak w temacie kupiłem pojazd z niesprawna membrana przedniego mostu, oczywiscie dowiedzialem sie o tym dopoero po pierwszym zakopaniu w błocie :) ale nie zrazilem sie i naped powrócił po wymianie silownika i teraz w pelni viesze sie z jego możliwości.

Terracan 2.9 crdi 163 KM zupelnie seryjny (tak mi sie wydaje, wysokość do nadkola od gruntu to 83,5 cm przod, tyl 83 cm).
Planuje podniesc zawieszenie, z tego co już wyczytalem to prawdopodobnie zdecyduje sie na sprężyny od patrola + amortyzatory 2" ( lovellsa lub cos innego) przód amortyzatory +2" lub B6.

Chcę tez zmienic oponki na najwieksze jakie sie da bez liftu z tego wzgledu że najpierw chce miec opony a lift to dalsza przyszłość. Myślę nad oponami BF AT 245/75/16 na oryginalne alufelgi, chyba ze ktos mnie przekona do innego rozmiaru, bo ponoć bez przeróbek już nic większego nie wejdzie
Mix16
 
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2020, 14:54

Re: Nowy z Lubuskiego

Postautor: k0d0 » 03 kwie 2020, 19:02

Nie ma amortyzatorów 2 cale do terracana na przód. Bo po podkręceniu drążków skok wahacza zostaje ten sam. Jak chcesz sobie rozłożyć wydatki to kup opony i sprężyny lovellsa +2" a później wymieniaj amortyzatory na terenowe(czyt. wzmocnione).
Awatar użytkownika
k0d0
 
Posty: 96
Rejestracja: 15 cze 2018, 13:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy z Lubuskiego

Postautor: Mix16 » 03 kwie 2020, 21:44

Dzięki, wiem, ze na przód nie ma amortyzatorów +2" ( mój błąd), dlatego tez zastanawiam sie na B6 lub komplet lovells przod, a tył +2" i sprezyny od patrola. Co do zawieszenia to już mam rozeznanie.

Kwestia opon jest do dyskusji, model jak pisalem chcę BF AT tylko rozmiar mnie zastanawia czy 255/70/16 czy lepiej 245/75/16. Który rozmiar da mi najwiecej przeswitu? Chyba ze jakieś małe modyfikacje pozwolą wepchnać cos wiekszego?
Ps. Czytalem juz kilka razy wszystkie wątki w sprawie wielkosci opon i przyznam ze dalej nie wiem co mi bedzie pasować ( jaki rozmiar)
Planuję powazniejsze modyfikacje (lift budy, wyciagarka, dystanse kół lub felgi z ET 0 i na to kola 32"/33") ale to daleka przyszłość, mam jeszcze sporo wydatków w tym aucie - rozrząd, paski klinowe, wspomagania, oleje w mostach, silniku, filtry, radio ( tak do bani sie jezdzi bez muzyki :lol: ) itd.
Mix16
 
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2020, 14:54

Re: Nowy z Lubuskiego

Postautor: k0d0 » 04 kwie 2020, 09:59

Co do BF AT świetne opony. Miałem je w land cruiserze. Świetnie krawędziowały i w błocie super. :D Jak bym kupił sobie dustera to bym je założył. Ale do terracana założył bym MT-ki. Dlaczego?
-Nie zalepiają się tak szybko jak AT
-Hałas jest porównywalny(nie mówię o simexach :P )
-Terracan jest dość ciężki i po pewnym czasie zaczniesz żałować że nie kupiłeś MT-ków
-No i znacznie lepiej wyglądają :D

Z tego co znalazłem w necie to max rozmiar to 33 cale po lifcie zawiechy i lifcie budy plus cięciu nadkoli. Na tyle decydują sie Koreańczycy. Później ukręcić się może wewnętrzny przegub a jest ciężko dostępny. Nawet w ASO. Dlatego nie ryzykował bym i założył bym max 32 cale.

Co do szerokości opon ja mam 265/ 70 R16. Ale szukałem 245/75 R16. Są dwie szkoły. Im cieńsza opona tym mniej jest hamowana w błocie. Za to im szersza tym lepiej radzi sobie w kopnym piachu. Sądze ze z MT-ka 245/75 R 16 będziesz zadowolony.
Podobno dobrą oponą jest Hankook RT-03 Dynapro i Cooper Discoverer STT PRO.
Co do BF-AT przy porównaniu z BF MT T/A KM3 są zawsze miażdżone w opiniach na korzyść MT. Było parę fajnych filmów z Australii gdzie na tej samej trasie porównywali te dwa modele(błoto,szuter,piach i asfalt) i zawsze wygrywały MT. :D

Ja kupiłem AT-eki i żałuje :lol: co prawda nigdy mnie nie zawiodły i jak sie zakopywałem to zawsze w miejscach gdzie nawet MT-ek by nie pomógł. Ale przy tak ciężkim aucie lepszy jest MT.
Awatar użytkownika
k0d0
 
Posty: 96
Rejestracja: 15 cze 2018, 13:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowy z Lubuskiego

Postautor: Mix16 » 06 kwie 2020, 11:19

Dzieki serdeczne za pomocną opinie, zdaje sobie sprawe ze MT jest o wiele lepsza, puki co auto bedzie bardziej uzyteczno - wyprawowe stąd wybór AT. Nie wiem czy zona i dzieci wytrzymaly by podróż 500 km na MT, juz nie mowie o oponie ( zwyczajnie szkoda MT eków)
Mix16
 
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2020, 14:54

Re: Nowy z Lubuskiego

Postautor: guciowsk » 16 kwie 2020, 00:53

Są amortyzatory na przód +2" ale nic nie dadzą jak drążków nie podkręcić. A żeby je podkręcić to trzeba dać podkładki pod sworznie górnych wahaczy żeby był skok przedniego zawieszenia.
2.9 diesel silnik wysokoprężny.
2004 rok polift
Awatar użytkownika
guciowsk
 
Posty: 120
Rejestracja: 25 wrz 2017, 21:45
Lokalizacja: Łódzkie


Wróć do NASZE AUTA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net