Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

terex się zapowietrza

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: terex się zapowietrza

Postautor: barzuc » 23 lut 2016, 16:43

@Gregol tylko, że podłączenie w odwrotną stronę nie będzie powodowało zapowietrzania całego układu a właściwie nie wiem co... bo mi tak "mechaniki" podłączyły (sic) i kilka tyś km tak zrobiłem bez żadnych objawów zanim się zorientowałem.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: terex się zapowietrza

Postautor: Gregol » 23 lut 2016, 17:29

@ barzuc, to też zależy od filtra jaki jest zamontowany. Przytoczę tutaj część posta by nizak102: "kneht i delphi i orginał hyundaia/kia są droższe i prawidłowo skonstruowane bo w filtrze jest zaworek zwrotny na powrocie do zbiornika. w tych tańszych tego nie ma lub nie działa to prawidłowo i podsysają powietrze do pompy i do wtrysków. Wszystko wtedy warjuje."
Zatem jak widać niektórzy mają trochę inne doświadczenia.
Pozdrawiam,

Gregol.
Gregol
 
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: terex się zapowietrza

Postautor: barzuc » 23 lut 2016, 23:16

@Gregol - całkowicie się zgadzam z tym co napisałeś i co napisał wcześniej Mateusz, i wielu innych jeszcze wcześniej (dorzucę do listy MannFilter bo ta sama półka - z autopsji) ale dobry filtr nawet źle podłączony będzie działał i nie zapowietrzy układu. Możesz źle podłączyć wejście i wyjście (czyli przejście od zbiornika /gruszki do pompy) ale nie powrót (czyli tam gdzie jest zaworek). Żeby pomylić powrót trzeba się nieźle namęczyć bo są inne średnice przyłączy i szybkozłączek. Sam zaworek daje tyle, że paliwo z filtra nie trafia do powrotu (ale z powrotu do filtra już jak najbardziej co ma znaczenie np. przy gwałtownym bucie w podłogę gdy paliwo jest też zasysane właśnie z powrotu). Brak zaworka powoduje, że paliwo może trafić z filtra do powrotu zamiast do wtrysków nawet przy normalnej pracy i wtedy zaczynają się jaja ;)

To że źle podłączysz wejście / wyjście da ci tyle, że jest inny przepływ paliwa i jego ilości dostępnej od razu dla pompy jak dasz po garach, może skuteczności filtrowania i pewnie jeszcze kilku innych drobiazgów...

Tu wygląda, że problemem jest co innego - zapowietrzający się układ paliwowy,szczególnie, że problem głównie pojawia się rano, nie w ciągu dnia kiedy paliwo nie zdąży "uciec" (więc pewnie i nieszczelność minimalna). Jak będzie tandetny filtr - różnie może być (ale raczej wariuje w różnych sytuacjach głównie już podczas pracy silnika a nie tylko po odstaniu kilkunastu godzin). Jak filtr jest porządny (jeden z wymienionych przez Ciebie) to przy szczelnym układzie paliwowym powietrze ci się tam nie dostanie choćbyś się starał i nie cofnie się samo z siebie po tym jak auto wyłączysz... Jak masz nieszczelny układ - to i najlepszy filtr nic nie da. Co więcej Mariusz napisał, że przy pompowaniu gruszką nie tryska paliwo a przy szczelnym doprowadzeniu powinno (o ile zatyka się przewód w momencie rozprężania gruszki a odblokowuje przy ściskaniu, jeśli tego się nie zrobi gruszka pociągnie powietrze przez odczepiony przewód - zastosowanie ma tylko jak przewód odpięty jest od filtra), mi jak się zagapiłem strzeliło aż do reflektora czyli dobre kilkadziesiąt cm.

Ostatnio przerabiałem temat zapowietrzającego się układu - u siebie znalazłem 2 przyczyny (poważna - przegnite rurki na smoku, że przy pompowaniu gruszką powietrze aż świszczało a ropa tam prawie tryskała, potencjalna - rozwalona i nieszczelna szybkozłączka na łączeniu przewodów elastycznych i metalowych biegnących na ramie - ale to raczej dawałoby objaw przy bucie - gdy paliwo ma prawo być zassane właśnie z przewodów powrotu) a wszystko zaczęło się po wymianie filtra na nowy (mann i kneht)... a sam filtr miał się (u mnie) do problemu miał się nijak. Założyłem najpierw nowego knehta, potem kupiłem jeszcze mana, potem znów zamieniłem, ostatecznie nie pamiętam co mam bo tyle razy je zamieniałem. Tak samo działały (czyli nie działały) zarówno jak smok był uszkodzony (czyli silnik wypalał to co miał w filtrze i dalej zdychał) i tak samo dobrze gdy układ jest szczelny.

@Mariusz8 - znalazłeś przyczynę i rozwiązałeś problem? Przy tej dygresji o tym czy można źle podłączyć chyba się zapomniałem o tym, o co chodziło - żeby w miarę możliwości pomóc - za co ze swojej strony przepraszam :)
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: terex się zapowietrza

Postautor: Gregol » 24 lut 2016, 16:18

Zgadzam się z barzucem, wszystkie objawy wskazują na zapowietrzenie przewodów paliwowych, problemem jest znalezienie tej nieszczelności. Skoro napisałeś że problem pojawił się po wymianie filtra to właśnie tam szukałbym przyczyny. Zakładam że jest on prawidłowo podłączony (dla pewności można jeszcze raz sprawdzić) i rano przed uruchomieniem silnika dopompuj gruszką paliwo aż do momentu aż będzie twarda (jeżeli potrzebujesz więcej niż ok. 3 razy nadusić gruszkę to znaczy że masz powietrze w przewodach). Po tej czynności silnik powinien odpalić i nie powinien już gasnąć.
Piszesz "zastanawiają mnie oringi w złączkach przy filtrze może tam łapie fałszywe powietrze?" jak najbardziej, i tu bym szukał przyczyny.
Pytasz się "doszedłem dziś do innego wniosku, po odłączeniu przewodu zasilającego od filtra gdy pompować gruszką powinna tryskać ropa tak? u mnie tak się nie dzieje w gruszce jest chyba jakaś zastawka albo zaworek może to jest zepsute. jak myślicie?". Gruszka wyposażona jest w zaworek zwrotny na stronie ssącej, odpinając ją na tłoczeniu nie będzie tryskać ropa. Aby gruszka prawidłowo pracowała musi być drugi zaworek zwrotny, który normalnie jest w filtrze. Możesz natomiast sprawdzić gruszkę zamykając lekko palcem wylot tak aby po ściśnięciu powietrze/paliwo mogło uchodzić ale nie pozwolić aby wróciło gdy gruszka się rozszerza. Zastępuje to działanie zaworka w filtrze. W ten sposób powinieneś zassać paliwo ze zbiornika.
Życzę powodzenia w poszukiwaniach.
Pozdrawiam,

Gregol.
Gregol
 
Posty: 55
Rejestracja: 26 lis 2013, 23:48
Lokalizacja: Szczecin

Re: terex się zapowietrza

Postautor: nizak102 » 24 lut 2016, 16:46

Witam
Jak mi podeslecie stronkę gdzie można w prosty sposób dołączać zdjęcia to podesle zdjęcia rozcietego knehta i zobaczycie jak zaworek wygląda. W tych tańszych filtrach typu filtron nie ma tego zaworka. Temat znany na forum forda mondeo od lat... A tam jest identyczny filtr.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: terex się zapowietrza

Postautor: tom3653 » 24 lut 2016, 17:20

Ja używam tego
http://imgur.com/
tom3653
 
Posty: 57
Rejestracja: 15 sty 2016, 22:52

Re: terex się zapowietrza

Postautor: nizak102 » 24 lut 2016, 17:54

Witam
A musi być łatwe w wrzucaniu i darmowe bo ja informatykiem nie jestem ani z zawodu ani z pasji..... :)
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 676
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: terex się zapowietrza

Postautor: mariusz8 » 04 mar 2016, 19:49

Witam!

Dzięki za wszystkie wypowiedzi są bardzo pomocne, jeszcze nie uporalem się z terkiem bo od dwóch tygodni nie ma mnie w domu (taka praca) a wracam na przyszly weekend to będę dalej walczyl:-)

Jedno co mi się udali jeszcze sprawdzic to oringi, są w dobrym stanie i końcówki są suche (jeszcze sprawdze po powrocie) , podlaczenie przewodów tez jest ok (oczywiście barzuc nie gniewam sie:-)

Sprawa gruszki wygląda tak że: choć bym pompowal nią 100 razy to i tak jest miękka, jest w niej paliwo ale przy maksymalnym zciskaniu w ostatnim momencie spychać jak "pierdzi" powietrze.

Sprawdze dokladnie przewody i rurki przy smoku.

Jeszcze raz dziękuje koledzy

Pozdrawiam:-)
mariusz8
 
Posty: 27
Rejestracja: 06 paź 2014, 20:32

Re: terex się zapowietrza

Postautor: mariusz8 » 13 mar 2016, 17:39

witam

udało mi się uporac z zapowietrzaniem.
tak jak koledzy pisaliście w rurce która wychodzi ze smoka zrobiła sie dziurka wielkości szpilki, tam zaciągał powietrze, nowy smok w aso kosztuje 500zł, póki co zakleiłem tego, narazie działa, zobaczymy jak bedzie dalej :?

dziekuje wszystkim za pomoc :)

pozdrawiam
mariusz8
 
Posty: 27
Rejestracja: 06 paź 2014, 20:32

Re: terex się zapowietrza

Postautor: dawkor » 20 mar 2016, 14:27

Mi tez się notorycznie zapowietrzał, próbowałem wszystkiego, wiecie co pomogło? może dziwnie to zabrzmi, ale opuszczenie filtra paliwa jak najniżej możliwe na obejmie, jak dałem wyżej znowu do samo było. (filtr nowy przewody tez nowe)
dawkor
 
Posty: 68
Rejestracja: 17 paź 2015, 16:57
Lokalizacja: Chojnow/k legnicy

Poprzednia

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net