Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Witam serdecznie, choć jeszcze nie posiadam Terracana...

Zgłoszenia nowych uzytkowników (proszę o wpisywanie się w nowych wątkach)

Witam serdecznie, choć jeszcze nie posiadam Terracana...

Postautor: developer27 » 02 kwie 2011, 17:21

Witam serdecznie grono użytkowników Terracana.
Aktualnie jestem na etapie poszukiwania dużego auta terenowego spełniającego również niekiepsko funkcję dużego auta rodzinnego :D , pod uwagę brałem Pajero Long II z motorem 3,5 benzynka , oraz Pajero Long III 3,2 DiD, niestety prawda jest taka że PII (przed liftem w benzynie) znaleźć w stanie, który by mnie zadowalał jest bardzo ciężko, wręcz nierealnie.... Natomiast ładne, niewylatane i niepordzewiałe PIII to trzeba wydać kaskę rzędu 45-50tyś zł wzwyż... I tutaj pojawiła się koncepcja tańszego młodszego choć mniej popularnego terka po liftingu

Forum przestudiowałem dość rzetelnie i o własciwościach terenowych dowiedziałem się już sporo, ale chciałem zadać jedno nurtujące pytanko z innej beczki:
Na codzień użytkuje VW T5 2,5 TDI i on posiada skrzynię 6 biegową, co przy jezdzie autostradowej pozwala utrzymać dosć niskie obroty rzędu około 2tys obr/min przy predkosci 120-130 km/h ( spalanie oscyluje wtedy w granicach 9-9,5l/100km/h)

Czy przy jezdzie terracanem po autostradzie dajmy na to 120-130km/h mocno dokucza brak 6 biegu? Bo podobno przy tej predkości auto trzyma wysokie obroty około 3tyś, wydaje mi się że na diesla to dość wysoko, jak reaguje na to silnik, czy słychać po nim że "się męczy" przy tych obrotach? Chodzi mi o wersję poliftową deczko mocniejszą 163 PS?

Z pozdrowieniami
Developer
developer27
 
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:58

Re: Witam serdecznie, choć jeszcze nie posiadam Terracana...

Postautor: Masmo » 02 kwie 2011, 20:58

developer27 pisze:.... Czy przy jezdzie terracanem po autostradzie dajmy na to 120-130km/h mocno dokucza brak 6 biegu? Bo podobno przy tej predkości auto trzyma wysokie obroty około 3tyś, wydaje mi się że na diesla to dość wysoko, jak reaguje na to silnik, czy słychać po nim że "się męczy" przy tych obrotach? Chodzi mi o wersję poliftową deczko mocniejszą 163 PS?.....


Co prawda trochę inna konfiguracja: 150 KM i automat, ale przełożenie jest całkiem sensownie dopasowane szczególnie jak założysz większe koła. Na 265/70R16 to praktycznie idalne jest przełożenie 4-go biegu w automacie. Realne 140 km/h przy 3000 obr. Jeżdzenie więcej przy obecnych cenach paliwa jest bardzo kosztowne ;) :lol: .
CRDi 2003 r. AT; bodylift 1"; zawias Ironman +2", +B6, Escape 12000. AT255/70R16 MT265/75R16 Wint265/70R16.
http://www.youtube.com/watch?v=-KJmGHt9 ... tube_gdata
Awatar użytkownika
Masmo
 
Posty: 1109
Rejestracja: 30 cze 2009, 08:11
Lokalizacja: Gdynia

Re: Witam serdecznie, choć jeszcze nie posiadam Terracana...

Postautor: irek » 03 kwie 2011, 09:53

developer27 pisze:)
[...]Czy przy jezdzie terracanem po autostradzie dajmy na to 120-130km/h mocno dokucza brak 6 biegu? Bo podobno przy tej predkości auto trzyma wysokie obroty około 3tyś, wydaje mi się że na diesla to dość wysoko, jak reaguje na to silnik, czy słychać po nim że "się męczy" przy tych obrotach? Chodzi mi o wersję poliftową deczko mocniejszą 163 PS?


Tak rzeczywiście jest. Brakuje 6-go biegu żeby nie piłować na 3000 obrotów przy tej prędkości.
Ma to wpływ głównie na zuzycie paliwa bo hałasu zbyt wielkiego z tego powodu nie ma.
Awatar użytkownika
irek
 
Posty: 939
Rejestracja: 25 wrz 2008, 18:30
Lokalizacja: WM

Re: Witam serdecznie, choć jeszcze nie posiadam Terracana...

Postautor: mahajek » 03 kwie 2011, 10:18

Ciekawe, bo nim kupiłem Terca miałem bardzo podobne dylematy i plany zakupowe, byłem bliski kupna Pajero III, ale było dla mnie za drogie. Może kiedyś do tego wrócę, bo następców Terracana niestety nie ma, a auto nie jest wieczne ...
Jadąc na wakacje w zeszłym roku głównie korzystałem z autostrad i muszę przyznać, że wielokrotnie miałem ochotę włączyć 6 bieg, ale jak wiadomo go nie ma ... dodam, że mam wersję po lifcie i podniesioną moc chipem. Jadąc na wakacje w 5 osób z pełnym bagażnikiem i boxem na dachu nie miałem problemów na autostradzie by przy prędkości 120 -130 gwałtownie przyspieszyć gdy była taka potrzeba, ale starałem się nie przesadzać, bo to auto nie jest do tego stworzone. Zresztą Pajero zarówno II jak i III też nie jest autem, że tak powiem autostradowym. Średnie spalanie przez cały wyjazd wahało się w granicach 10 l.
Brak 6 biegu nie był jednak na tyle uciążliwy by mnie zniechęcić do tego auta, wręcz przeciwnie im więcej jeżdżę tym autem tym bardziej go lubię. Terracan ma wiele innych zalet, które rekompensują brak 6 biegu i staram się na tych zaletach skupiać i wykorzystywać je na co dzień.

Życzę owocnych poszukiwań
mahajek
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 maja 2010, 23:52
Lokalizacja: Racibórz

Re: Witam serdecznie, choć jeszcze nie posiadam Terracana...

Postautor: developer27 » 03 kwie 2011, 10:47

mahajek pisze:Brak 6 biegu nie był jednak na tyle uciążliwy by mnie zniechęcić do tego auta, wręcz przeciwnie im więcej jeżdżę tym autem tym bardziej go lubię. Terracan ma wiele innych zalet, które rekompensują brak 6 biegu i staram się na tych zaletach skupiać i wykorzystywać je na co dzień.

Życzę owocnych poszukiwań


Mahajek dzieki za wyczerpującą odpowiedź, ale skorzystam z okazji i podpytam jeszcze,

na jaką wartość zwiększyłeś moc auta?
rozumiem że masz manual, jak w tym aucie sprawuję sie układ przeniesienia napędu, chodzi mi zwłaszcza o sprzęgło i dwumas? (miałem z tym ustrojtwem nie miłe wspomnienia przy VW....)
auto masz krajowe czy sprowadzone z niemcowni?
jaka jest wg ciebie realna wartość/cena takiego terracana z rocznika 2005 (przebieg do 200tys km) ( czy kwota 35-38tyś zł wystarczyłaby na takie auto)
developer27
 
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:58

Re: Witam serdecznie, choć jeszcze nie posiadam Terracana...

Postautor: mahajek » 03 kwie 2011, 16:32

Auto kupiłem od handlarza sprowadzone z Niemiec, ale handlarz taki raczej zaufany w okolicy, sprzedający auta raczej w lepszej formie i młode.
Niestety po kilku miesiącach dopadł mnie problem ze ślizgającym się sprzęgłem trochę tu o tym pisałem. U mnie padł docisk (tarcza była w bardzo dobrym stanie i zastanawiam się czy jej jeszcze komuś nie sprzedać), dwumasa wskazywała na pewne zużycie, ale jeszcze nie dawała znaków zużycia na co dzień. Ostatecznie zmieniłem na koło jednomasowe razem z resztą elementów, na razie nie widzę skutków ubocznych.
Chip był zamontowany przez Niemca, to dość markowy produkt, u nas dość drogi, dopasowany do tego modelu, parametry znajdziesz w linku.
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_engine=16403

Co do ceny myślę, że spokojnie kupisz w cenie którą podałeś ładny i dobrze wyposażony egzemplarz.
mahajek
 
Posty: 127
Rejestracja: 18 maja 2010, 23:52
Lokalizacja: Racibórz


Wróć do NASZE AUTA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron