Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Alternator jakby nie ładował....

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Alternator jakby nie ładował....

Postautor: Coyote » 19 cze 2016, 18:13

Witajcie

Przepraszam jeżeli ponawiam temat.

Rolka z alternatora świeżo wymieniona i jakiś czas działała. Dosłownie przed chwilą na wolnych obrotach delikatnie zaświeciły się kontrolka ładowania akumulatora, hamulca ręcznego i wody w filtrze. Na wolnych napięcie jakieś 12,3V. Po dodaniu gazu kontrolki znikają a ładowanie wskakuje na jakieś 13,8V.
Szukam, kombinuje, skaczę wkoło auta i nie umiem nic znaleźć ani zaradzić.
Co to może być? Regulator napięcia?
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: Sobiech » 19 cze 2016, 22:52

Miałem takie objawy, okazało się że to zespół diodowy w alternatorze, kosztowało mnie 120 zyla z nowymi szczotkami.
Sobiech
 
Posty: 125
Rejestracja: 10 sty 2013, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: Coyote » 20 cze 2016, 10:51

Byłem u mechaników i umówiłem się na jutro bo dzisiaj jeszcze potrzebuję samochodu. Werdykt niepewny - albo regulator albo mostek prostowniczy (czyli jak pisałeś zespół diodowy). Wyciągną, popatrzą i wymienią co trzeba. Jak znam życie skończy się na regeneracji alternatora. :lol:

Póki co mogę z tym jeździć byle w trakcie jazdy ładowanie było powyżej 13-13,5V. Chwała Panu, że kiedyś zamontowałem sobie miernik napięcia.....
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: nizak102 » 20 cze 2016, 13:18

Witaj
A ja bym obstawial ze poprostu masa od silnika ci sie obrywa albo poprostu gdzies zasniedziala. Sprawdz klemy na akumulatorze szczegolnie mase czy jest dobra miedzy buda a kumulatorem I miedzy Buda a silnikiem.
Moze byc tak jak wczesniej pisaliscie ze mostek gubi prady ale to naprawde rzadko sie zdarza
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 674
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: Coyote » 20 cze 2016, 13:50

Dobry pomysł, sprawdzę. Powiedz gdzie jest połączenie masy na silniku i karoserii? Nigdy nie umiem tego znaleźć
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: Coyote » 20 cze 2016, 15:29

Połączenie między minusem aku a silnikiem i karoserią jest. Na silnik wynosi 1,5 Ohm a na karoserię 2,8 Ohm. Klemy czyściutkie i dobrze trzymające.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: nizak102 » 21 cze 2016, 08:20

Witaj
Jedna z mas masz przykrecona do grodzi I kolektora ssacego (przewod w czarnej izolacji z tzw oczkami na koncach) druga mase masz przy alternatorze.i chyba jeszcze idzie do rozrusznika ale nie pamiętam dokładnie.
Pozdrawiam
Mateusz
Awatar użytkownika
nizak102
 
Posty: 674
Rejestracja: 14 cze 2014, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: Coyote » 22 cze 2016, 22:41

samochodu jeszcze nie mam, gadałem tylko z kierowniczką warsztatu przez telefon. Facet, który dla nich naprawia takie rzeczy przekazał informację, że w alternatorze kilka rzeczy było zamontowane na klej (choć oczywiście nie powinno). Ogólnie potopiło się to tam, sfajczyło itd. jutro ma być furka do odbioru to dowiem się więcej.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: Coyote » 25 cze 2016, 21:31

No witajcie.

Samochód odebrałem dwa dni temu ale, że robię przy domu projekt taras kompletnie mnie to wciągnęło.

W alternatorze był spalony mostek prostowniczy oraz szczotkotrzymacz. Do tego facet wymienił dwa łożyska ze środka i jeszcze jakiś uchwyt. Cena tych uciech 450zł

Samochód śmiga, 14,3V praktycznie cały czas.
2.9 CRDi 150KM; BF Goodrich A/T TA KO2 245/75r16; Lift +2"; Lovells +200kg; Bilstein B6
Mój Terracan
Wcześniej byli:
Mitsubishi Pajero Pinin 2.0GDI
Land Rover Freelander 2.0Td4
Awatar użytkownika
Coyote
 
Posty: 136
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:43
Lokalizacja: Głębokie południe, SZY

Re: Alternator jakby nie ładował....

Postautor: wooldi » 05 sty 2017, 22:40

Jestem świeżo po wymianie paska klinowego i rolki napinacza i chyba mi padł alternator - dzień po wymianie paska i rolki zapaliły się kontrolki filtru, hamulców i akumulatora - tak jak jest opisane wyżej. Jutro sprawdzę jeszcze połączenie z masą.
Przeglądałem oferty alternatorów i tu mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: czy nasz akumulator jest jakoś połączony z pompą wspomagania hamulców? Opisy w necie tak sugerują:
http://archive.is/YQ5Ay 37300-4X500
http://archive.is/q0WTh 37300-4X001

Jeszcze przed wymianą paska i przed zapaleniem się kontrolek pojawiły mi się też problemy ze wspomaganiem kierownicy - czasami szarpało, potem był ok i znów czasami szarpało.
Cze te problemy; wymiana paska i napinacza, alternator (prawdopodobnie ) i wspomaganie kierownicy mogą być ze sobą powiązane, czy raczej to przypadek?

pozdrawiam

wooldi
Terek 2003, 2.9 CRDI, trójpozycyjny przełącznik, manual, opony A/T, lift 2".
wooldi
 
Posty: 163
Rejestracja: 30 mar 2012, 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Następna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: google i 2 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net
cron