Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Nowy "członek" :) Witam

Zgłoszenia nowych uzytkowników (proszę o wpisywanie się w nowych wątkach)

Nowy "członek" :) Witam

Postautor: maciasgawcio » 12 mar 2011, 15:12

Witam wszystkich. Od dwoch dni jestem (mam nadzieje ze tak juz bedzie zawsze) szczesliwym posiadaczem Terracana :) Narazie delektuje sie nowym autkiem ale w niedalekiej przyszlosci zasype bardziej doswiadczonych uzytkownikow pytaniami :)
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
maciasgawcio
 
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 15:01
Lokalizacja: Ozorków

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: Masmo » 14 mar 2011, 09:49

Witamy serdecznie :!: Opisz jeszcze dokładniej auto i swoje preferencje :mrgreen: Znaczy .... do miasta, na trasę, do lansu czy w teren :?: :lol:

BTW Zdjęcie na MOP-ie A1 :?:
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: maciasgawcio » 14 mar 2011, 17:31

Witam. Tak zdjęcie na MOP-ie A1 :) Moje preferencje sa takie ze z czasem i jak finanse pozwola bede udoskonal auta z mysla o wyprawach. Tak wiec bedzie przebudowywane na auto wyprawowe. Czy zajmie mi to rok czy wiecej, czas pokaze, ale zaczne od zawieszenia, oslon podwozia i terenowych kolek. Oczywiscie na pierwszy ogien pojda poprawki i naprawy ktore wyjda podczas przegladu u mojego mechanika, a pozniej przerobki. Forum juz przegladalem wzdluz i wszerz :) i sporo juz zostalo wyjasnione aczkolwiek juz wiem ze z czasem bede mial kilka pytan. Ale na to przyjdzie jeszcze czas :) Co do auta to rocznik 2002 2,9 CRDi z manualna skrzynia i trzypozycyjnym przelacznikiem napedow. Przebieg 167 tysi, Przy 145 tysiacach wymieniony rozrzad, przy 155 tysiacach wymiana wtryskow. Naprawy potwierdzone rachunkami i ksiazka serwisowa. Wtryski padly przez paliwo a nie przez luszczaca sie pompe. Jesli chodzi o zle strony auta to pukaja stabilizatory i jest zapocenie skrzyni biegow, ale dramatu nie ma. Wszystkie wymiany serwisowe i eksploatacyjne sa w ksiazce serwisowej ktora wyglada na autentyczna, chociaz zdaje sobie sprawe ze to nie problem ja podrobic. Auto od prywaciarza a nie od handlarza. Jesli cos jeszcze was interesuje to walcie smialo :)

narazie pozdrawiam :)
maciasgawcio
 
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 15:01
Lokalizacja: Ozorków

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: Masmo » 14 mar 2011, 20:38

maciasgawcio pisze:... Tak wiec bedzie przebudowywane na auto wyprawowe....


Uważam że Terracan to dobry wybór na baze pod wyprawę. Ja praktycznie kończe przystosowywanie mojego do takiej roli. Mam tylko wątpliwości czy sprężyny Ironmana nie są zbyt słabe pod ciężar obładowanego na maksa auta.
No i pojawia się problem jak przekonać żonę do jakiejś dalekiej wyprawy :mrgreen: .
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: maciasgawcio » 14 mar 2011, 22:37

Moja juz obiecala ze ze mna pojedzie :) A tak w ogole moje marzenie to wyjazd na Syberie :) A moglbys zdradzic jakie rozwiazania zastosowales w aucie?? Co do sprezyn to zastanawialem sie nad robionymi na zamowienie. Z tego co wiem springi robione przez kowala znajacego sie na reczy sa duze lepsze od fabrycznych, nawet wyczynowych sprezyn. I mozna zamawiac pod konkretne obciazenie. Podobno koszt jest porownywalny lub nawet ciut nizszy od np. Ironów.

pozdrawiam
maciasgawcio
 
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 15:01
Lokalizacja: Ozorków

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: Masmo » 14 mar 2011, 22:52

maciasgawcio pisze:...A moglbys zdradzic jakie rozwiazania zastosowales w aucie??

viewtopic.php?f=9&t=143
:mrgreen:

maciasgawcio pisze:...Co do sprezyn to zastanawialem sie nad robionymi na zamowienie. Z tego co wiem springi robione przez kowala znajacego sie na reczy sa duze lepsze od fabrycznych, nawet wyczynowych sprezyn. I mozna zamawiac pod konkretne obciazenie. ....

:shock: Coś mi się nie chce wierzyć w "fachofcuf" złota rączka. Ostatnio na rynku pojawił się nowy dostawca oprócz już wcześniej obecnych Ironmanów i Dobinsona mamy Lovellsa: http://wyciagarki.pl/sklep/index.php/cPath/176 . Ja bym jednak uderzał w jakiś firmowy wyrób. Nawet taki Ironman (który jest raczej w klasie najtańszy ;) ) ma chociażby sporo grubszy drut niż seryjna sprężyna.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: maciasgawcio » 14 mar 2011, 23:46

Nie mowie o fachowcach zlotych raczkach tylko o czlowieku ktory zajmuje sie zawodowo dorabianiem sprezyn do aut terenowych, z tego co wiem, przynajmniej od 15 lat. Facet jest z Poznania. Wiem tez ze starzy podroznicy, chociaz nie znam ich osobiscie, zamawiaja u tego goscia sprezyny. I tak jak mowilem grubosc drutu i wysokosc sprezyny zalezy od zamawiajacego, o ile wie czego chce. To tyle co wiem. Mam pytanko, o co chodzi z tymii drazkami skretnymi?? Czy przy lifcie trzeba je tez wymieniac?? do czego sluza i co powoduja ??
maciasgawcio
 
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 15:01
Lokalizacja: Ozorków

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: maciasgawcio » 14 mar 2011, 23:55

A Mozesz mi jeszcze powiedziec czy swojego terka w srodku jakos przerabiales?? Dostosowywales do swoich potrzeb?? Jesli chodzi o mnie i o zawias to bede musial sie oprzec na fabrycznych czesciach, ewentualnie robionych na zamowienie. Natomiast reszte, jak oslony, zderzaki, bagaznik wyprawowy i przebudowe wnetrza mam zamiar robic sam z trzech powodow:
1. kasa
2. dostep do spawarek tokarek wiertarek itp
3. lubie sobie rece pobrudzic :)

Jesli kasa i zdrowie pozwola to planuje ukonczyc auto w polowie 2013 jako gotowe do dalekich wojazy.

pozdrawiam
maciasgawcio
 
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 15:01
Lokalizacja: Ozorków

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: Masmo » 15 mar 2011, 09:02

maciasgawcio pisze:A Mozesz mi jeszcze powiedziec czy swojego terka w srodku jakos przerabiales??...


Srodek praktycznie bez większych zmian. Auto wykorzystywane jest "cywilnie" do pracy i do wożenia rodziny. Zamontowałem jedynie przetwornicę 230V 1000W i dodatkowy akumulator do zasilania lodówki.
Będe chciał utrzymać wszystkie miejsca dla pasażerów, więc odpada jakieś motanie łóżek itp. Raczej myślę nad namiotem dachowym.
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowy "członek" :) Witam

Postautor: ender » 15 mar 2011, 11:36

Witam, kolegę z łódzkiego. Gratuluje zakupu tak "niedocenianego samochodu", myślę że żeby wybrać się tym wozem na jakąś wyprawę to wystarczy żeby on był sprawny. Jakoś nie chce mi się wierzyć że obładujesz go na początku 3 tonami "szpeju" (hi-lift, koła zapasowe, liny dynamiczne, waliza z częściami itp.). napraw to co masz naprawić i ruszaj w drogę - nawet na seryjnych, oryginalnych częściach będzie ci dobrze służył. Reszta wyjdzie w praniu. Osobiście do tej pory zamontowałem tylko amortyzatory trochę mocniejsze "Ironnman" bo stare przestały istnieć. Reszta jest fabryczna i chyba tak zostanie - daje rade. Jeszcze raz powodzenia.
GG - 2972727 Terracan 2,9 CRDi 2002
ender
 
Posty: 33
Rejestracja: 07 wrz 2009, 21:41
Lokalizacja: Łódź

Następna

Wróć do NASZE AUTA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net